reklama

protest przeciwko reklamie szczepionek p/pneumokokom

Temat na forum 'Pogaduszki' rozpoczęty przez Mamuska, 4 Kwiecień 2007.

  1. Mamuska

    Mamuska mama Maciaska i Meduzki!

    Dla mam, które uważają, że żerowanie na strachu rodziców to zwykłe świństwo - ten apel krąży też po innych forach



    Szanowni Państwo,

    Zwracam się do Państwa z prośbą o interwencję w sprawie kampanii reklamowej
    szczepień przeciwko pneumokokom, która od pewnego czasu emitowana jest w
    telewizji oraz innych mediach.

    Chciałabym zaprotestować przeciwko formie, w jakiej kampania ta jest
    prowadzona, gdyż jako matka uważam ją za nieetyczną i niedopuszczalną.

    Reklamy szczepienia, zarówno w wersji prasowej jak i telewizyjnej, zostały
    skonstruowane w taki sposób aby wywołać u odbiorcy poczucie strachu i
    zagrożenia. Zdjęcia przedstawiające ciężko chore dziecko w szpitalu i rozpacz
    jego matki poczucie to potęgują, mimo że polskie prawo wyraźnie zastrzega, że
    reklama nie może wykorzystywać takich uczuć konsumenta jak np. strach przed
    śmiercią. (Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r.o zwalczaniu nieuczciwej
    konkurencji Art. 16. 1. ust. 3) „Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie
    reklamy jest w szczególności: reklama odwołująca się do uczuć klientów przez
    wywoływanie lęku”). Hasło „Nie pozwól, aby twoje szczęście zniknęło” buduje
    narzucające się skojarzenie – twoje dziecko umrze, jeżeli go nie zaszczepisz.

    W mojej opinii reklama odwołująca się do takich skojarzeń i emocji, zwłaszcza
    skierowana do grupy młodych matek, dla których priorytetem jest zdrowie
    dziecka, jest nieetyczna. Tym bardziej, że kampania ta jest nazywana kampanią
    społeczną a w rzeczywistości służy promocji jedynej na polskim rynku
    szczepionki przeciwko pneumokokom zalecanej dla niemowląt, co stanowi wyraźne
    obejście zakazu reklamy leków dostępnych na receptę.

    W związku z powyższym bardzo proszę o uważne skontrolowanie w/w kampanii pod
    kątem nadużyć etycznych i prawnych.

    Z poważaniem,

    (podpis - imię i nazwisko, miejscowość)


    do;
    UOKiK Departament Nadzoru Rynku
    dnr@uokik.gov.pl
     
  2. martka_79

    martka_79 Styczniówka 2006

    Na szczeście reklama została wycofana...
     
  3. reklama
  4. kocia

    kocia Mama lipcowa'06 Fan(ka)

    Ale faktycznie była okropna...Typowowe żerowanie na niewiedzy a przede wszystkim na miłości matki do dziecka ...
     
  5. słowiczek

    słowiczek mama pisklaczków

    dziś już widziałam nową reklamę i całe szczęście, że nie była ani trochę podbna do tej, którą wycofali.
    W pierwszej chwili myślałam nawet, ze to może być reklama samochodu...:-)
     
  6. mlinka

    mlinka Zaciekawiona BB

    Tak, ta reklama to było wyjątkowe chamstwo. Do czego jeszcze posuną się firmy farmaceutyczne, żeby nam wcisnąć swoje produkty. Teraz wiem, że jest ostra kampania nt. szczeopinki na raka szyjki macicy i słyszałam, że przemilcza się fakt, że tak naprawdę skuteczna jest tylko u dziewic, ale oczywiście tego nikt nie powie.
     

Poleć forum