reklama

Pytanie o duphaston- pilne

Temat na forum 'Dzieci urodzone w czerwcu 2006r.' rozpoczęty przez Kasia Kucińska, 28 Lipiec 2006.

  1. Kasia Kucińska

    Kasia Kucińska Majowa Czerwcówka '06 :)

    Dziewczyny, czy któraś z Was brała duphaston? Moja przyjaciółka jest w 13 tc, niestety od początku są problemy: bóle brzucha, plamienia, krwiak... ona już raz poroniła i strasznie się boi. Do tej pory brała luteinę, lekarz kazał odstawić, ale wróciły bóle. Dzwoniła do niego, i później jej mąż jeździł po receptę, bo przepisał właśnie duphaston. Ona z lekarzem rozmawiała tylko krótko przez telefon, i nawet nie dopytała. Dlaczego duphaston a nie luteina? Bezpieczniejszy? Skuteczniejszy? Jak samopoczucie po nim? I w ogóle wszelkie informacje mile widziane. Chciałabym jej pomóc, ale sama o tym leku nic nie wiem. Pomóżcie! Z góry bardzo dziękuję.
     
  2. agusia24

    agusia24 Fanka BB :)

    kasiu ja brałam duphaston trzy razy poroiłam biorąć luteine podobno ten lek jest skuteczniejszy samopoczucie po nim jest ok nic nie dało sie odczuc ze sie go bierze łykałam ten lek do ok 18 tyg bo tez miałm plamienia przy tej ciąży na bóle brzucha brałm nospe i sie udało nieh sie przyjaciółka nie matrwi wszystko bedzie dobrze ale jak piszesz o jej obiawach to lepiej zeby sie zgłosiła do lekarza nawet na ostry dyżur i nie zrobią jej usg zeby sie przekonac ze wszystko jest wporządku trzymam kciuki
     
  3. reklama
  4. baśka

    baśka Mama Karola i Bartka

    Ja brałam jedno i drugie ale nie na poronienie tylko na uregulowanie moich hormonów i z tego co wiem to duphaston to taki sam skład hormonów jak luteina tylko w duph są syntetyczne i podobno skuteczniejsze. Ja nie czułam się po nim dobrze - puchłam i miałam mdłości - tak jakbym była w ciąży, no ale w jej przypadku to inna sprawa, oby było wszystko ok :)
     
  5. Kasia Kucińska

    Kasia Kucińska Majowa Czerwcówka '06 :)

    Dzięki dziewczyny. Przekazałam jej Wasze informacje, i kazalam grzecznie lezec i dzwonic do lekarza z kazdym pytaniem.
     
  6. ell

    ell Mama czerwcowa'06 Fan(ka)

    ja tez brałam duphaston, bodajże od 8 tygodnia- bo odklejało mi się lożysko, jedyne co złego o nich moge powiedzieć to to , że o wiele szybciej przybierałam na wadze niż powinnam, gdy tylko odstawiłam, aby bylo to w 20 tygodniu to przyrrost wagi książkowy, wcześniej 2 razy tyle co się powinno ;D, ważne jednak, że były skuteczne
     
  7. Agaciulka28

    Agaciulka28 Mama czerwcowa `06

    A ja brałam duphaston tez na poczatku profilaktycznie, bo długo sie staralismy o dziecko i lekarz kazał mi brac na poczatku :)
     
  8. beata8422

    beata8422 Mama czerwcowa'06 Fan(ka)

    jA TEŻ BRAŁAM NA POCZĄTKU BO BOLAŁ MNIE BRZUCH I LEKARZ POWIEDZIAŁ ŻE TO KONIECZNE
    POZA TYM WSZYSTKO BYŁO OK CZUŁAM SIĘ SUPER ALE TEŻ SPORO PRZYTYŁAM ALE JUŻ WRÓCIŁO WSZYSTKO DO NORMY ŻYCZĘ POWODZENIA
     
  9. fusik

    fusik Mama 2006/2010

    Ja też brałam i to długo razem z Luteiną... od 5 tyg ciąży plamiłam, ale udało się, lekarze wiedzą co robią :)
     
  10. reklama
  11. głuszek

    głuszek www.ratujmaluchy.pl

    Duphaston jest mocniejszy podobno od luteiny - ale to i to to syntetyczny progesteron. ja brałam luteinę od 6 tygodnia bo miłam bóle brzucha (chyba ładuja to teraz standardowo ) do 30 tygodnia a potem zastrzyki z Kapogestu (też progesteron) bo szyjka sie zaczynała przygotowywac do porodu.
     
  12. Kasia Kucińska

    Kasia Kucińska Majowa Czerwcówka '06 :)

    Dzięki dziewczyny. Opowiedziałam o Was przyjaciółce- że też brałyście ten lek a teraz macie śliczne dzidzie. Uspokoiła się trochę, i mamy nadzieję, że już wszystko będzie dobrze.
     

Poleć forum