reklama
  1. Szukasz niebanalnych prezentów. Zobacz, o potrafią wyczarować babyboomowe mamusie. Sama tworzysz unikalne rzeczy? Napisz do mnie! czekam na maila od ciebie. aniaslu

    Zamknij powiadomienie

Rozstęp mięśnia prostego i przepuklina

Temat na forum 'BB fizjoterapeutka kobieca radzi mamom' rozpoczęty przez aneczek1, 3 Czerwiec 2018.

  1. Malaja

    Malaja Fanka BB :)

    Mam też ten problem i wiem że wiele kobiet to ma A znaczna część o tym nie wie. To czego zdecydowanie nie wolno to ćwiczyć brzuszków. Wiele form aktywności też nie jest wskazana- jogging aerobik , podskoki, trampolina itp. Generalnie większość ćwiczeń zorganizowanych odpada. Można robić tylko takie które są zalecane przez fizjoterapeute. Dobrze też wiedzieć że w okresie połogu gdy działają hormony można rozejscie zlikwidować w bardzo krótkim czasie z pomocą terapeuty. Więc gdy pojawia się po pierwszej ciąży a planuje się kolejna to warto tuż po drugim porodzie zgłosić się do fachowca który manualnie naprawi problem. Ja żałuję że o tym nie wiedziałam wcześniej bo kolejnego dziecka nie planuje A po kilku miesiącach ćwiczeń poprawa jest ale nie calkowita
     
  2. florence_doughter

    florence_doughter Aktywna w BB

    u kogo szukać pomocy, jesłi podejrzewam przepuchlinę?na nfz...ciągnie mnie tylko lewa strona, do pachwiny
     
  3. reklama
  4. Chrząszczyk 1

    Chrząszczyk 1 Fanka BB :)

    Jesli masz podejrzenie o przepukline to do chirurga. Wcześniej możesz wykonać USG powłok brzusznych i będzie wiadomo czy masz przepukliny czy to ciągnie Cię może blizna po cc jeśli takowe miałaś.
     
  5. Agata Skoworodko

    Agata Skoworodko Ekspertka babyboom.pl fizjoterapeutka

    Jeśli podejrzewasz u siebie rozejście lub przepuklinę najlepiej będzie udać się na usg powłok brzusznych. Zwróć uwagę żeby to nie było usg narządów wewnętrznych, to może być zbadane przy okazji. Jeśli przepuklina jest mała i dodatkowo masz rozejście kresy i na razie operacja to nie opcja, najlepiej byłoby zgłosić się do fizjoterapeuty urginekologicznego, który pokaże jak odpowiednio wykonywać: czynności dnia codzienne, czego unikać, jaką postawę przyjmować na codzień oraz dobierze ćwiczenia. Rozejście mn. prostego to fizjologia, z doświadczenia mogę powiedzieć, że im szybciej po porodzie wprowadzi się trening tym szybciej wraca się do płaskiego brzucha i funkcji. Trwa to trochę - przynajmniej 3 miesiące, dodatkowo unika się błędów, których naprawa zazwyczaj wydłuża czas powrotu do formy
     
  6. florence_doughter

    florence_doughter Aktywna w BB

    dziękuję za pomoc
     
  7. Chrząszczyk 1

    Chrząszczyk 1 Fanka BB :)

    Ćwiczę pod okiem fizjoterapeuty. Jestem 9 miesięcy po cc. Rozejscie zeszło się, wszystko pod tym katem jest ok ale mimo to brzuszek jeszcze troszke wystaje, dlaczego?
     
  8. florence_doughter

    florence_doughter Aktywna w BB

    nie pomogę, bo w życiu nie miałam płaskiego brzucha, rozejście, rozejściem ale skóra też się trochę naciąga, może tkanka tłuszczowa w tym miejscu. Po cc jest jednak inny wzorzec ruchu. Podejrzewam, że jesteś szczupła i fit laseczka, ale daj sobie chociaż rok na powrót do formy. Ciało też musi się zregenerować. U mnie super działał masaż icoone i zabiegi ilipoo, nie wiem czy już można. Fane też są zastrzyki z kofeiny, albo mezoterapia.
     
  9. Agata Skoworodko

    Agata Skoworodko Ekspertka babyboom.pl fizjoterapeutka

    Może to być kwestia osłabionego mn. poprzecznego, postawy, diety, może potrzeba jeszcze czasu po porodzie. Powodów może być wiele. Najlepiej jeśli odniesie się do tego fizjoterapeuta, który zna Ciebie najlepiej
     
  10. reklama

Poleć forum