reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • 3.08 o godzinie 14:00 rozmawiam z prof. Jackowską o szczepieniach. Zebraliśmy wasze pytania i działamy. Czy rozwiejemy czyjeś wątpliwości? Zobaczymy. Możecie wpaść na YT Dostęp do YT

    Możecie dołączyć na FBMożecie wpaść na YT Dostęp do FB

reklama

Smaczne mleko hipoalergiczne czy comfort

Natqaa

Fanka BB :)
Dołączył(a)
4 Listopad 2019
Postów
435
Hej, im dłużej czytam o alergii na bialko mleka krowiego tym czesciej zastanawiam się czy moja mala jej nie ma:
- działa na nia tylko delicol ale producent zaleca odstawinei kolo 4mies
- bez delicolu ma wzdecia i kopie nozkami w nocy, jest rozdrazniona
- objawy refluksu- mysle ze mala w nocy ulewa wstecznie- czyli uleje ale polknie to z powrotem- krztusi sie w nocy, kaszle itd, za dnia ulewa po 2h nawet ale juz taka treścią o zapachu wymiocin
- maz jak byl maly mial robione testy na alergie i wyszło mu miedzy innymi mleko krowie, mi wrzody i inne.. jako jedyny jak byl niemowlakiem musial byc "lelany" do spania jak to stwierdzila tesciowa
Oczywiście jutro zadzwonię do pediatry i to skonsultuje... jesy wogole jakis test aby to potwierdzić ze to moze chodzi o te bialko krowie ? Moze mi wofole ktoś wytłumaczyć o co to chodzi ? Laktoza a to bialko to to samo czy to się jakoś odroznia ? Przez jeden dzień na spróbowanie dalam jej enfamil comfort - ale strasznie gorzkie jest, córcia miala przy piciu odruch wymiotny i nie chciala pic- jak juz teoche z glodu wypila to lekko wymiotowała, a w nocy jakos dziwnie się nim zadławiła podczas juz spania. Jeszvze oczywiście sie zastanawiam czy to nie chodzi o laktozę jednak.. ale jakie mleko typu comfort jest w miare smaczne? Chciałbym, jakby pediatra zalecił takie mleko, abyście podpowiedziały, które z tych hipoalergicznych/comfort jest w miare smaczne i słodkie- teraz mala je bebilon 1 advance i bardzo jej smakuje- robi tez po nim w miare ladne kupki (aczkolwiek troche dopajam). Badz czy sens jest aby mleko mieszac - np 2 miarki comfort, 2 miarki bebilon - zeby mize jakos zjadla to mleczko jednak.
 
Ostatnia edycja:
reklama
Rozwiązanie
Akurat kolor kupy czy zapach to najmniejszy problem.. chyba ze miałoby to grozić zatwardzeniami to to juz inna bajka. Narazie chyba jednak znowu wrócę do delicolu i zobaczę po 2-3dniach czy cos sie jej polepszyło. Jak tak to bedzie to jednak problem z trawieniem laktozy.., bo skaza to jednak glownje chyba AZS i inne problemy skórne?
I jeżeli te mleka ha nie nadają się do dzieci co mają problem z białkiem.. to po co one są ? Do jakich dzieci dedykowane ?
Mleka ha są dedykowane dla dzieci które mają ryzyko wystąpienia alergii na białka mleka krowiego czyli np rodzeństwo miało taką alergię. Piją je również dzieci, które już wyszły z tej alergii i zamiast od razu przechodzić na normalne mleko modyfikowane to przechodzą najpierw na ha...

Lajla89

Fanka BB :)
Dołączył(a)
12 Marzec 2019
Postów
5 555
Laktoza to cukier. Nietolerancja laktozy to właśnie nietolerancja cukru. Skaza białkowa dotyczy białka mleka krowiego. W mleku typu ha białka sa pocięte , bebilon pepti to całkowity hydrolizat białka . Ha i pepti jako proszek dosyć śmierdzą. Mleko tez jest jak dla mnie gorsze w smaku niz zwykłe modyfikowane. Dziecko musi Przyzwyczaić. Tyle ze jesli chce sie obserwować efekty to minimum dwa tygodnie. Po mleku ha i pepti kupy mogą być zielone i niezbyt pachnące. Można sprawdzić czy dziecko uczulone robiąc panel pediatryczny ale na nfz chyba musi to zlecić alergolog. Koszt prywatnie to koło 150-200 złotych. Nie zawsze wychodzą te badania u tak małych dzieci.
Hej, im dłużej czytam o alergii na bialko mleka krowiego tym czesciej zastanawiam się czy moja mala jej nie ma:
- działa na nia tylko delicol ale producent zaleca odstawinei kolo 4mies
- bez delicolu ma wzdecia i kopie nozkami w nocy, jest rozdrazniona
- objawy refluksu- mysle ze mala w nocy ulewa wstecznie- czyli uleje ale polknie to z powrotem- krztusi sie w nocy, kaszle itd, za dnia ulewa po 2h nawet ale juz taka treścią o zapachu wymiocin
- maz jak byl maly mial robione testy na alergie i wyszło mu miedzy innymi mleko krowie, mi wrzody i inne.. jako jedyny jak byl niemowlakiem musial byc "lelany" do spania jak to stwierdzila tesciowa
Oczywiście jutro zadzwonię do pediatry i to skonsultuje... jesy wogole jakis test aby to potwierdzić ze to moze chodzi o te bialko krowie ? Moze mi wofole ktoś wytłumaczyć o co to chodzi ? Laktoza a to bialko to to samo czy to się jakoś odroznia ? Przez jeden dzień na spróbowanie dalam jej enfamil comfort - ale strasznie gorzkie jest, córcia miala przy piciu odruch wymiotny i nie chciala pic- jak juz teoche z glodu wypila to lekko wymiotowała, a w nocy jakos dziwnie się nim zadławiła podczas juz spania. Jeszvze oczywiście sie zastanawiam czy to nie chodzi o laktozę jednak.. ale jakie mleko typu comfort jest w miare smaczne? Chciałbym, jakby pediatra zalecił takie mleko, abyście podpowiedziały, które z tych hipoalergicznych/comfort jest w miare smaczne i słodkie- teraz mala je bebilon 1 advance i bardzo jej smakuje- robi tez po nim w miare ladne kupki (aczkolwiek troche dopajam). Badz czy sens jest aby mleko mieszac - np 2 miarki comfort, 2 miarki bebilon - zeby mize jakos zjadla to mleczko jednak.
 

Emma28

Fanka BB :)
Dołączył(a)
8 Październik 2020
Postów
4 577
Hej, im dłużej czytam o alergii na bialko mleka krowiego tym czesciej zastanawiam się czy moja mala jej nie ma:
- działa na nia tylko delicol ale producent zaleca odstawinei kolo 4mies
- bez delicolu ma wzdecia i kopie nozkami w nocy, jest rozdrazniona
- objawy refluksu- mysle ze mala w nocy ulewa wstecznie- czyli uleje ale polknie to z powrotem- krztusi sie w nocy, kaszle itd, za dnia ulewa po 2h nawet ale juz taka treścią o zapachu wymiocin
- maz jak byl maly mial robione testy na alergie i wyszło mu miedzy innymi mleko krowie, mi wrzody i inne.. jako jedyny jak byl niemowlakiem musial byc "lelany" do spania jak to stwierdzila tesciowa
Oczywiście jutro zadzwonię do pediatry i to skonsultuje... jesy wogole jakis test aby to potwierdzić ze to moze chodzi o te bialko krowie ? Moze mi wofole ktoś wytłumaczyć o co to chodzi ? Laktoza a to bialko to to samo czy to się jakoś odroznia ? Przez jeden dzień na spróbowanie dalam jej enfamil comfort - ale strasznie gorzkie jest, córcia miala przy piciu odruch wymiotny i nie chciala pic- jak juz teoche z glodu wypila to lekko wymiotowała, a w nocy jakos dziwnie się nim zadławiła podczas juz spania. Jeszvze oczywiście sie zastanawiam czy to nie chodzi o laktozę jednak.. ale jakie mleko typu comfort jest w miare smaczne? Chciałbym, jakby pediatra zalecił takie mleko, abyście podpowiedziały, które z tych hipoalergicznych/comfort jest w miare smaczne i słodkie- teraz mala je bebilon 1 advance i bardzo jej smakuje- robi tez po nim w miare ladne kupki (aczkolwiek troche dopajam). Badz czy sens jest aby mleko mieszac - np 2 miarki comfort, 2 miarki bebilon - zeby mize jakos zjadla to mleczko jednak.
Mój syn miał alergię na białko mleka krowiego, u niego objawiala się ona wysypką. Dla dziecka z taką alergia mleko ha się nie nadaje, ponieważ one zawierają białka mleka. My używalismy bebilon pepti, smak i zapach okropny ale są dużo gorsze "mleka". Syn o dziwo pil bebilon pepti z chęcią i alergia przeszła gdy skończył 1,5 roku. Polecam Ci znaleźć dobrego pediatre-alergologa bo jeśli to alergia to trudno samemu to zdiagnozować i wyjść z tego bez fachowej pomocy, tym bardziej jeśli karmisz piersią. Potrzebna jest odpowiednia dieta dla dziecka i Ciebie.
 

Natqaa

Fanka BB :)
Dołączył(a)
4 Listopad 2019
Postów
435
Laktoza to cukier. Nietolerancja laktozy to właśnie nietolerancja cukru. Skaza białkowa dotyczy białka mleka krowiego. W mleku typu ha białka sa pocięte , bebilon pepti to całkowity hydrolizat białka . Ha i pepti jako proszek dosyć śmierdzą. Mleko tez jest jak dla mnie gorsze w smaku niz zwykłe modyfikowane. Dziecko musi Przyzwyczaić. Tyle ze jesli chce sie obserwować efekty to minimum dwa tygodnie. Po mleku ha i pepti kupy mogą być zielone i niezbyt pachnące. Można sprawdzić czy dziecko uczulone robiąc panel pediatryczny ale na nfz chyba musi to zlecić alergolog. Koszt prywatnie to koło 150-200 złotych. Nie zawsze wychodzą te badania u tak małych dzieci.
Akurat kolor kupy czy zapach to najmniejszy problem.. chyba ze miałoby to grozić zatwardzeniami to to juz inna bajka. Narazie chyba jednak znowu wrócę do delicolu i zobaczę po 2-3dniach czy cos sie jej polepszyło. Jak tak to bedzie to jednak problem z trawieniem laktozy.., bo skaza to jednak glownje chyba AZS i inne problemy skórne?
I jeżeli te mleka ha nie nadają się do dzieci co mają problem z białkiem.. to po co one są ? Do jakich dzieci dedykowane ?
 

Emma28

Fanka BB :)
Dołączył(a)
8 Październik 2020
Postów
4 577
Akurat kolor kupy czy zapach to najmniejszy problem.. chyba ze miałoby to grozić zatwardzeniami to to juz inna bajka. Narazie chyba jednak znowu wrócę do delicolu i zobaczę po 2-3dniach czy cos sie jej polepszyło. Jak tak to bedzie to jednak problem z trawieniem laktozy.., bo skaza to jednak glownje chyba AZS i inne problemy skórne?
I jeżeli te mleka ha nie nadają się do dzieci co mają problem z białkiem.. to po co one są ? Do jakich dzieci dedykowane ?
Mleka ha są dedykowane dla dzieci które mają ryzyko wystąpienia alergii na białka mleka krowiego czyli np rodzeństwo miało taką alergię. Piją je również dzieci, które już wyszły z tej alergii i zamiast od razu przechodzić na normalne mleko modyfikowane to przechodzą najpierw na ha a potem na normalne.
A alergia na białka mleka krowiego objawia się nie tylko AZS, może sie również objawiać bólem brzuszka, brzydkimi kupkami, biegunkami, ulewaniem a nawet bardzo uporczywą ciemieniuchą. Także najlepiej udać się z tym do specjalisty bo alergie to naprawdę ciężki temat do rozwiązania samemu.
 
Rozwiązanie
Do góry