reklama

Szorstka wysypka na buzi nóżkach szyji brzuszku

Temat na forum 'Pielęgnacja' rozpoczęty przez kasiek851, 3 Grudzień 2010.

  1. kasiek851

    kasiek851 Zaciekawiona BB

    Witam
    zauważyłam u mojego 5-tygodniowego synka wysypkę jtóra jest szorstka.nie jest widoczna na nogach brzuszku tylko wyczuwalna szorstkość a na buzi i szyjce jest ona szorstka i czerwona jednak nasila sie po karmieniu po czym zmniejsza się.czy to trądzik niemowlęcy czy może alergia pokarmowa np skaza białkowa
    pomóżcie młodej niedoświadczonej mamie:-)
     
  2. kasiek851

    kasiek851 Zaciekawiona BB

    Karmie piersią słyszałam też o tym że może być wysypka spowodowana moimi hormonami i właśnie ona sie pojawia i znika więc nie wiem czy to skaza białkowa (ponoć ona wygląda innaczej mianowicie czerwone szklące się policzki)
     
  3. reklama
  4. Natalia1991

    Natalia1991 Początkująca w BB

    Moja córka ma 6 tygodni i od jakiegoś tygodnia utrzymuję się jej wysypka na buzi tzn takie szorstkie krostki i nawet ma je na brzuszku nie jest ich tam wiele ale są. Czasami jest ich więcej czasami mniej:/ Boję się że to może być skaza białkowa położna powiedziała że jeżeli będą się te krostki utrzymywały do wtorku to mamy się zgłosić do pediatry:/ Karmię piersią i mam unikać nabiału:/
     
  5. agnes580

    agnes580 Gość

    Witam!! Kasiek851 powiem Ci ze lekarz powie Ci ze mały ma skazę białkową, przepisze maść sterydową i pewnie pierwsze z najsłabszych mleko bebilon pepti.... i bedzie czekał czy dziecko przyjmie to mleko czy również na niego się uczuli... mieliśmy ten sam problem z naszym Szymkiem... W ciągu 4 miesięcy przeszliśmy 10 rodzajów mlecznych mieszanek (nan, bebiko, bebilon, gerber, hipp, humana, bebilon ar, bebilon pepti, bebiko ha, zwykle mleko w proszku w niebieskim opakowaniu). I przy kazdym mleku maluch ma taka wysypkę o jakiej piszesz... zostaliśmy wysłani do alergologa.. ale nie poszliśmy... od jutra wprowadzamy mleko kozie... czytałam o nim ze jest bezpieczne dla dziecka... najbardziej podobne do pokarmu matki... ma mniej białka i mało laktozy.. wiec jeśli maluch jest uczulony na laktozę to kozie będzie mógł je pic....

    [​IMG]
     
    Ostatnio edytowane przez moderatora: 11 Grudzień 2010
  6. agnes580

    agnes580 Gość

    dodam jeszcze ze tylko 30% dzieci ze "stwierdzoną" przez lekarza skaza białkową naprawdę ją ma... więc nie wierzmy do końca w to co nam mówią... a tą wysypkę wysmaruj synkowi sudokremem... powinna zacząć zmniejszać się i zniknąć...my tak robimy i pomaga....


    [​IMG]
     
    Ostatnio edytowane przez moderatora: 11 Grudzień 2010
  7. kasiek851

    kasiek851 Zaciekawiona BB

    hej agnes dzieki za informacje no w piatek sie okaze co powie nam lekarka odnosnie masci sterydowej to balabym sie mu ja podawac.nie jem nabialu (serki jogurty mleko) ale pokarmy ktore zawieraja np jajka to jem i zauwazylam ze maly ma mniejsza wysypke no ale ma.Jeszcze do tego ma kolke i ulewa po jedzeniu nawet jak mu sie odbije.to chyba oznacza ze koniec z karmieniem piersia i sztuczne mleko sie zacznie............
     
  8. Ajwonek

    Ajwonek Początkująca w BB

    Witaj.
    U naszego Maksia też ciągle coś wyskakiwało na buźce. Fakt, że ja karmie go butlą a nie piersią ale jeśli to skaza białkowa to występuje w obu przypadkach. Mały teraz jest na Bebilonie Pepti ale bardziej podyktowane było to tym, że miał kolki a mleko miało mu pomóc. Ja też podejrzewałam skazę u małego bo miał szorstkie policzki. Lekarka jednak stwierdziła, że to raczej potówki (do, których mały ma skłonność). Fakt, że po podaniu nowego mleczka wszystko zniknęło (buźka zrobiła się gładka bardzo szybko więc trudno było osądzić czy pomogło mleko czy samo zniknęło). Ja zawsze smaruje małemu buzie Bepanthenem (maść) Bepanthen,maść » Akcesoria dla mamy - opinie użytkowników znam.to i zazwyczaj pomaga. Już od pierwszych dni używałam jej i mogę stwierdzić, że jest bardzo pomocna. Radziłabym spróbować jej i posmarować buźkę kilka razy dziennie. Nie zaszkodzi a zawsze może pomóc. Co do sudocremu to bym się wstrzymała jeśli chodzi o smarowanie twarzy on raczej przeznaczony jest do pielęgnacji pupy (zawiera cynk), przeznaczony jest do leczenia trądziku u dorosłych.
     
    Ostatnia edycja: 10 Grudzień 2010
  9. agnes580

    agnes580 Gość

    Witam. Moj synek pije juz przez 5 dni mleko kozie, wszystko z buzi mu juz zeszlo, jest spokojniejszy I ma lepszy apetyt. W dodatku bardzo sie oplaca bo mleko za 12zl starcza na 6dni przy 3 posilkach mlecznych dziennie. A jesli chodzi o te zmiany na buzi to dobra jest tez masc BedicortG z antybiotykiem.


    [​IMG]
     
    Ostatnio edytowane przez moderatora: 11 Grudzień 2010
  10. reklama
  11. MamaWojtulinka

    MamaWojtulinka Zaciekawiona BB

    Kasiek851, z jajkami też ostrożnie, bo także są silnym alergenem. Mój synek, który ma skazę, kiedy jeszcze karmiłam piersią też ich nie tolerował. Jak miał 2,5 mca przeszliśmy na Nutramigen - koniec kolek, czerwonych policzków i prężenia się przy jedzeniu :-).

    [​IMG]
     

Poleć forum