reklama

Umowa na zastępstwo a urlop macierzyński

Temat na forum 'Porady prawnika' rozpoczęty przez zwolineczka, 7 Czerwiec 2013.

1. zwolineczka

zwolineczka Fanka BB :)

Witam, jestem nauczycielem kontraktowym w Państwowym Przedszkolu zatrudnionym na umowę na zastępstwo. Umowę podpisałam 1.10.2012 i jest ona zawarta do dnia 31.08.2013. Obecnie jestem w 5 miesiacu ciązy i termin porodu wypada mi na 20.11.2013. Chciałabym się dowiedzieć czy pracodawca ma obowiązek przedłużyć mi umowę i czy będzie mi przysługiwał urlop macierzyński?Jeżeli będzie mi przysługiwał to czy w pełnym rocznym wymiarze. dziękuję za odpowiedź.

2. E. Słotwińska-Rosłanowska

E. Słotwińska-Rosłanowska Ekspert BB. Prawniczka

Niestety nie. Umowa nie ulegnie przedłużeniu. Art. 177 par 3 kodeksu pracy nie ma zastosowania do umów na zastępstwo.
    Z tytułu tej umowy nie bedzie Pani przysługiwał zasiłek macierzyński.

3. reklama
  4. zwolineczka

A czy w przypadku przedłużenia umowy przez pracodawcę do dnia porodu czy w tym momencie będzie mi przysługiwał urlop macierzyński??

5. zwolineczka

Byłam wczoraj na rozmowie z pracodawcą i obiecał mi że podpisze ze mną umowę do dnia porodu. Czy w takim przypadku będzie mi przysługiwał urlop macierzyński??

6. E. Słotwińska-Rosłanowska

Jesli będzie Pani zatrudniona w dniu porodu to otrzyma Pani zasiłek macierzyński.

Ostatnia edycja: 8 Wrzesień 2013
  7. ruda86

ruda86 Początkująca w BB

Witam,

Jestem 5 tyg. ciąży, umowę mam do końca roku 2013. Wiem, że pracownica, którą zastępuje raczej nie wróci. Zakładajac tą wersje, moje pytanie brzmi do kiedy powinnam powiadomić pracodwace o ciąży (czy jeśli tego nie zrobię do "któregoś" miesiąca obejmie mnie jakaś kara? Drugie pytanie, przypuśćmy, że pracodawca nie wiedząc o ciąży przedłużył mi umowę, ale kończy się ona przed moim porodem to czy przysługuję mi urlop macierzyński lub jakieś inne świadczenia z tytułu ciąży, porodu itd?

8. ruda86

ruda86 Początkująca w BB

Jeszcze jedno Szanowna Pani,