reklama

Usg genetyczne -pomocy !

Temat na forum 'Potrzebuję porady' rozpoczęty przez pineczka1992, 16 Luty 2015.

1. pineczka1992

pineczka1992 Początkująca w BB

Witam,
    mam 22 lata, w sobotę miałam usg (13tc) na, którym wykryto nieprawidłowy przepływ w zastawce trójdzielnej (fala wsteczna) u mojego maleństwa...
    jestem przerażona lekarz powiedział, że mam podwyższone ryzyko trisomni 21 wyszło 1:671 niż dziewczyny w moim wieku.

znalazlam : Pod koniec pierwszego trymestru ciąży u około 65% płodów z zespołem Downa przepływ przez zastawkę trójdzielną jest nieprawidłowy.

Nie wiem co mam myśleć...
    Może ktoś miał podobną sytłację.....
    :(
    Paulina

2. judy38

judy38 Fanka BB :)

Jesli bardzo ci zależy zeby się dowiedzieć czy dziecko jest zdrowe mozesz wykonać amniopunkcję . Wtedy się dowiesz czy dziecko ma zespół downa czy nie. Jest to jednak metoda inwazyjna.

3. reklama
  4. MalaZosia

MalaZosia Mamusia Piotrusia :)

To jeszcze nie oznacza, że Twoje dziecko ma Zespół Downa. Jeśli wszystkie pozostałe pomiary wyszły ok - czyli przezierność i kość nosowa a także organy są w normie wielkościowo to może to oznaczać nic albo wadę serca. Nie ma co się martwić na zapas. Na badania z krwi jest już chyba za późno. Ale zawsze możesz zrobić badanie prenatalne inwazyjne, które da Ci całkowita pewność. Amniopunkcję wykonuje się chyba do 15-18 tc. Mimo, że inwazyjna to jest niewielkie ryzyko powikłań. A masz pewność i się nie stresujesz.

A co lekarz badający powiedział na te nieprawidłowości? Podał inne możliwe przyczyny poza trisomią 21?

5. pineczka1992

pineczka1992 Początkująca w BB

Wszystkie inne pomiary były dobre, lekarz mi nic innego nie powiedział oprócz tego, że mam większe prawdopodobieństwo urodzić dziecko z wadami, niż dziewczyny w moim wieku.
    Bardzo się stresuję tym wszystkim.

6. MalaZosia

MalaZosia Mamusia Piotrusia :)