reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

Usg genetyczne -pomocy !

Dołączył(a)
16 Luty 2015
Postów
3
Witam,
mam 22 lata, w sobotę miałam usg (13tc) na, którym wykryto nieprawidłowy przepływ w zastawce trójdzielnej (fala wsteczna) u mojego maleństwa...
jestem przerażona lekarz powiedział, że mam podwyższone ryzyko trisomni 21 wyszło 1:671 niż dziewczyny w moim wieku.

znalazlam : Pod koniec pierwszego trymestru ciąży u około 65% płodów z zespołem Downa przepływ przez zastawkę trójdzielną jest nieprawidłowy.

Nie wiem co mam myśleć...
Może ktoś miał podobną sytłację.....
:(
Paulina
 
reklama
Jesli bardzo ci zależy zeby się dowiedzieć czy dziecko jest zdrowe mozesz wykonać amniopunkcję . Wtedy się dowiesz czy dziecko ma zespół downa czy nie. Jest to jednak metoda inwazyjna.
 
To jeszcze nie oznacza, że Twoje dziecko ma Zespół Downa. Jeśli wszystkie pozostałe pomiary wyszły ok - czyli przezierność i kość nosowa a także organy są w normie wielkościowo to może to oznaczać nic albo wadę serca. Nie ma co się martwić na zapas. Na badania z krwi jest już chyba za późno. Ale zawsze możesz zrobić badanie prenatalne inwazyjne, które da Ci całkowita pewność. Amniopunkcję wykonuje się chyba do 15-18 tc. Mimo, że inwazyjna to jest niewielkie ryzyko powikłań. A masz pewność i się nie stresujesz.

A co lekarz badający powiedział na te nieprawidłowości? Podał inne możliwe przyczyny poza trisomią 21?