reklama
Forum BabyBoom.pl

Dzień dobry

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Kochani, umiera młoda mama. To koleżanka jednej z naszych moderatorek @89katia. Być może uda sie ocalić jej życie, ale (jak zawsze) potrzba na to pieniędzy. I to nie za miesiąc, nie za dwa, tylko teraz. Dorzuć się do zbiórki. Każda wpłata, nawet ta symboliczna daje jej większą nadzieję, że wróci do swoich maluszków. Dziękuję. aniaslu Poznaj Anię i jej dzieci. I podejmij decyzję.

reklama

Zaniepokojona:(

Dołączył(a)
16 Grudzień 2009
Postów
1
Miasto
Cambridge
Rozwiązania
0
Mój synus skończył 2 miesiące od początku jest karmiony butelką.Nie miałam szcześcia ani pokarmu by go karmić naturalnie.W szpitalu zaczeli mu podawać aptimal 1 to angielski odpowiednik bebilonu 1.Na początku wszystko było dobrze maluszek był zachwycony nie mielismy rzadnych problemów ani z kupką ani z nieprzespanymi nocami.Ale wszystko się zmieniło od jakiegoś czasu malusze nie robi nam kupki codziennie.Co jest dla Nas wielkim zmartwieniem gdyz czytałam że dzieci karmione sztucznym mlekiem powinny robić kupki raz lub dwa razy dziennie.Tydzień temu mieliśmy dużą przeprawę życia płakał nam 3 doby cały czas byłam u lekarza ale oczywiście dla angielskich lekarzy wszystko jest ok nie widzą problemu a jedyna rada to taka by podawać wode przegotowaną.Na nic tłumaczenia oni tak tu podchodza do sprawy i tyle.Nie wiem co mam robić bo podaję jemu wszystko co można a mianowicie:wodę przegotowaną,Trzy rodzaje herbatek hippo: na dobre trawienie,wyciąg z kopru włoskiego oraz na uspokojenie, greap water,masaże brzuszka i nic.Po ostatnij przeprawie załatwiał sie normalnie a od poniedziałuk znów nic.Zastanawiam się co to może być czy mleko mu nie odpowiada moze je zmienić.Dostepne jest mleko z tej samej firmy tylko dla dzieci z zaparciami ułatwiającymi trawienie.Tyle,że moje dziecko nie ma zaparć gdyby je miał robił by mi bobki a on jak robi kupkę to wygląda prawidłowo.Nie wiem może jestem przewrażliwiona ale kiedy widzę, że on prze i nic z tego bardzo mi go szkoda bo nie wiem czy cierpi czy tak już ma.Czasami popłakuje ale ogólnie jest pogodnym dzieckiem bywają lepsze i gorsze dni jak to z bobasem.Tak to wygląda mam nadzieję że nie zapomniałam o niczym...hmmm
 
reklama

izabelkia

Zaangażowana w BB
Dołączył(a)
12 Październik 2008
Postów
105
Miasto
kraków
Rozwiązania
0
Jezeli lekarze mowia ze wszystko ok a dziecko czuje sie dobrze to chyba nie ma powodow do zmartwien. Piszesz tez ze to nie zaparcia a "normalne kupki". Według naszego lekarza dziecko karmione sztuczną mieszanką ma prawo wypróżniać się rzadziej niż karmione piersią. Jeżeli robi to rzadziej niż co trzy dni to wtedy mozna mieć powody do zmartwień. Ja bym raczej uważała z tymi wszystkimi ziólkami o ktorych pisałaś ;-)

Może powinnaś robic dziecku bardziej "wodnistą"mieszankę, tzn dawać więcej wody
 

marczelitto85

wurcel purcel
Dołączył(a)
29 Lipiec 2009
Postów
1 070
Miasto
Islandia
Rozwiązania
0
Mój synus skończył 2 miesiące od początku jest karmiony butelką.Nie miałam szcześcia ani pokarmu by go karmić naturalnie.W szpitalu zaczeli mu podawać aptimal 1 to angielski odpowiednik bebilonu 1.Na początku wszystko było dobrze maluszek był zachwycony nie mielismy rzadnych problemów ani z kupką ani z nieprzespanymi nocami.Ale wszystko się zmieniło od jakiegoś czasu malusze nie robi nam kupki codziennie.Co jest dla Nas wielkim zmartwieniem gdyz czytałam że dzieci karmione sztucznym mlekiem powinny robić kupki raz lub dwa razy dziennie.Tydzień temu mieliśmy dużą przeprawę życia płakał nam 3 doby cały czas byłam u lekarza ale oczywiście dla angielskich lekarzy wszystko jest ok nie widzą problemu a jedyna rada to taka by podawać wode przegotowaną.Na nic tłumaczenia oni tak tu podchodza do sprawy i tyle.Nie wiem co mam robić bo podaję jemu wszystko co można a mianowicie:wodę przegotowaną,Trzy rodzaje herbatek hippo: na dobre trawienie,wyciąg z kopru włoskiego oraz na uspokojenie, greap water,masaże brzuszka i nic.Po ostatnij przeprawie załatwiał sie normalnie a od poniedziałuk znów nic.Zastanawiam się co to może być czy mleko mu nie odpowiada moze je zmienić.Dostepne jest mleko z tej samej firmy tylko dla dzieci z zaparciami ułatwiającymi trawienie.Tyle,że moje dziecko nie ma zaparć gdyby je miał robił by mi bobki a on jak robi kupkę to wygląda prawidłowo.Nie wiem może jestem przewrażliwiona ale kiedy widzę, że on prze i nic z tego bardzo mi go szkoda bo nie wiem czy cierpi czy tak już ma.Czasami popłakuje ale ogólnie jest pogodnym dzieckiem bywają lepsze i gorsze dni jak to z bobasem.Tak to wygląda mam nadzieję że nie zapomniałam o niczym...hmmm
ja mieszkam w kraju gdzie dla lekarzy nie robienie przez dziecko kupki przez tydzień to normalne:-Dprawie każde dziecko ma z tym problem.pomóc mogą kropelki.popytaj z aptece u was o nie.u nas jest minifon i skoro na początku jak jadł to mleczko to był okej to nie ma potrzeby go zmieniać to może wręcz pogorszyć sprawe.ja nie miałam takiego problemu dzięki Bogu.mała była na piersi przez 6tyg.i waliła równo nawet w kąpieli:-Djak zmieniłam jej mleko na nan1 nic sie nie zmieniło.ja nawet nie wiem czasami ze robi kupe:-Ddopiero poczuje ja i tak czasami do 6razy na dzień
 

doveinred

my little precious...
Dołączył(a)
16 Wrzesień 2009
Postów
2 199
Miasto
Wiele
Rozwiązania
0
Beatko- no niestety tak u nas jest ze nic dziecku nie dadza na zatwardzenie:sorry:, w pl ma sie czopki a tu nic. Barnimek jest na sztucznym i byl na tym mleku Aptamil ale po jakims czasie zmienilam na cow and gare i to polecam jest dobre. Oczywiscie podczas zmiany na inne mleko tez czeka Cie zatwardzenie bo tak bylo u nas ale po czasie sie przyzwyczail do skladu innego mleka.
Dzieci na modyfikowanym zadziej robia kupki niz 3-4 dziennie. U nas czesto jest tylko 1 na dzien no czasami 2 ale ma jeszcze obiadki do tego.
Masuj dalej brzuszek, podawaj mi moze sama wode, czasami herbata koperkowa dziala odwtotnie i ciezej jest sie dziecku wyproznic.
Jezeli placze podczas tego jak chce robic kupke (chodzi mi o napinanie i pchanie a nic nie wychodzi) to kolezanka z forum napisala mi kiedys ze ona robi tak - do gruszki do noska wlewasz troche oliwy potem wiadomo gdzie wstrzykujesz i po ok godzinie czy nawet szybciej kupka juz jest. Wiem metoda brzmi strasznie ale mialam z tym problem wiec sprobowalam i poszlo, a maly sie dlugo nie meczyl.
Ale jak chcesz zrob to w oststecznosci bo dziecko musi sie samoi nauczyc pchac by pozniej bylo mu lzej.
Zapraszam Cie do forum mam z UK tam sie mozesz zapytac co mowili GP w ich sytuacjach i co mozna kupic w aptece .
 

Camel84

Fanka BB :)
Dołączył(a)
16 Luty 2009
Postów
458
Rozwiązania
0
A ja z kolei wiem, że przy piersi co prawda zwykle kupki są częste, ale norma jest do dwóch tygodni (!), jeżeli dziecku nic nie dolega. Sama tak miałam.

Przy mleku sztucznym czasami pojawiają się problemy ze względu na to, że zawiera ono mniej wody i często jest wzbogacane z żelazo, które zapiera.

Ale - musisz sama ocenić, czy rzeczywiście istnieje problem. Nie czytaj żadnych norm, bo dzieci często nijak do nich przystają, tylko obserwuj dziecko. Sama miałam różne takie wątpliwości, ale jeżeli maluch nie cierpi (to że postękuje to jest normalne), nie ma twardego brzuszka i nie robi bobków, to raczej taka jego uroda. U nas były takie okresy, że kupa zdarzała się raz na 2 tygodnie, ale poza tym maluch zadowolony. Lekarka (w Polsce) powiedziała, że to jest normalne i mogę ewentualnie podawać więcej płynów i tyle.

Moim zdaniem dopajanie, herbatki, masaże, rowerek, kładzenie na brzuszku - nie zaszkodzą i możesz to kontynuować, ale inne sposoby pozostaw na naprawdę krytyczne sytuacje. Łatwo przyzwyczaić dziecko do czopków, lewatywy i innych takich wynalazków i ja uważam, że to naprawdę ostateczność.
Sądzę, że to się szybko unormuje. Po prostu malutkie dzieci niewiele się ruszają i stąd ich praca jelit jest słaba.

Jeżeli chodzi o zmianę mleka - ja tak próbowałam, ale raczej to odradzam, bo zwykle wychodzą z tego jeszcze większe sensacje. Raczej daj dziecku czas, aby się przyzwyczaiło, bo jak zaczniesz kombinować, to znowu może być szok i jakieś inne problemy, ale to już twój wybór.
 
Ostatnia edycja:

doveinred

my little precious...
Dołączył(a)
16 Wrzesień 2009
Postów
2 199
Miasto
Wiele
Rozwiązania
0
No ze zmiana mleka jest roznie.
Jak karmilam cycusiem do 4,5 mies potem przeszlam na modyfikowane to nie byloproblemow tak jak i nie bylo problemu jak zmienilam z Aptamilu na Cow and Gate. U nas problem wystapil z zatwardzeniem jak zmienilam Cow &Gate 1 na Cow&Gate 3 (juz inaczej wzbogacone i dla dzieci powyzej 6 mies)
 

rapadura

Mamuśka
Dołączył(a)
18 Grudzień 2009
Postów
22
Rozwiązania
0
jwsli s aproblemy gdzy dziecko prze i zanosi sie przytym placem moz emeic jakis klopot ale dopuki w kupbe nie ma sluzu lub krwi i kupki sa co3 dni to mozesz byc spokojna polecam czopki glicerynowe jak nie dostaniesz dla niemowlat to kupnormalne i podziel na male nożem kuchennym:D, dla starszego dziecka polecam soki jablkowe i sliwkowe....Moja corcia dostala zatwardzen przez za geste mleko...wiec sprobuj zrobic bardziej wodnita...ale dziecko moz eczesciej chciec jest bo bedzie mniej tresciwe...cos za cos...Pozdrawiam.
 

doveinred

my little precious...
Dołączył(a)
16 Wrzesień 2009
Postów
2 199
Miasto
Wiele
Rozwiązania
0
jwsli s aproblemy gdzy dziecko prze i zanosi sie przytym placem moz emeic jakis klopot ale dopuki w kupbe nie ma sluzu lub krwi i kupki sa co3 dni to mozesz byc spokojna polecam czopki glicerynowe jak nie dostaniesz dla niemowlat to kupnormalne i podziel na male nożem kuchennym:D, dla starszego dziecka polecam soki jablkowe i sliwkowe....Moja corcia dostala zatwardzen przez za geste mleko...wiec sprobuj zrobic bardziej wodnita...ale dziecko moz eczesciej chciec jest bo bedzie mniej tresciwe...cos za cos...Pozdrawiam.
Ja mam te czopki ale z Polski tu w UK sie ich nie dostanie- niestety.
 

ekstasia

MAMA '04,'06,'07
Dołączył(a)
25 Maj 2006
Postów
2 984
Miasto
na PN od Warszawy
Rozwiązania
0
Beatko możesz spróbować dać łyżeczkę soku jabłkowe lub po prostu łyżeczką zetrzeć kawałeczek jabłka (czy podać takie jabłko ze słoiczka dla dzieci)- mojej koleżance tak zaleciła pediatra dla małego dziecka właśnie. Można też zalać suszone śliwki wrzątkiem i dać łyżeczkę takiego wywaru - tylko śliwki najpierw powinno się opłukać wrzątkiem, bo mogą być na nich konserwanty.
 
reklama

fircus27

Początkująca w BB
Dołączył(a)
5 Styczeń 2010
Postów
21
Miasto
bierun-witney-oxford
Rozwiązania
0
nie przejmuj sie tymi kupkami doskonale cie rozumie bo tez mieszkam w uk i jak moja mala nie chciala robic kupek to polozna mi kazala dac mala lyzeczke swiezego soku z pomaranczy ale sie nie odwazylam bo stwierdzilam ze takich cudow nie slyszalam zeby miesiecznemu dziecku dawaz sok u mnie podzialalo dopajanie woda i rumiankiem na zmiane a teraz mala robi kupke co 2 dni regularnie i wydaje mi sie ze tak jest dobrze bo dzieci na sztucznym mleku robia rzadziej kupki niz te na cycku pozdrawiam
 
Autor Podobne tematy Forum Odpowiedzi Data
M Zdrowe dziecko 4
Podobne tematy
zaniepokojona

Polecamy

null

Nowe wątki

reklama

Nowe pytania

Do góry