Mikstury z darów natury. Przygotowała dla was Jola z Projektu_Rodzina

Mikstury z darów natury. Przygotowała dla was Jola z Projektu_Rodzina

Jesień, to niewątpliwie początek sezonu na kaszel, katar, bóle mięśni i wszelkie zapalenia i infekcje. A jesień z dziećmi, to zwykle okres niekończących się przeziębień. I niestety tak już jest, że dzieci muszą swoje odchorować zanim układ odpornościowy nauczy się efektywnie działać. Oporność dorosłej osoby, dziecko zdobywa dopiero około trzynastego roku życia.

I jak tu przetrwać pierwsze lata w żłobku/ przedszkolu/ szkole?

Na odporność naszych organizmów wpływ ma niesamowita ilość różnych czynników. To nie tylko geny ale przede wszystkim to jak żyjemy. Jak często spędzamy czas na zewnątrz, jaką temperaturę serwujemy sobie w domu, czy dbamy o naszą dietę, bo przecież zdrowie zaczyna się w brzuchu.

W domu, w którym są dzieci infekcje roznoszą się błyskawicznie. Jedno dziecko przyniesie katar z przedszkola – za kilka dni cały dom kicha! Pewnych kwestii nie da się uniknąć ale możemy przynajmniej spróbować wzmocnić organizmy nasze i naszych dzieci naturalnymi specyfikami, które wspierają odporność i pomagają w walce z chorobami.

Są „mikstury”, które przygotowuję długo przed sezonem na grypę, są i takie, które można zrobić, o każdej porze roku. Przygotowuję zapas, tych które podaje profilaktycznie ale są i takie, które mieszają się gdy tylko pokażą się pierwsze oznaki infekcji.

reklama

Najpopularniejszy i najlepiej znany jest chyba miód. Nie dość, ze skuteczny to jeszcze pyszny. Warto jednak poszukać pewnego dostawcy. Niestety, miód sprzedawany w markecie niewiele ma wspólnego z miodem, który leczy. Na szczęście powstaje wile gospodarstw trudniących się produkcja „prawdziwego” miodu. Z miodu można zrobić przepyszny syrop do herbaty – miodem zalewa się kawałki pomarańczy, goździki, imbir, cynamon. Miodem zalewa się też kit pszczeli oraz pędy sosny.

W okolicach majówki przygotowuje się syrop z mleczy i syrop z pędów sosny. Doskonale sprawdzają się na kaszel, ból gardła, chrypkę.

  • Sok z kwiatów bzu najlepiej przygotować na przełomie czerwca i lipca.
  • Sok z malin warto zrobić późnym latem.
  • Sok z pigwy przygotowuję w okolicach października.
  • Sok z buraka można przygotować o każdej porze roku,  podobnie jak doskonały na kaszel syrop z cebuli.

Przepis na sok z malin:

składniki:

  • maliny
  • cukier

przygotowanie:

  1. wycisnąć sok z malin sokowirówka, lniane płótno, bądź zmiksować (usunąć pestki)
  2. dodać cukier (ok. Połowy objętości malin)
  3. powoli doprowadzić do wrzenia. Gotować 5-7 min.
  4. Wrzący sok przelać do butelek. Pasteryzować.

reklama

Przepis na syrop z młodych pędów sosny:

składniki:

  • młode pędy sosny ok 2 kg
  • cukier biały/ cukier brązowy ok 2kg / miód

przygotowanie:

  1. Pędy (ok 7 cm) po zerwaniu, płuczemy i tniemy na mniejsze kawałki (nie obieramy).
  2. Wkładamy do słoja, ugniatamy, zasypujemy cukrem/ zalewamy miodem. Najlepiej układać je warstwowo. Na wierzchu zostawić warstwę cukru.
  3. Zamykamy słój, odstawiamy w słoneczne miejsce. Dobrze jest od czasu do czasu sprawdzić, czy nie trzeba dosypać cukru, czy objętość pędów się zmniejsza, czy zwiększa się ilość syropu.
  4. Po ok czterech – pięciu tygodniach cukier powinien być cały rozpuszczony i można przelewać do słoików.

Przepis na rozgrzewający syrop do herbaty:

składniki:

  • do wyboru, co kto lubi :) owoce: cytryna, pomarańcza, limonka, mandarynka i/ lub zioła (świeże): rozmaryn, tymianek, mięta, szałwia, dzika róża i/ lub przyprawy: goździki, imbir, cynamon, kardamon, kurkuma
  • miód

przygotowanie:

  1. Pokroić owoce, dodać zioła i/lub przyprawy.
  2. układać w słoiku naprzemiennie zalewając miodem, tak aby wszystkie składniki były w całości w miodzie.
  3. Przetrzymywać w lodówce.

Przez cały rok, nie tylko w okresie zwiększonych zachorowań warto pamiętać o zbilansowanej diecie pełnej warzyw, owoców, kiszonek i ziół. O suplementowaniu probiotyków i witaminy D, która odpowiada nie tylko za nasze kości ale właśnie za odporność. O częstym wietrzeniu mieszkania i dużej ilości zabaw na powietrzu.

Ściskam, Jola

Ocena: Jeszcze nie ma ocen...

Kliknij, żeby dodać swój głos

Czy ta strona może się przydać komuś z Twoich znajomych? Poleć ją:

Zobacz także

Przedwiosenny spacer – czyli jak hartować, żeby nie zachorować. Joasia z wicherwmediach

Przedwiosenny spacer – czyli jak hartować, żeby nie zachorować. Joasia z wicherwmediach

Wyszło słońce? Wyjdź z dzieckiem na spacer. Wiosna sprzyja zabawom na świeżym powietrzu. Nie musisz...   Więcej

Regulamin konkursu: Jaki jest twój sprawdzony sposób na wzmocnienie odporności?

Regulamin konkursu: Jaki jest twój sprawdzony sposób na wzmocnienie odporności?

§1 Postanowienia ogólne 1. Organizatorem konkursu „Jaki jest twój sprawdzony sposób na wzmocnienie...   Więcej

Jak zadbać o zdrowie rodziny na przełomie zimy i wiosny. Moje sposoby. Joasia z wicherwmediach

Jak zadbać o zdrowie rodziny na przełomie zimy i wiosny. Moje sposoby. Joasia z wicherwmediach

Przedwiośnie to trudny dla organizmu okres. To wtedy najczęściej łapiemy infekcje, dopada nas...   Więcej

Wspieram naturalnie. Asia z wicherwmediach

Wspieram naturalnie. Asia z wicherwmediach

Jestem uśmiechnięta, pozytywnie i realistycznie nastawiona do życia. Mocno stąpam po ziemi, jestem pewna...   Więcej

Regulamin konkursu  Wasza ulubiona zabawa na świeżym powietrzu

Regulamin konkursu Wasza ulubiona zabawa na świeżym powietrzu

Regulamin konkursu "Wasza ulubiona zabawa na świeżym powietrzu" §1 Postanowienia ogólne Organizatorem...   Więcej

Sięgnij  po zdrowie czyli warzywa i owoce w diecie moich dzieci

Sięgnij po zdrowie czyli warzywa i owoce w diecie moich dzieci

Staram się odżywiać zdrowo, nie zapominając również o dzieciach. Jak bardzo ważna jest zamiana...   Więcej

reklama