reklama
Zakupy spożywcze w internecie

Zakupy spożywcze w internecie

Internetowe zakupy online to z pewnością tematyka, o której wiesz wiele. Znasz swoje prawa, wiesz jakie podstawowe zasady bezpieczeństwa musisz zachować oraz na co zwracać uwagę, żeby nie dać się oszukać. Dla przypomnienia możesz zajrzeć jeszcze tu:

Bezpieczne zakupy w internecie

Czy artykuły spożywcze też kupujesz w internecie? Internetowe oddziały ma już wiele znanych sieci sklepów, są też takie, które sprzedaż prowadzą wyłącznie tym kanałem. Przez internet można także zamówić pizzę czy inne gotowe dania – nawet jeżeli składasz zamówienie telefonicznie, to aktualną ofertę czy dostępne promocje możesz sprawdzić na stronie internetowej.

Tak jak w przypadku wszystkich innych zakupów w sieci, także i to, co do jedzenia, kupuje się łatwo, przyjemnie – nie tracąc czasu, nie stojąc w kolejkach do kasy i nie dźwigając pełnych siatek. Siedzisz przed komputerem - przeglądasz i wybierasz artykuły, spokojnie popijając kawę, a potem tylko czekasz na dostawę – prosto do kuchni. Przyjemna perspektywa, prawda? Są też jednak niedogodności: wybierając na przykład mięso czy owoce – widzisz tylko zdjęcie, nie możesz też dotknąć i sprawdzić tego, co kupujesz.

Czy to oznacza, że lepiej zrezygnować z takich zakupów lub ograniczyć się do cukru, mąki i wody mineralnej? Niekoniecznie. Tu jednak musisz oprzeć się na opinii sklepu i popytać wśród znajomych lub zaryzykować. Jeżeli przy pierwszych zakupach dotrze do ciebie ładna, świeża natka pietruszki, a pomidory nie okażą się ciapą nie do jedzenia – szanse na to, że i pozostałe artykuły z grupy szybko psujących się mogą mieć zadowalającą jakość. Poza tym – także przy zakupie artykułów spożywczych – masz prawo do reklamacji. Wprawdzie masz na to mniej czasu niż przy zakupie innych towarów, ale sama zasada ochrony kupującego jest tu utrzymana.

Niestety, nie da się zareklamować artykułów spożywczych o bardzo krótkim okresie przydatności do spożycia. Jeżeli dotarła do ciebie zimna, zupełnie niezgodna z zamówieniem pizza lub zamiast schabowego z frytkami dostawca wręczył ci mielonego z ziemniakami – możesz zareklamować to od razu u niego, później już niewiele będziesz mogła zrobić. Problematyczne może być także reklamowanie mleka, chleba, świeżych owoców czy warzyw – tu też lepiej sprawdzić ich jakość jeszcze w obecności dostawcy. Na wszystkie inne reklamacje – masz 3 dni od ich otwarcia (ale pod warunkiem, że nie upłynęła jeszcze data ich przydatności do spożycia).

Z wyjątkiem krótszego terminu reklamacji - zakupy artykułów spożywczych w internecie nie różnią się od innych zakupów online. Jeśli jeszcze z tego nie korzystałaś – spróbuj, na pewno będziesz zadowolona. Tym bardziej, że bieganie z wózkiem po podstawowe artykuły niezbędne w kuchni raczej nie jest najciekawszym zajęciem na świecie.     

Przy okazji, tak jak przy wszelkiego rodzaju innych dostawach – możesz poćwiczyć własną asertywność. Skoro nie da się zareklamować np. roztopionych lodów – to sprawdź je od razu i nie przyjmij od dostawcy. I w ogóle nie przejmuj się tym, że będzie cię popędzał – masz prawo sprawdzić, czy dostarczony towar jest zgodny z umową i ma odpowiednią jakość.

Marzanna Szulta

reklama