reklama

Pilates - spróbuj koniecznie!

Pilates to system ćwiczeń fizycznych, kompilacja jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych (polegających na napinaniu mięśni). Stworzył go Josef Humbertus

Pilates – miało to być koło ratunkowe dla kontuzjowanych sportowców i tancerzy, którzy chcieli wrócić do formy.

Jak to się robi?

Fizjoterapeuci uznają pilates za jedną z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej. Podczas statycznego i spokojnego treningu nie wykonuje się żadnych gwałtownych ruchów, a wręcz przeciwnie: powinny być one powolne, precyzyjne i płynne, oraz charakteryzujące się niewielkim zasięgiem.

Można powiedzieć, że trening pilates polega na spinaniu, rozciąganiu i rozluźnianiu mięśni. Wymaga to koncentracji i skupienia: należy pamiętać nie tylko o prawidłowym wykonywaniu ćwiczenia, ale i o trzymaniu mięśni brzucha, odpowiednim oddechu czy o prawidłowej postawie.

Pilates obejmuje ponad 500 różnych figur. Ćwiczenia najczęściej wykonuje się na macie oraz przy użyciu takiego sprzętu, jak piłki, podesty czy taśmy elastyczne oraz łóżka reformer, cadillac, czy krzesła wunda, które – zresztą słusznie - mogą kojarzyć się z rehabilitacją (Pilates wymyślił je podczas pracy w szpitalu, w celu rehabilitacji chorych pacjentów).

Pierwsze kroki

Aby uprawiać pilates, warto zapisać się do dobrego fitness klubu lub ćwiczyć samodzielnie w domu, na początku posiłkując się treningami na płytach DVD. Należy mieć wygodną odzież sportową i matę. Niezależnie od sposobu - z pewnością warto pokochać pilates. Systematyczne treningi to gwarancja fantastycznej sylwetki i doskonałego samopoczucia. Dzięki niemu naprawdę można osiągnąć nie tylko pięknie wyrzeźbione mięśnie (głównie głębokie), ale i harmonię – ciała  ducha.

Przydatne strony:

www.pilates.pl
www.fit.pl
www.cwiczenia.org
www.fitness.sport.pl

reklama