Aqua aerobik- ćwiczenia w wodzie

Dzięki aqua-aerobikowi, czyli aerobikowemu szaleństwu na pływalni, każdy – niezależnie od tego, czy umie pływać czy nie, ma szansę poczuć się jak ryba w wodzie.

Zajęcia te, najczęściej w rytm muzyki, prowadzi instruktor, który demonstruje uczestnikom kombinacje ruchów oraz całe sekwencje różnorodnych ćwiczeń. To zajęcia idealne dla wszystkich tych, którzy lubią aktywność fizyczną, jednak do pełni szczęścia i odczuwanej satysfakcji, nie są im niezbędne siódme poty i skrajne wyczerpanie.

Charakterystyka
Oprócz dobrodziejstwa, jakie niesie ze sobą aktywność fizyczna, a zwłaszcza dynamiczny ze swej natury aerobik, ćwiczenia w wodzie to dodatkowe profity. To większa efektywność (ze względu na opór wody) - podczas zajęć z reguły spala się o wiele więcej kilokalorii, niż podczas zajęć „na lądzie”.

Są także bardziej bezpieczne – ciało jest odciążone, wysiłek potrzebny do zachowania pionowej postawy ciała jest zredukowany do minimum, a grawitacja nie obciąża kręgosłupa czy stawów, dzięki czemu kontuzje praktycznie się nie zdarzają.

reklama

Dzięki właściwościom wody, a ściślej mówiąc jej wyporności, zajęcia aqua aerobiku są bardzo przyjemne - pomimo tego, że mięśnie pracują bardzo intensywnie, a treningi są niezwykle efektywne, włożony weń wysiłek odczuwany jest mniej dotkliwie, niż podczas tradycyjnego aerobiku.

Podczas zajęć cały czas ćwiczy się w styczności z podłożem, często z wykorzystaniem, jak przy innych formach zajęć aerobowych, różnorakich sprzętów. Są to: „makarony”, czyli rurki z pianki poliuretanowej, pasy wypornościowe, piankowe hantle, ciężarki i sztangi, deski, rękawiczki czy wypornościowe buty.

Cel, efekty ćwiczeń
wzmocnienie i uelastycznienie mięśni – większa siła mięśniowa,

zmniejszenie wagi,

redukcja tkanki tłuszczowej (spotęgowane przez działanie chłodnej wody),

poprawa metabolizmu,

kontakt z wodą to swoisty masaż ujędrniający,
gwarancja poprawy wyglądu skóry i pomoc w walce z cellulitem,

wysmuklenie sylwetki, 
poprawa koordynacji i kondycji,

zwiększenie elastyczności i gibkości ruchowej,

dobroczynny wpływ na układ oddechowy i krwionośny - poprawa krążenia i oddychania, 

relaks, „odstresowanie się” i poprawia samopoczucia,

ruch w wodzie zwiększa odporność na osteoporozę.

Dla kogo
Zasadniczo dla wszystkich, którzy lubią i niezbyt forsujące, a efektywne formy aktywności fizycznej oraz wodę - bez względu na wiek, sprawność fizyczną i umiejętność pływania.

Szczególnie zaś dla:osób starszych,rekonwalescentom po operacjach, złamaniach i innych kontuzjach kończyn, kobiet w ciąży (maksymalnie do miesiąca przed porodem), ludzi otyłych, osób ze schorzeniami układu kostno – stawowego (bóle kręgosłupa, stawów,) osób nie umiejących pływać, w ramach oswajania się z wodą.

Nie powinna go uprawiać osoba, której dotyczą:przeciwwskazania okulistyczne, problemy ginekologiczne bądź dermatologiczne, choroby laryngologiczne,choroby układu krążenia, choroby układu pokarmowego, choroby układu oddechowego, niektórzy organizatorzy nie przyjmują osób nie umiejących pływać.

mzb

wsparcie merytoryczne: www.aquaaerobic.net

Ocena: Jeszcze nie ma ocen...

Kliknij, żeby dodać swój głos

Czy ta strona może się przydać komuś z Twoich znajomych? Poleć ją:

Zobacz także

Aerobik … ma wiele twarzy

Aerobik … ma wiele twarzy

Choćby nie wiem, jakie formy przybierał i jakim nazewnictwem operował, aerobik w pierwszej chwili będzie...   Więcej

Rozmiar porcji ma znaczenie

Rozmiar porcji ma znaczenie

W epoce posiłków wielkości maxi, powiększonych zestawów i darmowych dolewek, ponadnormatywne porcje...   Więcej

Jedz warzywa i owoce!

Jedz warzywa i owoce!

Ponad 100 lat temu, ktoś odkrył, w jaki sposób oddzielać otręby od ziaren pszenicy, pozostawiając jedynie...   Więcej

Zdyscyplinuj się!

Zdyscyplinuj się!

Zawsze jest dobry czas na to, by ukształtować swoją sylwetkę. Poniżej znajdziesz kilka pomocnych...   Więcej

Spalacze kalorii

Spalacze kalorii

Jeśli chodzi o spalanie kalorii, to większość z nas chce mieć jak najwięcej pożytku z wykonywanych...   Więcej

Bądź fit - przez cały czas

Bądź fit - przez cały czas

Ty lub ktoś, kogo znasz postanawiacie schudnąć lub ukształtować swoje ciało.Tym,co czyni to postanowienie...   Więcej

reklama