reklama

Rodziny za granicą

Przeczytaj historie rodzin, które zdecydowały się na wyjazd za granicę i życie w obcym kraju. Dowiedz się, jak im się wiedzie, żyje, z jakimi problemami się spotykają, a co jest łatwiejsze, niż w Polsce. Jeśli planujesz wyjazd za granicę z rodziną, to jest to cenne źródło wiedzy.

Mój dom w Kanadzie

15 września 2013

To życie zadecydowało za mnie, że po raz kolejny zamieszkam za granicą. Zakochałam się w Polaku mieszkającym w Kanadzie. Zanim pobraliśmy się, minął rok - czas, kiedy musieliśmy pokonać wiele przeciwności. W końcu, po roku od pierwszego...   Więcej

Kalifornia - raj dla dzieci

24 września 2013

Kiedy  zdecydowałam się, że zamieszkam za granicą, pomyślałam, że to będzie tylko przygoda, opcja "na chwilę". Że sobie tam pojadę, pomieszkam, poznam kraj, ludzi i język, a potem wezmę męża "pod pachę" i wrócimy do Polski. Zupełnie nie...   Więcej

Moja Ameryka

17 października 2013

Już jako dziecko, z nieznanego mi w zasadzie powodu, chciałam opuścić Polskę i zamieszkać gdzieś daleko poza jej granicami. Moje wyidealizowane marzenia ciągnęły mnie w stronę mlekiem i miodem płynącej...   Więcej

Mieszkamy w Puteaux we Francji

18 lutego 2013

Wkrótce miną trzy lata odkąd wraz z mężem zdecydowaliśmy o zamieszkaniu we Francji. Wybór kraju nie był dla nas trudny: po pierwsze mówiłam po francusku, po drugie tutaj potrzebni są fizjoterapeuci. ...   Więcej

Mieszkamy w pięknej miejscowości nad Dunajem

8 kwietnia 2015

Jestem mamą prawie 5-letniego synka. Od lipca 2012 roku mieszkam z rodziną w Niemczech. Jak się tu znaleźliśmy? To długa historia, sięgająca czasów naszego poznania się z mężem. Poznaliśmy się przed moją...   Więcej

Zielono mi. Nasze życie w Irlandii

Byliśmy parą zaledwie od roku, ale wiedzieliśmy, że chcemy być razem już zawsze, stworzyć rodzinę. Nie sądziliśmy tylko, że właśnie w taki, a nie inny sposób, że w tym, a nie innym momencie... I z pewnością...   Więcej

Moje życie w Singapurze

28 sierpnia 2012

Co drugi Polak myli Singapur z Hong Kongiem. Tymczasem Singapur jest państwem-miastem, wyspą, która graniczy z Malezją. Jest czwartym z kolei, najważniejszym na świecie centrum finansowym. Singapur to...   Więcej

Tak właśnie wyobrażałam sobie Niemcy

8 sierpnia 2013

Mimo, że mieszkam w Niemczech niewiele ponad rok, ciężko jest mi przypomnieć sobie, co czułam i myślałam przed przyjazdem tutaj.  Na pewno - w pewnym stopniu - bałam się, ale i cieszyłam  faktem, że wyrwę się...   Więcej

Wszystkich gorąco zapraszam do Kanady

19 sierpnia 2013

Kiedy zdecydowałam się, że zamieszkam za granicą, pomyślałam....boję się, ale chyba warto spróbować, być może to moja życiowa szansa. Kanadę wyobrażałam sobie bardziej bajkowo. Po przyjeździe okazało się, że...   Więcej

Zakochałam się w Norwegii

26 lutego 2013

Jak to się stało, że wyjechałam do Norwegii? Gdy skończyłam studia i zrobiłam mały bilans życia, okazało się, że niewiele trzyma mnie w Polsce, zaś bardzo mnie ciągnie do tego niesamowitego kraju, jakim jest...   Więcej

Jest wiecznie zielono, a ludzie są pomocni i mili

17 września 2012

Do Irlandii wyemigrowałam (wtedy jeszcze z narzeczonym - teraz już z mężem)prawie 2 lata temu. Zieloną Wyspę wyobrażałam sobie jako ciągle deszczową, mglistą krainę. Tymczasem zostałam mile zaskoczona. Fakt,...   Więcej

Australijskie życie

8 sierpnia 2013

Zdecydowałam, że zamieszkam w Australii, ponieważ mój mąż miał szansę studiowania tutaj. Pomyślałam: „Spróbujmy, a może nam się spodoba i zostaniemy?”.Początki Australię wyobrażałam sobie jako bardzo...   Więcej

Nasze początki w Dubaju

5 lutego 2013

Kiedy zdecydowaliśmy się z mężem zamieszkać za granicą, pomyślałam, że będzie trudno. Równocześnie czułam się podekscytowana czekającą nas zmianą. To w ogóle był dla nas czas zmian. Decyzja zapadła, kiedy...   Więcej

Moje życie w Emiratach

19 sierpnia 2013

W moim przypadku o miejscu zamieszkania zdecydowali rodzice. Gdy przyjechaliśmy do Emiratów miałam 11 lat. Bardzo chciałam tu przyjechać - mama i tata wszystko tak barwnie opisywali... Dopiero z biegiem...   Więcej

Wyobrażałam sobie, że Bruksela to duże, czyste miasto...

11 września 2012

Mój narzeczony mieszkał w Brukseli już od kilku  lat. Chcieliśmy założyć rodzinę i być w  końcu razem. Perspektywy na rozwój w kraju nie widzieliśmy, więc zdecydowałam się przyjechać do niego i żyć tutaj. ...   Więcej

Pomyślałam - musi nam się udać!

10 października 2012

Mieszkam w pięknej Alanyi - na Riwierze Tureckiej, około 1 km od wybrzeża. Kiedy  zdecydowałam się, że zamieszkam za granicą - pomyślałam, że musi mi się udać, chociaż trudno było nie sugerować się...   Więcej

Teraz mieszkam w Anglii

9 października 2012

Kończyłam studia polonistyczne, byłam w szóstym miesiącu ciąży, a mój mąż Ben (jest Bułgarem) od dłuższego czasu pracował w Anglii. Podjęliśmy decyzję o mojej wyprowadzce z Polski. Nie bałam się opuścić...   Więcej

Dom daleko od domu - Bułgaria

8 kwietnia 2015

Dorota Górniak-Krumowa, lat 29, Bułgaria - Kiedy powstawały narody świata Pan Bóg każdemu przydzielił kawałek ziemi. Rosjanie dostali szeroką Syberie, Anglicy wyspę pełną chmur, Polacy pola i łąki nad Wisłą....   Więcej

Pomyślałam, że w życiu nie nauczę się niderlandzkiego

10 września 2012

Kiedy zdecydowałam, że zamieszkam za granicą, pomyślałam, że w życiu nie nauczę się niderlandzkiego i do końca moich dni będę rozmawiać po angielsku. Początkowo niesamowicie tęskniłam za Polską (minęło to po...   Więcej

Mieszkamy na wsi pod Bazyleą

11 października 2012

Pobyt w Szwajcarii zaczęliśmy od weekendowych wycieczek po całym kraju. Z trzyletnim dzieckiem zwiedzaliśmy miasta i miasteczka, chodziliśmy po górach. Wszędzie spotykaliśmy rodziny z dziećmi - nawet na...   Więcej

Szwecja - kwitnąca, czysta i pachnąca świeżością

10 października 2012

Kiedy zdecydowałam się na przyjazd do Szwecji? Sama nie wiem. To wszystko wyszło jakoś spontanicznie... Chłopak był ładny, młody, a ja zakochana. Spakowałam jedną walizkę i w drogę! Myślałam sobie, że...   Więcej

Ogródki bez płotów, ulice bez błota- Illinois

6 września 2012

Kiedy zdecydowałam się, że zamieszkam za granicą, dużo myślałam o aklimatyzacji mojej rodziny i dziecka w szkole, realizacji w zawodzie. Zastanawiałam się, jak to będzie. Byłam spokojna, bo wydawało mi się,...   Więcej