reklama

Gry Granna dla dzieci starszych od 8 lat

Nasza ocena: 


Dzieciaki uwielbiają gry planszowe - to fantastyczny sposób na spędzanie długich, zimowych wieczorów i naukę poprzez zabawę. Zobaczcie gry wydawnictwa Granna, które przetestowali babyboomowi rodzice. Poznajcie ich opinię.

Granna Planeta zwierząt

Planeta zwierząt. Czy sowa jest szybsza od sarny? Czy flaming żyje dłużej niż jeleń? Znasz odpowiedź? Doskonale, pierwsze koty za płoty! Ale jedna jaskółka wiosny nie czyni. Zastanów się teraz, które zwierzę jest większe: bóbr czy lis? Wiesz i to? Jesteś mądry jak sowa! Na Planecie zwierząt spotkasz najróżniejsze gatunki zwierzaków. Spróbuj określić ich cechy i odgadnąć, na którym kontynencie żyją. Gdy spotkasz przyrodnika, zdobędziesz więcej punktów. Musisz tylko unikać myśliwego. Lepiej nie wywołuj wilka z lasu. Celem graczy jest przyporządkowanie kart zwierząt do właściwych kontynentów oraz uszeregowanie ich zgodnie z wartościami ich cech. Gra pozwala poznać cechy i miejsce występowania 110 gatunków zwierząt. Patroni medialni gry: Klub Gier Planszowych Pionkolandia, Stowarzyszenie Rozwiń się, magazyn Świat zabawek, Magazyn Dziecko w Warszawie, PANDA Fundacja Rozwoju Warszawskiego Ogrodu Zoologicznego.

Wiek dziecka:od 6 lat

Granna Tempo!

Tempo to najbardziej towarzyska gra roku. To  gra imprezowa połączona z wyścigiem słownym. Gracze (drużyny) naprzemiennie wykonują ruchy po torach złożonych z liter. Na początku kolejki poznają hasło przewodnie. Wymyślane hasła muszą rozpoczynać się od litery, na której aktualnie znajduje się pionek gracza. Mają na to 30 sekund. Jeśli przed upłynięciem czasu powiedzą stop to poruszają się o ilość zaliczonych pól. Jeśli nie uda im się zmieścić w wyznaczonym czasie to nie poruszają się w danej kolejce. W tej grze można rywalizować indywidualnie lub drużynowo. Dobrze sprawdzić się zarówno na spotkaniach rodzinnych, jak i na imprezie. Ponad 300 haseł i dwustronna plansza, złożona z trzech wymiennych części, zapewnią wiele emocjonujących rozgrywek!

Wiek dziecka: od 8 lat

Granna Rachmistrz

Nauka matematyki jeszcze nigdy nie była tak przyjemna! Podczas tury gracze rzucają trzema kostkami, a następnie starają się jak najszybciej wykonać działania matematyczne: dodawanie, odejmowanie, mnożenie lub dzielenie. Uzyskany wynik to numer pola na planszy, na którym postawią swój znacznik. Wygra osoba, która na koniec rozgrywki będzie miała najwięcej połączonych ze sobą pól. Rachmistrz to połączenie gry planszowej z oryginalnym narzędziem do nauki matematyki. Jednak przyswajanie wiedzy odbywa się tu w bardzo przyjemny sposób. Wykonywanie działań matematycznych nie jest tu przykrym obowiązkiem, a częścią świetniej zabawy opartej na nowoczesnej i atrakcyjnej mechanice gry. Każda partia Rachmistrza stanowić będzie unikalne doświadczenie. Poprzez budowę planszy i ogromną ilość kombinacji na kostkach, do gry nigdy nie wkradnie się nuda. Plansza z pełnymi liczbami nie stanowi już dla Was problemu? Spróbujcie zatem wyzwania, jakie niesie druga strona, na której siatka połączeń zbudowana jest z ułamków. Gwarantujemy, że nawet najtęższe matematyczne umysłu znajdą tu nie lada wyzwanie!

Wiek dziecka: od 10 lat

Granna Niezłe Ziółka

Niezłe ziółka. Jakie zioła zasadzić w swoim własnym ogrodzie, a jakie we wspólnym? Kiedy zebrać najwspanialsze, najbardziej aromatyczne okazy? Jak zostać najlepszym ogrodnikiem? Niezłe ziółka to sympatyczna, pełna wdzięku rodzinna gra karciana, która korzystnie wpłynie na Twój nastrój i zapewni Ci doskonałą rozgrywkę!

Wiek dziecka: od 8 lat

Granna Superfarmer

Superfarmer to gra, która powstała w Warszawie w 1943 roku. Nosiła wtedy tytuł Hodowla zwierzątek. Jej autorem jest wybitny polski matematyk, profesor Karol Borsuk. Gdy Niemcy zamknęli Uniwersytet Warszawski, profesor został bez pracy. W czasie wojny ludzie dokonywali cudów pomysłowości w poszukiwaniu źródeł utrzymania. Pomysłem profesora na ratowanie budżetu rodzinnego była sprzedaż gry. Zestawy do Hodowli zwierzątek przygotowywała metodami domowymi żona profesora, pani Zofia Borsukowa. Autorką rysunków zwierzątek była pani Janina Śliwicka. Gra zyskała wielką popularność - najpierw wśród przyjaciół rodziny, a potem w coraz szerszych kręgach osób znajomych i nieznajomych. W domu państwa Borsuków rozdzwonił się telefon, a w słuchawce, co i rusz można było usłyszeć pytanie: Czy to hodowla zwierzątek? Po potwierdzeniu następowało zamówienie i gry trafiały do sklepu. Gra bawiła nie tylko dzieci, wciągała także dorosłych, pomagając im przetrwać smutne okupacyjne wieczory. Oryginalne egzemplarze gry spłonęły wraz z miastem w czasie powstania warszawskiego, w sierpniu 1944 roku. Szczęśliwie jeden z egzemplarzy zachował się poza Warszawą i wiele lat po wojnie wrócił do rodziny Borsuków. W czerwcu 1997 roku z inicjatywy pani Zofii Borsukowej, z okazji jej 90 urodzin oraz w 15 rocznicę śmierci profesora Karola Borsuka Hodowla zwierzątek została wydana przez Grannę pod tytułem Superfarmer, by bawić kolejne pokolenia dzieci i rodziców.

Wiek dziecka: od 7 lat

Recenzje testerów

Recenzja Izabela o Gry Granna dla dzieci starszych od 8 lat

Izabela

Granna Planeta zwierząt
Gra edukacyjna Granna Planeta zwierząt, przeznaczona jest dla dzieci w wieku 8+, jednak nasza sześciolatka bez problemu poradziła sobie ze zrozumieniem zasad. Wykonana jest z dobrej jakości papieru. Zarówno pudełko jak i karty do gry są porządne.

Rozgrywka przeznaczona jest dla 2-6 osób dzięki czemu dopasuje się do każdego modelu rodziny. Gra daje możliwość różnych opcji zabawy, a zasady opisane są w prosty sposób. Tematyka zwierząt jest bliska dzieciom w każdym wieku, dlatego wzbudziła duże zainteresowanie.

Długość zabawy uzależniona jest od ilości graczy, jednak jest na tyle interesująca, że nie nudzi. Największym plusem moim zdaniem są walory edukacyjne. Informacje zawarte na kartach o poszczególnych zwierzętach budziły prawdziwe emocje, no bo kto by się spodziewał, że kraby żyją ok 50 lat?
Wiek dziecka: 6l+

Recenzja Joanna o Gry Granna dla dzieci starszych od 8 lat

Joanna

Granna Tempo!
Możliwość przetestowania gry Tempo sprawiła dużo radości mnie oraz mojej rodzinie. Gra może stanowić fajną zabawę zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Proste i jasno określone zasady, możliwość różnych kombinacji ułożenia planszy, duży zakres pytań stanowią dużą zaletę.

Pytania nawet łatwe, pod presją czasu stanowią nie lada wyzwanie. Gra pobudza wyobraźnię i rozwija słownictwo, ma walory edukacyjne. Uważam, że czas spędzony na grze wpływa na budowanie więzi rodzinnej, a dzieci podczas wesołej zabawy łatwiej i chętniej się uczą.

Dzieci w trakcie gry mogą prosić o wyjaśnienie znaczenia użytych przez dorosłych wyrazów i nieświadome nawet uczą się nowych rzeczy. Myślę, że mogę polecić zakup gry Tempo i zachęcam do podejścia do gry z humorem, tak aby spędzony czas był dla nas edukacją i przyjemnością.
Wiek dziecka: 8l+

Recenzja Marzena o Gry Granna dla dzieci starszych od 8 lat

Marzena

Granna Rachmistrz
Gra jest interesująca, łączy w sobie dobrą zabawę z edukacją. Dzieci uczą się szybkiego wykonywania zadań matematycznych.

Można stopniować trudność co daje dodatkowe możliwości i pozwala dostosować grę do wieku i umiejętności dzieci. My zaczęliśmy test nie używając klepsydry, wprowadzając ją dopiero po kilku rozgrywkach.

Nam dorosłym gra też pozwala rozruszać szare komórki. Podoba mi się jakość wykonania gry, która gwarantuje, że gra długo nam posłuży.

Przed nami druga plansza i mnóstwo nowych wyzwań. Mogę polecić grę wszystkim rodzicom dzieci w wieku powyżej 10 lat.

Wiek dziecka: 10l+

Recenzja BRAK o Gry Granna dla dzieci starszych od 8 lat

BRAK

Granna Niezłe Ziółka

Recenzja Agnieszka D. o Gry Granna dla dzieci starszych od 8 lat

Agnieszka D.

Otrzymana gra jest wersja podróżną znanej i lubianej przez nas gry Superfarmer Rancho. Jako wersja podróżna sprawdza się wyśmienicie.

Superfarmer w tej wersji nie ma planszy a jedynie żetony i kostki to sprawia, że można w nią zagrać nawet w pociągu.

Gra uczy kreatywnego myślenia, liczenia i planowania. Dzięki tej grze moje dziecko świetnie opanowało liczby parzyste. W domu polecam jednak grać w wersję rozbudowana , z planszą. Jest ciekawiej. Jednakże w podróży Superfarmer sprawdza się na 5. Na pewno zabierzemy go na ferie lub wakacje.
Wiek dziecka: 6l+

Ocena: z 5. Ocen:

Ten tekst nie ma jeszcze oceny. Dodaj swoją!

Czy ta strona może się przydać komuś z Twoich znajomych? Poleć ją: