reklama

Acard

Temat na forum 'Ciąża, poród, połóg' rozpoczęty przez polianna, 30 Marzec 2010.

  1. polianna

    polianna Fanka BB :)

    Czy któraś z Was brała/ bierze ACARD w ciąży? Ginekolog zapisał mi to ostatnio ze względu na zaawansowane żylaki i spore ryzyko zakrzepicy. Trochę się boję to brać... choć wiem,że muszę.
    Jaki macie doświadczenia z tym lekiem?
    No i druga kwestia... gin chc mni na aspirynie trzymać do końca ciąży a na acardzie wyraźnie jst napisane,że w III trymestrze nie wolno go brać,wiecie moze dlaczego?
     
  2. Alutka17

    Alutka17 najszczęśliwsza mama

    Ja biorę acard od początku ciąży ponieważ trzy poprzednie ciąże poroniłam... dzięki acardowi udało mi sie utrzymać tę... i mimo tego i tak mam podwyzszoną krzepliwość krwi
    ja na twoim miejscu bym nie odstawiała, a na ulotkach tak pisze poniewaz dopiero od niedawna lekarze przekonali się jak bardzo może pomóc stosowanie aspiryny w ciąży
     
  3. reklama
  4. polianna

    polianna Fanka BB :)

    Czytałam coś, że acard może powodować niedomykalność zastawki u dziecka (??) ale teraz nie wiem za bardzo czy chodziło właśnie o ten III trymestr, czy ogólnie, czy to były poprostu kolejne "internetowe wywody" i to mnie tak przeraziło. Ale dziękuję za odpowiedź, skoro bierzesz nadal to może faktycznie nie jest tak groźnie..
     
  5. gosiagro

    gosiagro Mama czerwcowa 2010

    Ja tez brałam Acard od 6 tyg do 13 tyg ciązy w zwiazku ze zebyt wysoką wartościa Hematokrytu, teraz Acard często jest stosowany, wieć myśle, że możesz go spokojnie brac:tak:
     
  6. Saraa

    Saraa Fanka BB :)

    Ja rowniez biore acard podobnie jak Alutka poronilam swoje 4 ciaze, Teraz dzieki acardowi jestem juz w 17 tyg. Ale po 34 tyg zamierzam go odstawic.
    Aspiryna jest grozna ale w wiekszej dawce Acard to jest tylko 75 mg. Mysle , ze nie poleca sie aspiryny w 3 trym ze wzgledu na mozliwosc wystapienia krwotoku przy porodzie.
    A nie wiem czy wiesz , ze krolowa Angli urodzila nastepce tronu tez dzieki aspirynie, poprzednie ciaze wszystkie stracila.
     
    Ostatnia edycja: 30 Marzec 2010
  7. Madziuja

    Madziuja Ludki Cudki :o)

    Polianno ja bralam w ciazy z corka i teraz tez od poczatku to prawdopodobnie jemu zawdzieczam zycie córciaka i ta ciaze.
    Zmniejsza krzepliwość krwii..lepiej krąży szczególnie przez łożysko ktore sama mam grube.
    a w 3 trymestrze nie zaleca sie ze wzgledu na poród..i możliwe duze krwawienia..mi od 36 tyg ciąży zmienił gin acard na fraxyparyne w zastrzykach.
     
  8. polianna

    polianna Fanka BB :)

    Dziękuję Wam!! Teraz to już w ogóle spokojna jestem ;) Z argumntem królowej Anglii nawet nie zamierzam polemizować :p
    Porozmawiam więc z lekarzem jedynie o tym trzecim trymestrze, bo coś napewno będę musiała brać, i tak poród mam zapowiedziany z bandażach a nie chcę miesiąca na wyciągu spędzić...
    Fraxyparyna to też aspiryna? Również na rozrzedzenie krwi?
     
  9. Meryan

    Meryan Fanka BB :)

    ja biorę accard+clexane, ze względu na przeciwciała antykardiolipidowe, mam nadzieję,że tym razem będzie wszystko dobrze.....
     
  10. reklama
  11. kalwa

    kalwa Fanka BB :)


    właśnie te zastrzyki brałam jak miałam nogę w gipsie, zpobiegło to zakrzepom
    do 20tg ciąży brałam rówież acard
    moja znajoma przy 2 ciążach własnie ze względu na okropne żylaki do 35tc brała acard i wszystko oki
    przeszla 2 cesarki
     
  12. just79

    just79 Fanka BB :)

    Witam,
    od początku ciąży przyjmowałam acard 75mg (1x1) i clexane 0,4 (1x1), koło 22 czy 24 tc. lekarka kazała mi już odstawić acard, ze względu na możliwe późniejsze powikłania (prawdę powiedziawszy nie dociekałam co dokładnie miałą na myśli).
     

Poleć forum