reklama

błagam, pomóżcie mi przez to przejść

Temat na forum 'Niemowlaki' rozpoczęty przez jagi_olik, 17 Kwiecień 2008.

  1. jagi_olik

    jagi_olik Zaciekawiona BB

    dzisiaj byłam u lekarza; diagnoza brzmiała jak wyrok: zaprzestać karmienia piersią, od zaraz.
    pierwszą córkę karmiłam piersią ponad dwa lata, względem drugiej plan był mniej ambitny, ale nie sądziłam, że będę musiała skończyć w 14 tyg jej życia.
    od jutra mam podawać mleko modyfikowane i nie mam pojęcia jak to się robi - zapoznałam sie z teorią karmienia butelką ale nie wiem, czego mam się spodziewać w praktyce, na co zwrócić uwagę, czego unikać, w jakiej pozycji karmić, czy odbijać dzieciaczka, czy rzeczywiście mam ją karmić co trzy godz, dopajać herbatkami (jakimi?, kiedy?)......
    dla mam, które karmią butelką wszystkie moje problemy mogą być błahe, ale mnie to jeszcze przerasta.
    nie mogę jeszcze wyjść z szoku a muszę się zająć i dzieckiem i swoim zdrowiem, dlatego błagam Was pomóżcie mi
     
  2. MYNIA21

    MYNIA21 Zaciekawiona BB

    Nie przejmuj sie bedzie dobrze:tak:dziecko powinno jesc co 3h ale w praktyce nie zawsze to wychodzi,niektore dzieci jedza co 2h a niektore co4h.Dziecko karmione sztucznie powinno wypijac tyle herbatki lub wody,ile mleka na jedna porcje.Czyli ok 10-20ml co 2h.Pamietaj zeby nie dac dzidzi za duzo mleka naraz lub jesli duzo zjadla dac odpoczac zaladkowi ok 2h -3bo inaczej skonczy sie bolem brzuszka lub nawet zatkaniem przewodu pokarmowego:no:.A herbatki sa rozne polecam Hipp rumiankowa od 1tyg.A dzieciaczka do karmienia trzymaj przytulonego do siebie z glowka w twoim zgieciu lokciowym tak jest najwygodnie i nie na plasko tylko pod katem 45*C zeby sie nie zakrztusilo.Po kazdym karmieniu bierz maluszka do odbicia.Pozdrawiam i powodzenia;-)
     
  3. reklama
  4. MYNIA21

    MYNIA21 Zaciekawiona BB

    A mleko powinien dobrac pediatra ale jesli dziecko dobrze sie rozwija mozesz sama wybrac mleko:tak:i patrzec czy dziecko nie dostaje zadnej wysypki ,czy nie ma bolow brzuszka itp.wtedy nalezy zmienic mleko. Karmienie butelk
     
  5. irfinka

    irfinka psotnisia

    jesli u maluszka nie stwierdzono skazy bialkowej to polecam ci mleko bebiko ma slodkawy smak bo inne mleka sa gorzkie i maluch moze nie chciec moj maly nie chcial ic herbatek wiec dopajam go woda tyle ile chce i zeby bylo smieszniej moj maly je zupelnie na plasko bo na rekach sie pezy i wygina hehe co dziecko to inne upodobania szukaj takich pozycji w jakiej maluszkowi bedzie wygodnie jesc bedzie dobrze a dodam ze moj maly na poczatku mi jadl po 30 ml co 30 min to byla paranoja teraz je po 180 ml co 3-4 godz bedzie dobrze butla to nic strasznego ja sobie gotuje termos wody troche odlewam do kubka i mieszam wode tak zeby byla w sam raz do picia i dosypuje mleko powodzenia;-)
     
  6. jagi_olik

    jagi_olik Zaciekawiona BB

    dzięki za rady i słowa otuchy;
    dzisiaj karmiłam z butelki po raz pierwszy - koooszmaaar. Gdybyście nie napisały, że maluch wypija 20, 30 ml to bym się podłamała, ale Olik wypiła ok 30ml i teraz śpi, zobaczymy co dalej;
    dzięki za radę o tym termosie, ja się zastanawiałam jak tu gotować, schładzać i dodawać mleko w nocy - teraz już wiem;
    kupiłam bebilon - ale ohyda, spróbuje bebiko
     
  7. czechow

    czechow Moderator

    Jednak jeszcze mała rada - nie skacz z mleka na mleko - nie tobie ma smakować :laugh2:.
    A jeśli będziesz zmieniać to mała może mieć spore problemy z brzuszkiem. Jednak jeśli musisz to najpierw mieszaj mleka.
     
  8. agnieszka72

    agnieszka72 Zaciekawiona BB

    hej, moj synek ma prawie 12 tyg i wypija na jedno posiedzenie 120 ml a starcza mu na 3-4 godziny a w nocy na 6-8
     
  9. jagi_olik

    jagi_olik Zaciekawiona BB

    nie ma to jak pomoc życzliwych
    teraz już wiem, że moja córa zachowuje się podobnie do innych niemowląt
    po 36 godz od wprowadzenia mleka modyfikowanego mogę powiedzieć, że będzie dobrze - Olik wypija po 120 ml co 2 godz w ciągu dnia i 2 razy w nocy - to chyba nieźle
    zobaczymy co będzie dalej

    pozdrawiam, ewa
     
  10. reklama
  11. agnieszka72

    agnieszka72 Zaciekawiona BB

    niezle? to super:) bedzie chlopak rosl na schwal!!! nie chcialabym sie madrzyc bo dowiadczenie niewielkie, tylko zadaje pytanie, czy aby 2 godziny przerwy miedzy butelkami to nie za malo? bo dotychczas slyszalam ze 3 albo i nawet 4, ja w jakiejs ksiazce wyczytalam, ze jesli dziecko chce czesciej a wypilo duzo, to mozna go pooszukiwac smoczkiem lub herbatka i wydluzyc troche czas miedzy posilkami.
    Ja mialam taki moment kiedy maly ciagle by jadl i bardzo duzo przybral w jednym tygodniu, pediatra mi powiedziala ze jestem bliska przekarmienia i mam troche uwazac, wiec wprowadzilam te oszukiwacze, starczaly na jakies kilkanascie minut, ale zawsze cos. teraz wszystko w normie
     
  12. Zabka77

    Zabka77 Fanka BB :)

    Moje rady. Kup sobie termos i tam, trzymaj wodę na mleczko. Ja używam wody Żywca, ale słyszałam, ze niektórzy daja z kranu (ja jestem za Żywcem). Dopajam za każdym razem po jedzeniu i jek będzie cieplej to bardzo często. W nocy możesz od 4 m-ca dodać kaszki ryzowej do mleka - będzie dzidzia lepiej spała. A i jest taki stojak na umyte buteli firmy Chicco.
    Butelki polecam Avent - Smoczki mają różną ilość dzirek. Smoczek kaszkowy do kaszki, ale najpierw podaj moze 3-ką i nie rób gęstej, zobacz jak dzidzia reaguje. Picie podaje 1ką. Podawaj wodę przegotowaną, soczki (chyba najlepiej z wodą mieszać bo sycą) i herbatki ja daje Hipp.
    Przerwy w ok 4-5 m-cu robiłam 3 h, tylko po obiadku 2h. Ale stopniowo to się zwiększało. I teraz kiedy ma 12 miesiecy. O 6 rano je 210 ml kaszki , o 9:00 - owoce z jogurtem lub twarożkiem a zupka dopiero o 11;30 lub jak sobie pośpi to po spaniu nawet o 13:00 i facet jest jak Dąb, mówia, ze większy niż inne dzidzie i zdrowy jak Rydz. Spokojnie na pocz. 3 h przewy w nocu jeśli dobrze przybiera na wadze daj mu pospać nie budz na jedzenie.
     

Poleć forum