reklama

odginanie główki

Temat na forum 'Zdrowie' rozpoczęty przez aggy, 23 Czerwiec 2008.

  1. aggy

    aggy Gość

    Cześć Mamusie,

    tym razem ja proszę o pomoc. Mój Kubuś za parę dni skończy 4 miesiące. Od kilku dni zaobserwowałam u niego dosyć silne odginanie się tułowia do tyłu, kiedy leży na pleckach. Na początku myślałam, że w ten sposób próbuje się przewrócić z pleców na brzuszek, ale teraz się zaniepokoiłam. Wygląda to tak, że leży nieco na boczku, tułów ma kształt litery U, nóżki do tyłu, główka też odgięta, a rączki splecione z przodu. Czy któraś z Was tak miała? Czy mam się niepokoić? Dodam, że na brzuszku ładnie, wysoko unosi główkę, przewraca się z brzuszka na plecy, chwyta dłońmi zabawki. Pomóżcie proszę
     
  2. masebi

    masebi Fanka BB :)

    idz do lekarza - moze byc napięcie mięsniowe
    Nie ma czym się martwić - moja wykrzywiała główke na jeden bok bardziej
    Bedzie trzeba ćwiczyć
     
  3. reklama
  4. kaśka1979

    kaśka1979 Zaciekawiona BB

    U mnie jest podobnie,jutro idziemy do lekarza więc zapytam.Ale to chyba normalne,córka mojej znajomej też tak robiła,teraz ma sześć miesięcy i jej przeszło.
     
  5. bacówka

    bacówka Fanka BB :)

    u mnie jest to samo,tez wygina ciałko ale zawsze po to zeby z plecków na brzuszku wyladować.
     
  6. aga555

    aga555 kwiecień05/grudzień07

    U nas bylo tak samo moja corka ma teraz juz 3 latka ale kiedy miala dokladnie 3 miesiace tez zaczela tak robic tylko kiedy zasypiala i tak sobie spala przeszlo jej ok 6 miesiaca i wszystko jest teraz wpozadku a teraz mam syna ktory ma 6 miesiecy i dokladnie tak samo robi tyle ze dopiero od miesiaca zaczol sie wyginac i tez kiedy zasnie uklada sie tak z glowa przechylona do tylu ja bynajmniej nie wybieram sie do lekarza wydaje mi sie ze jesli corce przeszlo i jest ok to mysle ze twojemu dzidziusiowi tez nic nie bedzie ale jesli masz obawy warto skonsultowac to z pediatra Pozdrawiam
     
  7. Paula21

    Paula21 Grudzień '07

    Aggy, moja Julka też tak robiła koło 3-4 miesiąca życia ale już odpuściło.:tak: Takie wyginanie może być oznaką napięcia mięśniowego i trzeba zwrócic na to uwagę. Jak byłam u ortopedy to kazał to obserwować. A Kubunio popłakuję przy tym wyginaniu, lub robi się niespokojny, rozdrażniony? Możesz udać się do pediatry niech żuci okiem na małego ;-):tak::-)
     
  8. aaga1407

    aaga1407 Mama Julki (ur. 29.01.07)

    Twoj opis wskazuje troszke na wzmozone napiecie mięsniowe, choc z drugiej strony - podnosi głowke, obraca sie na brzuszek. Przy WNM dziecko własnie sie tak wypreża, niech go zobaczy pediatra, albo neurolog. U nas Julka sie własnie tak pręzyła i układała w rogalik, głowy nie unosiła. WNM stwierdzono jak miała 3,5 miesiaca, ćwiczyliśmy intensywnie do ok. 8 miesiąca. To ustepuje, ale trzeba byc systematyczym jezeli chodzi o ćwiczenia
     
  9. aggy

    aggy Gość

    Dziewczyny,

    dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Byłam u pediatry. Nie stwierdziła WNM, tylko powiedziała, że niektóre dzieci tak robią i taka jego uroda. Powiedziała, że mój niepokój powinno wzbudzić, jeżeli będzie prostował i wyprężał nóżki, albo krzyżował je w kostkach oraz jeśli będzie mocno zaciskał pięści. Tego Kubuś nie robi, więc jestem spokojniejsza.
     
  10. reklama
  11. Paula21

    Paula21 Grudzień '07

    No to dobrze Aggy!!! Cieszę się że z Kubusiem ok :-)
     

Poleć forum