reklama

Plecy okrągłe - ćwiczenia

Temat na forum 'Porady rehabilitantki' rozpoczęty przez charlene, 29 Listopad 2012.

  1. charlene

    charlene Fanka BB :)

    Najlepsze odpowiedzi:
    0
    Witam serdecznie,
    Pracuję w przedszkolu,dość często noszę dzieci lub schylam się do ich poziomu :) Od jakiegoś czasu mam problem z plecami - robią się coraz bardziej okrągłe. Czasem boli kręgosłup, ale rzadko. Czy ma Pani pomysł na jakieś ćwiczenia, które pomogłyby mi wrócić do prawidłowej postawy? Mam na myśli zarówno ćwiczenia w domu, jak i na siłowni. Jak często powinnam ćwiczyć, aby przyniosło to efekty?
    Z góry dziękuję za pomoc!
     
  2. Anna Maria Sikorska

    Anna Maria Sikorska Ekspert BB. Rehabilitacja

    Najlepsze odpowiedzi:
    0
    Witam, najważniejsze jest kontrolowanie postawy, czyli "prostowanie się" na co dzień przy jednoczesnym niewielkim napięciu mięśni międzyłopatkowych i brzucha. Można to osiągnąć "wyciągając się" do góry. Ćwiczenia powinien dobrać specjalista po ocenieniu całej postawy, trzeba zobaczyć co się dzieje z odcinkiem lędźwiowym i szyjnym kręgosłupa:) Mailowo mogę podpowiedzieć bardzo ogólne zalecenia: wzmacnianie mięśni pleców, brzucha, pośladków, rozciąganie mięśni obręczy barkowej i biodrowej. Pozdrawiam
     
  3. reklama
  4. Majka345

    Majka345 Początkująca w BB

    Najlepsze odpowiedzi:
    0
    A jaki sprzęt rehabilitacyjny (najlepiej z Actimed) warto kupić, aby właśnie wspomóc "prostowanie się" ??
     
  5. Anna Maria Sikorska

    Anna Maria Sikorska Ekspert BB. Rehabilitacja

    Najlepsze odpowiedzi:
    0
    Witam, osobiście nie polecam żadnych "prostotrzymaczy", przede wszystkim trzeba wypracować nawyk kontrolowania postawy.
     
  6. judyta_jasinska

    judyta_jasinska

    Najlepsze odpowiedzi:
    0
    A jak wypracować tak nawyk?
     

Poleć forum