reklama

Plecy okrągłe - ćwiczenia

Temat na forum 'Porady rehabilitantki' rozpoczęty przez charlene, 29 Listopad 2012.

  1. charlene

    charlene Fanka BB :)

    Witam serdecznie,
    Pracuję w przedszkolu,dość często noszę dzieci lub schylam się do ich poziomu :) Od jakiegoś czasu mam problem z plecami - robią się coraz bardziej okrągłe. Czasem boli kręgosłup, ale rzadko. Czy ma Pani pomysł na jakieś ćwiczenia, które pomogłyby mi wrócić do prawidłowej postawy? Mam na myśli zarówno ćwiczenia w domu, jak i na siłowni. Jak często powinnam ćwiczyć, aby przyniosło to efekty?
    Z góry dziękuję za pomoc!
     
  2. Anna Maria Sikorska

    Anna Maria Sikorska Ekspert BB. Rehabilitacja

    Witam, najważniejsze jest kontrolowanie postawy, czyli "prostowanie się" na co dzień przy jednoczesnym niewielkim napięciu mięśni międzyłopatkowych i brzucha. Można to osiągnąć "wyciągając się" do góry. Ćwiczenia powinien dobrać specjalista po ocenieniu całej postawy, trzeba zobaczyć co się dzieje z odcinkiem lędźwiowym i szyjnym kręgosłupa:) Mailowo mogę podpowiedzieć bardzo ogólne zalecenia: wzmacnianie mięśni pleców, brzucha, pośladków, rozciąganie mięśni obręczy barkowej i biodrowej. Pozdrawiam
     
  3. reklama
  4. Majka345

    Majka345 Zaciekawiona BB

    A jaki sprzęt rehabilitacyjny (najlepiej z Actimed) warto kupić, aby właśnie wspomóc "prostowanie się" ??
     
  5. Anna Maria Sikorska

    Anna Maria Sikorska Ekspert BB. Rehabilitacja

    Witam, osobiście nie polecam żadnych "prostotrzymaczy", przede wszystkim trzeba wypracować nawyk kontrolowania postawy.
     
  6. judyta_jasinska

    judyta_jasinska Początkująca w BB

    A jak wypracować tak nawyk?
     

Poleć forum