reklama

problem dot.chodzenia u 10m.babla

Temat na forum 'Porady rehabilitantki' rozpoczęty przez kachaa28, 21 Lipiec 2012.

  1. kachaa28

    kachaa28 Fanka BB :)

    Najlepsze odpowiedzi:
    0
    witam,moj maluszek konczy zaniedlugo 10 miesiecy i nie raczkuje ani sie nie dzwiga.juz nie wspomne o chodzeniu oczywiscie.dosc pozno zaczal siedziec bo w 9 miesiacu i tak sie zastanawiam czy zaczac moze chodzic z nim trzymajac go pod paszka??chyba ze sa jeszcze jakies inne cwiczenia??jak siedzi to podskakuje na tej pupce ale chyba jest dla niego jeszcze za ciezka zeby wystartowac do raczkowania:-)jak wezme go pod paszka i chce zeby przebieral nozkami to albo je podkurczy albo chwile poprzewija nozkami i tyle.nie chce go zbytnio do chodzika wkladac bo slyszalam juz rozne opinie na temat chodzikow.czy moge cos zrobic czy poprostu czekac??dodam ze maly urodzil sie w terminie i wszystko jest rozwojowo ok.zauwazylam ze bardzo szybko zaczal radzic sobie z raczkami tzn.otwierac je,chwytac,brac cos,reaguje jak mu mowie ze nie moxna czegos wziasc,dawac.pozdrawiamy
     
  2. Anna Maria Sikorska

    Anna Maria Sikorska Ekspert BB. Rehabilitacja

    Najlepsze odpowiedzi:
    0
    Witam, proszę poczekać na czworakowanie, mały musi zbudować sobie równowagę w tej pozycji, żeby było mu łatwiej w wyższych pozycjach. Można ustawić go w pozycji czworaczej. Najłatwiej będzie usiąść na podłodze w siadzie płaskim (nogi razem) i malucha położyć na udach, tak żeby rączki podpierały się i kolanka, a brzuszek leży na naszych udach. Jeśli będzie protestować to dać mu spokój. Nie prowadzać, to zaburza rozwój reakcji równoważnych i obronnych w pozycji stojącej, a poza tym uniemożliwia trenowanie równowagi podczas chodzenia krokiem dostawnym(podczas takiego chodzenia dzieciaki wzmacniają sobie stabilizację stawu skokowego dolnego, co zabezpiecza przed tendencją do koślawości stóp). Czyli podsumowując:
    1. spróbować ustawiać małego w klęku podpartym,
    2. czekać na pełzanie(chyba że już to robi
    3. potem jest wstawanie,NIE PROWADZAĆ!!!!!
    4. rozpoczęcie chodzenia do 14-15 miesiąca jest w normie, nie musi chodzić nawet w 12 miesiącu
    Pozdrawiam
     
  3. reklama
  4. kachaa28

    kachaa28 Fanka BB :)

    Najlepsze odpowiedzi:
    0
    teraz maly jest na spacerku ale jak wroci to zobaczymy czy bedzie chcial tak lezec:-)jest malym uparciuchem takze podejrzewam ze bedzie protestowac:-):-)czyli musze uzbroic sie w cierpliwosc hmmm chyba juz bym chciala zeby chodzil:-Ddziekujemy za porade i pozdrawiamy
     
  5. Anna Maria Sikorska

    Anna Maria Sikorska Ekspert BB. Rehabilitacja

    Najlepsze odpowiedzi:
    0
    Czekam na pytania, gdyby pojawiło się coś niepokojącego :) Pozdrawiam
     
  6. kachaa28

    kachaa28 Fanka BB :)

    Najlepsze odpowiedzi:
    0
    witam,probowalam malego ustawiac w tym kleku podpartym ale zaraz jest awantura.maly za 10 dni konczy 11 miesiecy i dalej sie nie dzwiga ani nie chodzi na czworaka.jak chce sie podciagnac to dzwiga pupke do gory na nozkach(stopkach) ale ma je ulozone dalej w taka zabke.nie wiem jak go tego oduczyc.na brzuszku to juz porusza sie w kazda strone i nawet do tylu,umie sam sie podniesc z lezenia na pleckach do siedzenia ale jezeli chodzi o podciaganie sie albo chodzenie na czworaka to dalej cisza:-(poprostu martwie sie ze cos jest nie tak:-(
     
  7. Anna Maria Sikorska

    Anna Maria Sikorska Ekspert BB. Rehabilitacja

    Najlepsze odpowiedzi:
    0
    Witam, proszę się nie martwić. Proponuję udać się do rehabilitanta, który oceni czy wszystko jest w porządku i bezpośrednio pracując z dzieckiem znajdzie sposób na stymulowanie ustawienia w klęku podpartym. Niestety wirtualnie ciężko jest ustalić konkretny sposób dla dziecka. Bez osobistego kontaktu z rehabilitantem nie obejdzie się. Dzięki takiej wizycie nie będzie Pani się denerwować, że coś jest nie tak. Pozdrawiam i czekam na informacje.
     
  8. kachaa28

    kachaa28 Fanka BB :)

    Najlepsze odpowiedzi:
    0
    wlasnie jak poloze malego na brzuszek to sam sie ustawi w tym kleku podpartym.na chwile bo na chwile ale sie ustawi:-)ale do przodu nie ruszy z tej pozycji;-)tez myslalam zeby isc do rehabilitanta ale obecnie mieszkamy w niemczech i szczerze powiedziawszy nawet nie wiem czy ubezpieczenie malego obejmuja taka rehabilitacje:no:musze sie chyba dowiedziec:-Dpozdrawiamy
     
  9. Kopka

    Kopka Fanka BB :)

    Najlepsze odpowiedzi:
    0
    kacha moja corcia zanim zaczela raczkowac to tez jakis czas ustawial sie w kleku podpartym,ale wlasnie do przodu nie ruszala. Trwalo to jakies 2 tyg,potem z kleku podpartego nagle zaczela raczkowac,tak z dnia na dzien.
     
  10. reklama
  11. Anna Maria Sikorska

    Anna Maria Sikorska Ekspert BB. Rehabilitacja

    Najlepsze odpowiedzi:
    0
    Witam, proszę poobserwować jeszcze dwa tygodnie małego, jeśli sam ustawia się w klęku z pozycji leżenia na brzuszku, to powinien niedługo opanować też dochodzenie do tej pozycji z innych ułożeń. Pozdrawiam
     
  12. kachaa28

    kachaa28 Fanka BB :)

    Najlepsze odpowiedzi:
    0
    dobrze,tak zrobie:-)dziekuje bardzo i pozdrawiamy.odezwe sie za 2 tyg:-D
     

Poleć forum