reklama

6 latek do zerowki czy do pierwszej klasy????????

Temat na forum 'Przedszkolaki' rozpoczęty przez jola30, 11 Czerwiec 2008.

?

Zerówka czy pierwsza klasa,gdzie posyłasz od wrzesnia swojego 6 latka?

Poll closed 18 Maj 2011.
  1. zerówka przedszkolna /szkolna

    głosów: 48
    62,3%
  2. pierwsza klasa

    głosów: 29
    37,7%
  1. jola30

    jola30 żona i matka :)

    Przedszolaki pójda do pierwszej klasy o rok wczesniej.zerówka zostanie zlikwidowana.wszystkich nas rodziców kilkulatkow dotyczy przygotowywana reforma.pierwszymi rocznikami które maja isc do zreformowanej szkoly sa dzieci urodzone w 2002 i w 2003 roku. pierwszy start to 2009/2010 co nam sie szykuje?:baffled:

    Ja jestem mama 6 letniego Michała michał od wrzesnia idzie do zerówki za rok pierwsza klasa co go czeka?
    Michał jest z 2002 roku skoro dzieci z 2003 roku takze pójda do pierwszej klasy to czy te klasy beda połaczone czy tez oddzielne materiały.
    Czy bedzie powtarzal material z zerówki czy tez bedzie podazal dalej?:confused:

    proponuje załozyc nowy wątek i kazdy kto ma ochote i cos wiecej wie na ten temat to moze sie wypowiedziec a uwazam ze to bedzie bardzo ciekawe i interesujace.:angry:


    CZYTAŁAM ze dwa roczniki beda razem co wy na to?
    mi sie osobiscie to niepodoba bo zawsze którys z roczników bedzie pokrzywdzony :crazy:
     
  2. makitoza

    makitoza Fanka BB :)

    Wiesz to chyba twój Michał ma szczęście że urodził się w 2002 roku. Moja córka urodziła się w marcu 2003 roku i tu jest problem.
    We wrześniu do zerówki czy do 5 latków ??
    Jeżeli pójdzie za rok do szkoły to bez zerówki ??
    No i program będzie nowy zreformowany czy nagle każą 6 latkowi realizować program 7 latka i może jeszcze bez zerówki .

    Muszę zapytać pań w przedszkolu jak to z tą grupą bo jako 4 latek chodziła do 5-6 latków i realizowała program 5 latków.

    Ostatnio jak rozmawiałam z dyrektorką to nic nie wiedziała
     
  3. reklama
  4. arek74

    arek74 ojciec

    Słyszałem, ze dopuszcza sie mozliwosc zminy rozporządzenia i cofnięcia tych nieszczęsnych zmian. Na stornie www.prawarodzicow.pl można podpisać list protestecyjny rodziców przeciwko pomysłowi pani minister.
     
  5. nutka13

    nutka13 Mama Wiki iAmelci

    To wielka paranoja kiedy dzieci majo czas na zabawe i beztroskie życie wtedy kiedy są dziecmi to dlaczego pani minister chce ich tego pozbawic.Moja córka ma 5 lat i dopiero co zaczela dobrze wymawiac wyrazy ale jaszcze niktóre niewyraznie to już bedzie uczyc sie czytac.Ja jastem na nie temu pomysłowi
     
    Ostatnia edycja: 17 Czerwiec 2008
  6. jola30

    jola30 żona i matka :)

    Słyszałem, ze dopuszcza sie mozliwosc zminy rozporządzenia i cofnięcia tych nieszczęsnych zmian. Na stornie www.prawarodzicow.pl można podpisać list protestecyjny rodziców przeciwko pomysłowi pani minister.


    :yes:Jestem zdecydowanie za cofnięciem tych nieszczęśliwych zmian i Ja i Mój mąż podpisaliśmy się pod tym listem.:tak:
     
  7. sikoreczka79

    sikoreczka79 Fanka BB :)

    Witajcie!
    Też jestem przeciwna temu "genialnemu" pomysłowi. I bynajmiej nie chodzi mi o to że 6-latki miałyby rozocząc naukę w szkole, ale o sam fakt wprowadzania tych zmian. Dają na to TYLKO rok:szok: i to jeszcze z zapewnieniem że samorządy to przygotują, czyli jak ja wnioskuję, bez żadnego konkretnego pomysłu:-( Nie rozmuię takiego podejścia do sprawy, bo przecież chodzi o dzieci, nasze dzieci:baffled: U nas w przedszkolu 3 i 4 latki są połączone razem w grupie maluchów, więc mój syn właśnie skończył maluchy. Teraz ma iśc do pięciolatków. Jeżeli to przejdzie to co? Z maluchów do zerówki? Po pięciolatkach do szkoły? Nie to za dużo niewiadomych:no:
    Zaraz podpiszę ten list!!!!!!!
     
  8. mama_Aga

    mama_Aga Fanka BB :)

    Ja też nie chcę, by mój synek tak szybko szedł do zerówki, już za 3 lata, a za 4 do szkoły!:no:
     
  9. jola30

    jola30 żona i matka :)

    Rozmawiałam z wychowawczynią z Michała grupy mówiła że we wrześniu będzie jeszcze raz strajk między innymi w tej sprawie:angry::angry::angry:
    Ale wiecie wydaje mi się że to już przesądzone:crazy: chociaż bardzo bym chciała się mylić:confused:
     
  10. reklama
  11. anaklim

    anaklim Fan(ka)

    A mój syn skończy za dwa miesiące 6 lat, w poniedziałek kończy szkołę. Nie rozumiem dlaczego mamy piszą o "zabieraniu dzieciństwa". Kajetan uwielbia chodzić do szkoły, teraz płacze, że przez dwa miesiące nie będzie do niej chodził. Przez cały rok uczył się czytać, pisać i liczyć, ale też bawił się. Szkoła dla takich maluchów bardziej przypomina zerówkę niż "szkołę" jako taką. Miał 5 lat jak rozpoczął naukę... a dzieckiem, moim zdaniem jest się całe życie, jeśli tylko się chce nim pozostać

    Nie rozumiem tylko pomysłu dwóch roczników w jednej klasie??... Po co ?? Do tej pory to chyba nie był problem, szkołę zaczynały 7 latki, no to jak mają zaczynać 6 to tylko rocznik 2003.
     
  12. iwonka2006

    iwonka2006 Szczesliwa mamusia!

    Witam mamo 6 latka.Czy posyłasz od września swoje dziecko do zerówki w przedszkolu lub szkole czy odrazu do pierwszej klasy:confused::confused::confused: Przyznam że się borykam z tym pytaniem i nadal nie podjełam decyzji.U mnie sytuacja wygląda tak że nauczyciele i psycholog zasugerował że moje dziecko jest zdolne do rozpoczęcia nauki w pierwszej klasie ale mimo to nie podjeliśmy jeszcze decyzji.A jak jest u Was?????

    Wiem że napewno już dyskutowałyście na ten temat na swoich miesiacach z rocznika 2005 ale chyba razem zebrać wszystkie myśli z całego roku 2005 bedzie lepiej tutaj,aby kazdy z rodziców mogł sobie wziaśc udział w takiej dyskusji w szerszym gronie.Może pomoże to podjąc lepsza decyzje kazdej z nas.A wiec:

    Wypełnij ankiete na górze i napisz kilka słow od siebie ,dlaczego właśnie tak zagłosowałaś....Dziękuje :biggrin2:


    Dostałam od psychologa w przedszkolu taka kartke z dwoma rubrykami, po lewej stronie w tytule
    Dziecko posiadajace gotowosc szkolna:A po prawej jest to co ja na czerwono zaznaczylam Dziecko nie posiadajace gotowosci szkolnej
    -posiada orientacje w swoim otoczeniu,zna swoje imie,posiada informacje na temat swojej rodziny,wie gdzie mieszka/nie ma orientacji w swoim otoczeniu

    - ma rozwiniete procesy poznawcze na poziomie wlasciwym dla wieku,umie nawiazywac kontakt z otoczeniem/nie ma rozwinietych procesow poznawczych na wlasciwym poziomie,nie potrafi nawiazywac kontaktu z otoczeniem,zbyt wycofane np robi to w sposob nieadekwatny,nieakceptowany i niezrozumialy dla rowiesnikow

    -posluguje sie mowa w sposob zrozumialy dla otoczenia,ma odpowiedni zasob slow umozliwiajacy dobra komunikacje slowna/wystepuja znaczne ograniczenia w komunikacji slownej uniemozliwiajace zrozumienie wypowiedzi i skuteczne przekazywanie informacji

    -samoistnie,spontanicznie rozpoczyna rozmowe, umie sygnalizowac swoje potrzeby/nie nawiazuje spontanicznie kontaktu slownego,wycofane

    -sprawnie posluguje sie olowkiem,kredka,uzywa nozyczek/ nie lubi rysowac,ma trudnosci w poslugiwaniu sie olowkiem,poziom wykonywanych prac jest ponizej poziomu dzieci w tym wieku,nie radzi sobie z wycinaniem nozyczkami

    -potrafi nazywac co narysowalo na kartce,mozna rozpoznac elementy rysunku/nie nazywa tresci swojego rysunku lub zgaduje przy nazywaniu,wystepuja trudnosci z rozpoznawaniem tresci rysunku przez doroslego

    -umie sie skupic podczas rysowania ,zabawy/ ma trudnosci z skupieniem sie na zadaniu,przerywa dzialanie,odchodzi

    -rozumie polecenia doroslego,potrafi liczyc wg kolejnosci,potrafi kontaktowac sie bez leku z innymi osobami doroslymi w rodzinie/ nie rozumie polecen doroslego,wymaga wielokrotnych powtorzen,nie potrafi liczyc w kolejnosci,unika kontaktu z osobami obcymi

    -bez problemu rozstaje sie z rodzicami/ ma trudnosci z rozstaniem sie z rodzicami

    -angazuje sie spontanicznie w dzialania podczas pobytu w przedszkolu/ nie jest spontaniczne na terenie przedszkola,negatywnie przezywa pobyt w nim,czeka na odebranie z przedszkola

    -chetnie bawi sie z rowiesnikami,nawiazuje pierwsze przyjaznie oraz umie prawidlowo funkcjonowac w grupie/ nie bawi sie z rowiesnikami tylko samo lub przyglada sie dzieciom z odleglosci,wywoluje konflikty,obwinia inne dzieci

    -zapytane o cos odpowiada chetnie,smialo/ zapytane odchodzi,chowa sie,wstydzi sie odpowiedziec na pytanie

    -w duzym stopniu umie panowac nad emocjami i kontrolowac je,umie sie podporzadkowac-zgodnie z obowiazujacymi zasadami/ nie potrafi kontrolowac swoich emocji,nie podporzadkowuje sie ,lamie zasady,robi co chce

    -potrafi wspoldzialac z rowiesnikami,umie poczekac na swoja kolej/nie potrafi wspoldzialac z rowiesnikami,chce rzadzic,niszczy wytwory innych,nie potrafi czekac na swoja kolej

    -coraz lepiej radzi sobie z trudnosciami,umie utrzymac porzadek w swoim miejscu zabawy,dba o swoje rzeczy/ nie potrafi pokonywac trudnosci,nie jest nastawione do utrzymywania porzadku,nie dba o swoje rzeczy ,niszczy je.

    -umie byc pozyteczne w przedszkolu i domu,ce****e je wzrost poczucia obowiazku/nie chce wykonywac drobnych prac domowych w przedszkolu i domu, czesciej balagani niz pomaga

    -wykonuje rozne czynnosci samodzielne (ubiera sie ,rozbiera,wykonuje czynnosci w toalecie itd)/ ma trudnosci z dzialaniami samoobslugowymi,wymaga pomocy w ubieraniu i w toalecie

    -lubi chodzic do przedszkola/ nie lubi chodzic do przedszkola
     
    Ostatnia edycja: 20 Styczeń 2011

Poleć forum