reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

Ciąża

Dołączył(a)
27 Luty 2020
Postów
3
Hej dziewczyny. Proszę o odpowiedź.. To moja pierwsza ciąża mieszkam w Niemczech. Będę tutaj do 7 miesiąca później wracam na stałe do Polski mam takie pytanie czy mając książeczkę od 9 tygodnia ciąży będą mi się należeć pieniądze z Polski po porodzie? Proszę nie hejtowac nie znam się i jestem pierwszy raz w takiej sytuacji nie mam skad sie dowiedzieć.
 
reklama
Rozwiązanie
@Sulwus09876 Bycie pod opieką lekarską przed 10tc dotyczy becikowego - ale tam jest także próg dochodowy. Jest on przeliczany na podstawie dochodu na osobę z roku poprzedniego (obecnie jest to rok 2018, bo termin składania zeznań upływa 30 kwietnia) z uwzględnieniem nowonarodzonego dziecka (zatem ty+mąż+dziecko - więc dochód będzie dzielony na 3). W dochodach należy uwzględnić także dochód uzyskany za granicą. Jeśli zatem zarabiacie więcej niż 6000 PLN (bodajże dokładnie 1922zł/osobę), to nie będzie Wam przysługiwał.

Zupełnie inna droga jest na uzyskanie 500+, po prostu składasz dokumenty (chociażby przez swoje konto bankowe).

No i możesz otrzymywać 1000zł co miesiąc przez 12 m-cy - tzw. kosiniakowe. Tu także nie ma wymogu...