reklama

EDUKACJA - warsztaty, targi. Książki, czasopisma, strony www

Temat na forum 'Dzieci urodzone w czerwcu 2014' rozpoczęty przez _pietrucha_, 17 Październik 2013.

  1. _pietrucha_

    _pietrucha_ Gość

    Zachęcam do zamieszczania informacji co - gdzie - kiedy :)

    Coraz częściej pojawia się wiele warsztatów dla ciężarnych, gdzie można uzyskać dużo przydatnych informacji, porozmawiać z różnymi ciekawymi osobami, otrzymać jakieś gadżety, wygrać nagrody.

    Zachęcam do sprawdzania strony :

    Warsztaty Mamo to Ja

    Dzisiaj są w Warszawie, jutro w Białymstoku, a 21 w Lublinie.
    Dużo miast już było, ale niebawem będą się powtarzać:)

    Polecam również:
    http://www.mama-wie.pl/

    Najbliższe wydarzenia | Świadoma Mama
     
  2. josie

    josie Fanka BB :)

  3. reklama
  4. tekla23

    tekla23 Aniołkowa Mama

    Wklejam opis co można a czego nie na diecie cukrzycowej znaleziony na wątku http://www.babyboom.pl/forum/dzieci-urodzone-w-maju-2005-f46/cukrzyca-ciazowa-526/, sporządzony przez dietetyka:

    [FONT=&amp]
    1 Liczbę posiłków należy zwiększyć do 6-7 dziennie. Posiłki należy spożywać regularnie . Dieta powinna dostarczać podobnych ilości składników pożywienia w ciągu kolejnych dni.

    2. W każdym posiłku powinny znajdować się produkty zawierające węglowodany złożone - wolnowchlanialne - pieczywo razowe, kasze, ryz , makarony, mąka, ziemniaki. Węglowodany , inaczej cukry są to składniki , które wpływają bezpośrednio na poziom glukozy we krwi.
    Wyróżniamy 3 rodzaje węglowodanów :
    - niewskazane - wchłaniające się najszybciej z przewodu pokarmowego i powodujące szybkie zwiększenie stężenia glukozy we krwi - cukier , miód, słodycze, ciasta, czekolada, lody, soki owocowe, dżemy, coca cola i inne napoje słodzone, syropy, owoce cukrowane lub naturalnie słodkie.
    - wskazane - wchłaniające się dość szybko z przewodu pokarmowego ( zwiększenie stężenia we krwi jest wolniejsze ),
    produkty mączne - biały chleb, ryż, ziemniaki, kasze , płatki, makarony
    owoce - banany, melony, jabłka , gruszki, śliwki, poziomki, truskawki
    mleko - jogurty
    - wskazane - wchłaniają się najwolniej z przewodu pokarmowego (zwiększenie stężenia glukozy jest najwolniejsze)
    jarzyny - wszystkie części roślin, korzenie, łodygi, liście , kwiaty.
    produkty zbożowe i chleb gruboziarnisty razowy, niełuskany ryż , kasza gryczana.

    3. Zalecane są pokarmy, które zawierają dużą ilość błonnika ( błonnik zawarty w pożywieniu zmniejsza ilość wchłanialnego w jelitach cukru).
    Ciemne pieczywo, kasza gryczana, jaglana, jęczmienna, płatki owsiane, warzywa na surowo.

    4. W każdym posiłku powinny znajdować się warzywa lub owoce.

    5. Do smarowania pieczywa używamy masła, do surówek i sałatek oliwy lub olejów roślinnych.

    6. Unikamy zbytniej ilości soli, należy pamiętać, że przemysłowo przygotowane pożywienie z reguły zawiera jej zbyt dużo.

    7. Wykluczamy pokarmy smażone i tłuste. Dozwolone jest gotowanie, duszenie bez dodatku tłuszczu, pieczenie w folii aluminiowej.

    8. Zabronione jest używanie sztucznych środków słodzących oraz słodyczy przeznaczonych dla diabetyków.

    Szczególną uwagę musimy zwrócić na mleko i produkty mleczne. Spożywamy mleko o niskiej zawartość tłuszczu, chude twarogi, jogurty naturalne i kefir. Ze względu na dużą zawartość tłuszczu należy ograniczyć sery żółte, topione, i mleko skondensowane. Płynne produkty mleczne zawierają tzw. cukier mlekowy - szybko podwyższają poziom glukozy we krwi, dlatego nie należy pić mleka w większej ilości niż jedna szklanka. Nie należy łączyć w jednym posiłku dwóch produktów mlecznych (np. kanapka z twarogiem + mleko do picia).
    UWAGA Spożycie mleka na śniadanie u wielu osób jest powodem podwyższonej wartości cukru we krwi po śniadaniu. W takim przypadku wskazane jest spożywanie mleka po południu lub wieczorem .

    Mleko nie może stanowić samodzielnego posiłku. Wskazany jest dodatek pieczywa lub produktu zbożowego zawierającego duże ilości błonnika.
    Mięso i przetwory mięsne, ryby - zaleca się wybieranie chudych gatunków.
    Mięso chude, drób, ryby, jaja - nie zawierają węglowodanów więc nie mają wpływu na poziom glukozy we krwi.
    Warzywa- powinniśmy jeść je w każdym posiłku, ponieważ są dobrym źródłem błonnika .
    Więcej węglowodanów znajduję się tylko w kukurydzy, groszku zielonym, ziemniakach, suchej fasoli, suchym grochu - dlatego należy ograniczyć ich spożycie.
    Zaleca się spożywanie warzyw na surowo - kalafior, kapusta pomidory, ogórki, papryka, sałata. Można je jeść w większych ilościach.
    Owoce - spożywane w większych ilościach powodują wzrost stężenia glukozy we krwi. Zawartość węglowodanów w owocach jest różna. Najwięcej jest ich w winogronach, bananach, gruszkach, śliwkach, owocach suszonych - dlatego ich spożywanie jest zabronione. Mniej węglowodanów zawierają jabłka , maliny, mandarynki, pomarańcze, brzoskwinie, kiwi, porzeczki, wiśnie. Najmniej truskawki, arbuzy, grejpfruty.
    Zalecane są owoce na surowo. Ilość owoców podaną w dziennej racji pokarmowej dzielimy na dwie porcje i spożywamy je łącząc z pieczywem lub produktem zbożowym na drugie śniadanie i podwieczorek.


    [/FONT]
    [FONT=&amp]ZALECANE[/FONT][FONT=&amp]
    Chleb razowy pełnoziarnisty, razowy mieszany, graham, chleb chrupki.
    Grube kasze, gryczana, jaglana, wiejska, ryż niełuskany.
    Jogurt , kefir, maślanka, chudy twarożek, jajka .
    Chude gatunki mięsa, cielęcina, indyk, drób zawsze bez skóry, chude ryby.
    Masło extra, oleje roślinne, oliwa z oliwek.
    Jarzyny na surowo, sałata, rzodkiewka, ogórek, pomidor.
    Owoce o mniejszej zawartości cukru, na surowo w ilości dozwolonej w diecie (250g)

    DOZWOLONE

    Słone paluszki, krakersy, biały chleb, suchary bez cukru, pieczywo tostowe, makaron, ryż, mąka, drobne kasze, wafle bez cukru, mieszaniny masła z olejem tzw. miksy, soki warzywne (np. pomidorowy), chuda wieprzowina (szynka , polędwica) ziemniaki gotowane i tłuczone, groch, fasola, soje, soczewica, herbata słaba bez cukru, kawa naturalna (jedna filiżanka dziennie, jeżeli nie ma przeciwwskazań), kawa zbożowa, woda niegazowana, herbata owocowa naturalna bez cukru.

    NALEŻY ZACHOWAĆ OSTROŻNOŚĆ
    Sery żółte i topione, ryby - makrela, łosoś , pstrąg, śledź, mięso wołowe, jagnięcina, groszek zielony, kukurydza, marchewka gotowana, buraki, konserwy jarzynowe.

    ZABRONIONE
    Cukier, miód, sztuczne środki słodzące, ciasta, czekolada, chałwa, sękacz, cukierki, lody, dżemy, konfitury, soki owocowe, mleko pełne, śmietana, tłuste żółte sery, napoje słodzone z dodatkiem pełnego mleka - jogurty, tłuste mięsa, baranina, kiełbasy wieprzowe, salceson, parówki, kiszka, słonina, boczek, smalec, nerki, płuca, owoce morza, gęsi, kaczki, majonez, frytki, chipsy, ziemniaki smażone owoce w cukrze i kandyzowane, owoce suszone, orzechy, napoje alkoholowe, konserwowane owoce, galaretki, kisiel i budyń z cukrem, owoce o dużej zawartości cukru - banany, winogrona, gęste, tłuste i zawiesiste zupy, zaprawiane zasmażkami, śmietaną, ostre przyprawy - ocet musztarda, papryka, mocna herbata i kawa w większych ilościach.[/FONT]
     
    Ostatnia edycja: 21 Październik 2013
  5. tekla23

    tekla23 Aniołkowa Mama

  6. jopal

    jopal Fanka BB :)

  7. jopal

    jopal Fanka BB :)

  8. Sarenka27

    Sarenka27 Fanka BB :)

  9. lasotka

    lasotka Fanka BB :)

  10. reklama
  11. emotion_sickness

    emotion_sickness mama szkrabusia =)

    Kochane wrzucam zdjęcia ulotki w której jest fajna lista 'diety cukrzycowej' heh nie wiem jak to opisać.

    Dostałam taką samą ulotkę od mojej lekarki,
    i szukałam w necie żeby wgrać tutaj - miałam wgrać plik pdf ale coś mi nie działa - i PrintScreenem zrobilam jpg`i.
    [mogę pdf wysłać na maila jak ktoś chce - ale obrazki też całkiem widoczne]
    Według mnie jest fajnie i przejrzysto napisane co można a czego nie jeść, co lepiej unikać - i zasady pomocne w stosowaniu diety cukrzycowej.


    cele 01.jpg cele 02.jpg cele 03.jpg cele 04.jpg
     
    Ostatnia edycja: 7 Listopad 2013
  12. emotion_sickness

    emotion_sickness mama szkrabusia =)

Poleć forum