reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

reklama

Wada wzroku u dwulatka??

nikita33

Fan(ka)
Dołączył(a)
21 Grudzień 2004
Postów
2 021
Rozwiązania
0
Mojemu synkowi od jakiegoś czasu zdarza się mrużyć oczka, mrugać nimi i pocierać je rączkami.... nie jest wtedy zaspany i nie są to sytuacje, kiedy coś mogło się dostać pod powiekę.... czy to może oznaczać, że coś dzieje się z oczkami lub dziecko źle widzi?
No i kolejne pytanie - czy u tak małych dzieci mówi się wogóle o wadach wzroku i się je bada, czy to jest okres, kiedy oko jeszcze może się "poprawić"?
No i może ktoś doświadczony podpowie, jak wogóle obserwować takiego malucha pod kątem dobrego widzenia i jakie mogą być niepokojące sygnały?
Może ktoś kto zetknął się z tym problemem coś mi poradzi?
Z góry wielkie dzięki.

pozdrawiam
nikita
 
reklama

asiuleks

Fanka BB :)
Dołączył(a)
20 Lipiec 2005
Postów
2 631
Rozwiązania
0
No pewnie ze u takiego dziecka mozna zbadac juz oczka. My od urodzenia jestesmy pod kontrola okulisty i chlopcy mieli badane oczka. Zakrapiala nam pani doktor oczka kropelkami a pozniej takim przyzadem bada czy nie ma zadnej wady.
Nikito - a Filip nie ma zarozowionych oczek?Moze ma zapalenie spojowek?
 

nikita33

Fan(ka)
Dołączył(a)
21 Grudzień 2004
Postów
2 021
Rozwiązania
0
Oczy "na oko "wyglądają normalnie, to napewno nie zapalenie spojówek. Dziś byliśmy u pediatry i powiedział, żebyśmy poszli na kontrolę do okulisty, bo tak , jak pisałaś, można to zbadać... nic więcej nie powiedział, więc pozostaje ustalić termin...

pozdrawiam
nikita
 

asiuleks

Fanka BB :)
Dołączył(a)
20 Lipiec 2005
Postów
2 631
Rozwiązania
0
Na pewno wszystko bedzie dbrze. W najgorszym przypadku mały będzie musiał nosić okularki. Daj znac jak bedziecie po wizycie u okulisty.
Pozdrawiam
 

marta3x

Fanka BB :)
Dołączył(a)
15 Marzec 2005
Postów
1 674
Rozwiązania
0
mój starszy syn miał wadę wzroku astygmatyzm, objawy podobne
mrużenie oczu , pocieranie. przekrzywianie głowy w jedną stronę
zdiagnozowano wadę gdy skończył 3 lata,
jedno oczko było dużo słabsze od drugiego
nosił okulary , zasłaniałam mu lepiej widzące oczko
i w wieku 9 lat wada minęła , oczy sa już całkowicie zdrowe :)

wcześnie wykryta wada wzroku daje możliwośc całkowitego wyleczenia
 

Magdalenka

Fan(ka)
Dołączył(a)
9 Styczeń 2005
Postów
1 236
Rozwiązania
0
nikita33 pisze:
No i może ktoś doświadczony podpowie, jak wogóle obserwować takiego malucha pod kątem dobrego widzenia i jakie mogą być niepokojące sygnały?
Może ktoś kto zetknął się z tym problemem coś mi poradzi?
Z góry wielkie dzięki.
pozdrawiam
nikita
No, kochana Nikito widzę, że tymi samymi drogami lekarskimi podążamy :( Ja z Małgosia chodzę do okulisty od jej 11 miesiąca zycia. U niej od mniejwięcej 4/5 miesiąca był widoczny zez z tendencją do nasilania. Dlatego wybralam sie do okulisty. Gocha miała wtedy sprawdzone dno oka, wielkośc wady i potwierdzenie zeza. Niestety nie są to najsympatyczniejsze badania, bo rozszerza sie źrenice kropelkami - to jest najgorsze - i potem lekarz patrzy do oczka przez takie małe szkła powiększajce oceniając wade wzroku. Dzięki tak szybkiemu zareagowaniu zez moje córci jest bardzo zaleczony. Chodzi w okularach i robimy jeszcze różne ćwiczenia. Tyle o Gosi.
Ja oczywiście chodze na Niekłańską - Saska Kępa - dr Renata Bukowska. Starsza pani, ale bardzo lubi dzieci i ich rodziców i chce żeby rodzice byli świadomi jak nalezy postępowac z dzieckiem z wada wzroku!!!!! Zapisy bez skierowania!
Myślę, że lepiej pójść i sie dowiedzieć, że sie zawróciło lekarzowi głowę, niż usłyszeć dlaczego tak późno. A czy Wy z mężem macie jakąś wadę wzroku - bo to tym bardziej trzeba! My nie mamy, ale Gocha ma wrodzone.
IDŹ koniecznie!
Nikita zycze Ci żebys usłyszała, że wsystko OK.
:-*
 

nikita33

Fan(ka)
Dołączył(a)
21 Grudzień 2004
Postów
2 021
Rozwiązania
0
Dzięki, mam nadzieję, że usłysze, że wszystko o.k., ale oczywiście nie mam wątpliwości, że się wybiorę. Może faktycznie trafimy na Niekłańską, a może na Koszykową albo na Szaserów -( bo tam i tak będziemy za tydzień, więc może przy okazji załatwimy coś z oczkami)- zobaczymy, gdzie będzie szybciej...
Ale Magdalenko, czy na Niekłańskiej chodzicie do jakiejś przyszpitalnej poradni, czy ta lekarka przyjmuje Was na oddziale? To co o niej napisałaś brzmi bardzo zachęcająco :laugh:

Na pocieszenie mam tyle, że ani ja, ani mąż nie mamy żadnych problemów ze wzrokiem.

pozdrawiam
nikita
 

Magdalenka

Fan(ka)
Dołączył(a)
9 Styczeń 2005
Postów
1 236
Rozwiązania
0
nikita33 pisze:
Ale Magdalenko, czy na Niekłańskiej chodzicie do jakiejś przyszpitalnej poradni, czy ta lekarka przyjmuje Was na oddziale? To co o niej napisałaś brzmi bardzo zachęcająco :laugh:
Jest tam przychodnia przyszpitalna i nalezy sie zapisać w rejestracji przychodni przyszpitalnej - niestety na lipiec/sierpień zapisy będą dopiero ... czerwcu.

POzdrawiam
Magdalenka
 
reklama

nikita33

Fan(ka)
Dołączył(a)
21 Grudzień 2004
Postów
2 021
Rozwiązania
0
Dzięki dziewczyny, damy znać, jak coś już będzie wiadomo.
pozdrawiam
nikita
 
Autor Podobne tematy Forum Odpowiedzi Data
R wada wzroku u dwulatka Roczniaki i dwulatki 3
A Wskazania do cc przy dużej wadzie wzroku z “podziurawiona” siatkówka Ciąża, poród, połóg 12
A Wada wzroku a poród Potrzebuję porady 8
efika wada wzroku Archiwum wcześniaczków 9
Anzulika11 Wada serca dziecka od urodzenia Potrzebuję porady 9
N Wada Serca Zespół Downa u Plodu Ciąża, poród, połóg 185
K Macica jednorożna-ciąża,szanse i zagrożenia. Potrzebuję porady 34
M Wyrok śmierci - Anencephalia (wada letalna) Ciąża, poród, połóg 15
M Antilop krzeselko tacka wada? Potrzebuję porady 3
G Letalna wada płodu Rzeszów 2
I Wada letalna mojej córeczki.... Ciąża, poród, połóg 1424
G Cholestaza ciążowa A problemy ze wzrokiem u dziecka Ciąża, poród, połóg 10
marta18691 Wada serca u małego dziecka Potrzebuję porady 8
M Wada serduszka a pierś Potrzebuję porady 3
wiktoria12tc Wada genetyczna .. Potrzebuję porady 2
Kinia1 Wada układu limfatycznego - proszę o pomoc dla 6 tygodniowej Jagódki Możesz pomóc...zobacz 4
Kinia1 Wada układu limfatycznego Dzieci kochane bardzo 0
E pocenie się dziecka a wada serca - mozna to powiązać? Forum pediatryczne 2
Z Wada wymowy Zdrowe dziecko 5
P Wada- bezczaszkowiec Ciąża, poród, połóg 59
S Wada serca Zdrowe dziecko 8
O Ciąża i poród z wadą wzroku. Ankieta. Zdrowa mama 0
M Proszę o pomoc! 10 tygodniowe dziecko nie skupia wzroku!!!! Rozwój i zabawy 33
marmi skupianie wzroku Zdrowie 6
B Mleko dla dwulatka Roczniaki i dwulatki 4
M Twardy guzek na kolanie u dwulatka Potrzebuję porady 0
M Kubek dla dwulatka Potrzebuję porady 5
L Kupa dwulatka. Potrzebuję porady 3
Joannaa24 Drapanie twarzy u dwulatka Roczniaki i dwulatki 2
A Badanie - morfologia dwulatka Roczniaki i dwulatki 2
L Dziwne krostki u dwulatka/ wysypka po Cebionie? Potrzebuję porady 8
R Bilans dwulatka Potrzebuję porady 1
L Bunt dwulatka czy takie coś istnieje? Potrzebuję porady 12
M Słaby sen dwulatka BB psycholog dziecięcy radzi mamom 4
M bunt dwulatka/poczucie odrzucenia? BB psycholog dziecięcy radzi mamom 0
A Zaparcia u dwulatka Potrzebuję porady 8
M Spadek masy ciała u dwulatka Potrzebuję porady 29
M Dziewczyny co na zaparcia u dwulatka ? Potrzebuję porady 15
M Dwulatka nie śpi:( jak przetrwać i nie zwariować Potrzebuję porady 8
S Glista ludzka u dwulatka Roczniaki i dwulatki 0
G Jaki kupic fotelik dla dwulatka ? Potrzebuję porady 58
Sasankaa Meble do pokoju dwulatka Ciąża, poród, połóg 8
G Bunt dwulatka. Potrzebuję porady 11
G Bilans dwulatka Potrzebuję porady 26
willou Waga dwulatka. Potrzebuję porady 18
willou Wychowanie dwulatka. Potrzebuję porady 5
Needi Czy to skok rozwojowy? Roczniaki i dwulatki 0
Z Jaki prezent dla dwulatka.... Potrzebuję porady 5
G Budząca się dwulatka w nocy - może jakieś sposoby Roczniaki i dwulatki 3
S Rozpieszczenie czy bunt dwulatka? Wychowanie 20
Podobne tematy


















































Do góry