reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

CIĄZA umowa na czas określony

Dołączył(a)
24 Listopad 2010
Postów
9
Witam,
czy ktoś wie jak wygląda z punktu prawa jeśl chodzi o umowe na czas określony w czasie ciąży a dokłądnie opowiem jaki mam problem a zarazem jaką jestem szczęściarą
icon_smile.gif

Jestem w 8 tygodniu ciązy lekarz zabronił mi pracować a wiec jestem na l-4 od dziś
icon_smile.gif
ale mam umowe na czas określony do końca roku.
Z tego co sie orientuje kobieta w ciązy jest pod ochroną od 3 miesiaca ciązy.
Czy pracodawca musi mi przedłużyc umowe?
Jesli mi nie pzredluzy to czy zwolnienie l-4 bedze placil ZUS do dnia porodu?!
Czy po porodzie będe mogła być na macieżynskim, wychowawczym?
Kto wtym momencie bedzie płacił PUP ?
Wychowawczy również by się kwalifikował bo mialam niskie zarobki - ale czy wtedy nie dostane tych pieniązków?!
Proszę o pomoc
 
reklama
Z tego co sie orientuje kobieta w ciązy jest pod ochroną od 3 miesiaca ciązy.
Jeżeli ma Pani podpisaną zwykłą umowę na czas określoony (a nie np. na zastępstwo) Pani umowa ulegnie przedłużeniu do dnia porodu. Nie ma koniecznosci aneksowania tej umowy.

Czy pracodawca musi mi przedłużyc umowe?
Umowa przedłuża się sama (z mocy prawa).

Jesli mi nie pzredluzy to czy zwolnienie l-4 bedze placil ZUS do dnia porodu?!
Nie ma takiej możliwosći, że pracodawca nie przedłuży umowy.

Czy po porodzie będe mogła być na macieżynskim, wychowawczym?