reklama

Plany imiennicze - czyli wszytko o imionach

Temat na forum 'Dzieci urodzone w październiku 2013' rozpoczęty przez die_perle, 28 Luty 2013.

  1. die_perle

    die_perle Fanka BB :)

    Co prawda jest jeszcze wczesnie- i niektore z Was w ogóle o tym nie myślą- ale pomyślalam ze mozna otowrzyć watke- i na spokojnie wpisywac pomysly i plany imiennicze- na sam koniec bedziemy widziec jaka batalie przeszly imiona, lub jak szybko podjelysmy decyzje o tym jedyenym dla naszej pociechy!


    A więc zachęcam do podawania imion- pisania czym sie kierowałyście podczas wyboru, a w dlaszej perspektywie jak trwaja negocjacje rodzinne :)

    mały poradnik: zalecienia rady języka polskiego w sprawie nadawania imion:):
    http://www.rjp.pan.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=611&Itemid=58
     
    Ostatnia edycja: 28 Luty 2013
  2. deli80

    deli80 mama Oliwii i Maksymilian

    Mi się jakoś teraz nic nie podobało z imion, a że pierwsza do głowy przyszła Lenka i mojemu się spodobało to imię tak zostało i jak będzie córka to będzie Lenka. Teraz każde inne imię nam się nie podoba. Pamiętam, że kilka miesięcy temu przyjaciółka mi mówiła, ze chce dać córeczce na imię Lenka, a ja jej że już jest zajęte i ma szukać innego :p. Za miesiąc rodzi i imię wybrała Kaja.

    Co do chłopca to i w poprzedniej ciąży i teraz miałam problem (już przy planowaniu była burza mózgów). Przyszedł mi do głowy Kajetan mąż zaakceptował i teraz nawet jak mówię inne imię to odrzuca :-).

    Ciekawe czy mi tak zostanie do końca ... Przy poprzedniej ciąży od początku była Oliwia i to się nie zmieniło. Imię pasuje do niej idealnie :-).
     
  3. reklama
  4. die_perle

    die_perle Fanka BB :)

    ja w poprzedniej ciąży absolutnie się zdecydować nie moglam...podobalo mi się tylko jedno imię- dla chłopca- Wawrzyniec- reszta nie wchodzila w rachube....no ale okazalo się pewnego razu na USG ze Wawrzyniec nie ma siusiaka wiec...trzeba bylo zmienic....i zaczely sie schody..........przelecialam kalendarz od przodu do tylu i spowrotem i nic...znalazlam razu jednego imie Laila- a ze uwielbiam pisoenke Erica Claptona pod tym samym tytulem - mowie bedzie Laila....no ale...jak sie dowiedzili wszyscy o moim pomysle- to zostalam zbombardowana- co to za imie?, skad ty je wzielas? laila dilajala- beda sie smiac, to juz nie ma normalnych imion...i kuwa zrobilo mi sie przykro- bo mi sie podobalo no...wiec zaczelam szukac dalej...i znalazlam Oliwie- jakze bylam pewna ze to bardzo oryginalne imie- do czasu kiedy mloda sie nie urdozila:p w 2003 w poslce byl wysyp Oliwek- jak mam byc szczera- troche mi to przeszkadzalo- podoba mi sie to imie- ale ta popularnosc mnie dobijala (sama mam rzadkie imie i takie lubie) no ale nie myslcie sobie Laile tez przeforsowalam -na drugie:D
    Teraz nie ma problemu - w niemczech Oliwia to imie raczej niespotykane- w calje szkole jest tylko moja :) wiec sie ciesze:p i uwazam ze to jedno z najbardziej kobiecych imion :) dziweczne i melodyjne:)

    a teraz....znowu to samo....mam tylko pomysl na chlopiece imie:p i znowu wszyscy sie krzywia łacznie z córka i mezem...ale jesli sie upre to juz nieodpuszcze - lubie takie trszke retro imiona- ale zalezy mi na tzw. miedzynarodowosci- zebybylo takie same w Polsce jak i tu gdzie mieszkamy- zakochalam sie czas jakis temu w Leopoldzie i nic mnie nie interesuja poki co dziwne miny dookola:)
    a dziewczynka...o matko tutaj juz mam problem...lubię Laure (ale tutaj popularna) podobaja mi sie imiona takie jak Rita, Greta- takie trwadsze..ale i miękkie jak Ofelia, Felicja....no i lubie tez takie krotkie- ale tu tez popularne- Lea , Mia, Lotta....
     
  5. Dżaga

    Dżaga Fanka BB :)

    to z imion damskich u nas... Pola, Adrianna i właśnie ostatnio zaczęło mi się podobac Oliwia :)
    co do chłopca hmm tu będzie problem bo chcialabym Jakuba ale mąż jest na NIE ;] ewentualnie Szymon mi się podoba lub Mateusz :)
     
  6. die_perle

    die_perle Fanka BB :)

    Mateusz ma na imie moj Mąż- Mateusze to fajne facety:)
     
  7. Dżaga

    Dżaga Fanka BB :)

    no zobaczymy mysle ze u nas ten temat ruszy jak bedzie wiadomo kto w brzuszku mieszka :)
    ale pamiętam jak wybieraliśmy imię dla córki... jak babce meża imię Wiktoria się nie podobało ;] pamiętaj że to ma sie podobać przede wszystkim Wam jako rodzicom :)
     
  8. dziamdziaki

    dziamdziaki Zaciekawiona BB

    u nas z imionami jak narazie idzie (prawie:p) gładko. Jeszcze przed ślubem chcieliśmy dla córki imię Julia, ponieważ zachwyciła nas pewna dziewczynka na wczasach o takim właśnie imieniu :)

    Na chwilę obecną obstawiamy Lenę, ponieważ się nam wydaje, że pasuje zarówno dla dziecka, jak i później do dorosłej kobiety. Jeśli chodzi o chłopca, mój mąż od początku mówi o imieniu Diego, które bardzoooo powoli zaczyna mi przypadać do gustu. Podobnie, jak u die_perle babcie na to imię reagują ze skrzywioną miną :p Ale nasze dziecko i my decydujemy. Ja sama mam nietypowe imię i jakoś nie miałam z tego powodu problemów. Pozatym mieszkamy w Niemczech, gdzie pojęcie "dziwne imię" raczej nie występuje :)
     
  9. nnatalie04

    nnatalie04 Fanka BB :)

    My co do imion sie nie sprzeczalismy:) a wiec tak:
    Jak beda dwie dziewczynki : Matylda i Marysia
    Jak bedzie parka : Marysia i Adaś
    Jak bedzie dwóch chłopaków: Adaś i Kacperek:)
    Coraz bardziej podoba mi sie Matylda i jak urodzi sie parka i zobacze córeczkę i bedzie do niej pasować bardziej Matylda niz Marysia to bedzie Matylda;)
     
  10. reklama
  11. die_perle

    die_perle Fanka BB :)

    U nas podobna syt. ja rowniez mam raczej rzadkie imie, tez mieszkamy w niemczech i az takiego nacisku z otoczenia nie ma- co to za dziwne imie:p

    jestem strasznie ciekawa co to na finiszu sie wykluje- i czy nasze pierwsze pomysly- dotrwaja do konca i nasze male cuda beda nosci te imiona czy moze np. zupelnie inne:)
     
  12. die_perle

    die_perle Fanka BB :)

    och Matylda też mi sie podoba:) Matyska- tak mówi o swojej córeczce moja znajoma:)
     

Poleć forum