reklama

Zachcianki i to co pysznego robimy do jedzonka ;)

Temat na forum 'Archiwum Lipiec 2012' rozpoczęty przez kangureksznurek, 14 Listopad 2011.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. kangureksznurek

    kangureksznurek Zaangażowana w BB

    Hej..
    Pisałam już o moich dylematach w wątku glównym ale pomyślałam, że może warto zalożyć osobny temat na temat jedzenia bo pewnie będzie więcej pytań a o to moje przeklejone z wątku głównego:

    jak to jest z tymi śledziami?
    w weekend spałaszowalam kilka kawałków nim się zorientowałam, że lekarz zabronił przecież jedzenia surowych ryb :|
    I teraz nie wiem jak to jest... śledź surowa ryba czyli jeść nie można a przecież wkoło się słyszy już o nawet przyslowiowych zachciankach ciężarnych na śledzie :|
    bardzo źle zrobiłam? jecie śledzie? bo teraz mam takie wyrzyty sumienia, że nikomu nie życzę...

    A druga sprawa poprosiłam męża żeby kupił mi serek waniliowy. kupił ale nie jest na nim napisane, że jest z pasteryzowanego mleka tylko po prostu, że z mleka. Poszłam do sklepu obejrzeć serki innych marek i na żadnym nie widziałam, żeby było napisane, że z pasteryzowanego mleka.. Nie piszą tego? Czy wszystkie serki waniliowe są z niepasteryzowanego mleka?
     
  2. Róża76

    Róża76 Fanka BB :)

    hej Kangurku, chyba nie jadłaś śledzia surowego? Takie w śmietanie, marynowane czy w oleju na pewno można. Ja unikam wędzonych, żeby się nie zatruć gdyby nie był super świeży.

    Serków nie lubię, to nie wiem :) Niepasteryzowane są na pewno te droższe sery francuskie itd. Zwykła feta czy valbon na pewno nie zaszkodzi :)

    Nie mam odporności na toxo, więc przestałam nawet dotykać mięso. W 1szej ciaży fałszywy wynik badania pokazał, że złapałam toxo w 5tym mies, ale się stresowałam nim przyszły poprawione wyniki. Muszę uważać, b dokładnie myję owoce/warzywa, surowego mięsa nie dotykam, nie będę też grzebać się wiosną w ziemi.
    Uwielbiam sushi, a teraz szlaban (no chyba że z ogórkiem jakieś, ale co to za sushi).

    Ograniczam czarną herbatę, to dla mnie największy ból, bo jesienno zimową porą piję b dużo.
     
    Ostatnia edycja: 14 Listopad 2011
  3. reklama
  4. kangureksznurek

    kangureksznurek Zaangażowana w BB

    A śledź w oleju to nie jest surowy śledź? :baffled:
    Chyba się muszę dokształcić z ryb :-)
    w każdym razie dziękuje Róża za pomyślną informację :-):-):-)
     
  5. Róża76

    Róża76 Fanka BB :)

    kurczę, w oleju to w oleju jak dla mnie :) surowy to taki prosto z morza :)
     
  6. Róża76

    Róża76 Fanka BB :)

    może się przyda, idą Święta (na pewno zjem 2 kg salatki jarzynowej i pierogi)

    TYCH POTRAW UNIKAJ, GDY JESTEŚ W CIĄŻY
    - Cytrusy
    Kuszą zawartością witaminy C, ale pamiętaj, że są też silnym alergenem. Zrezygnuj z nich, jeśli ktoś z twojej rodziny jest na nie uczulony. Aby uniknąć kontaktu ze skórką owocu (często pryskaną chemikaliami, dzięki czemu owoce lepiej znoszą podróż) – sięgaj po świeżo wyciskane soki, np. pomarańczowy. Jest dobrym źródłem kwasu foliowego i witaminy C. Warto popijać nim potrawy bogate w żelazo, by zwiększyć jego wchłanianie.
    - Pierogi z grzybami i kapustą
    Za dużo tu niewskazanych składników... Bo, po pierwsze, ciężkostrawne grzyby. Po drugie, kaloryczna mąka. A po trzecie, wzdymająca kapusta. Sama jest zdrowa, ale w towarzystwie grzybów... Lepiej zrezygnuj z tego dania.
    - Napoje gazowane
    Cola i pepsi zawierają kofeinę, dwutlenek węgla (w dużych ilościach podrażnia przewód pokarmowy), fosforany (pogarszają wchłanianie wapnia), a także duże ilości cukru. Mirinda, fanta czy tonik są sztucznie barwione i aromatyzowane. Tonik może zawierać chininę, niewskazaną dla kobiet w ciąży. Napoje również zawierają benzoesan sodu, który podrażnia śluzówkę żołądka i wywołuje alergie. Nie ma w nich nic potrzebnego dziecku. Jeśli masz ochotę na coś chłodnego, popijaj wodę lub świeże soki.
    - Gotowe ciasta z cukierni
    Zawierają niezdrowy utwardzony tłuszcz cukierniczy, w którym są izomery trans kwasów tłuszczowych. Mogą one niekorzystnie wpływać na rozwój dziecka – hamują przyrost masy ciała, zaburzają przemiany nienasyconych kwasów tłuszczowych potrzebnych do budowy mózgu.
    - Zupa grzybowa
    Choć wydaje się lekkostrawna, bo świątecznych zup z założenia nie gotuje się na mięsie, to zrezygnuj z niej ze względu na grzyby. Nie tylko są ciężkostrawne, ale również chłoną jak gąbka wszelkie toksyny ze środowiska.
    - Kutia
    Taka kaloryczna i ciężkostrawna (przez pszenicę) bomba pełna orzechów oraz miodu, który jest silnym alergenem, nie jest teraz wskazana.
    - Śledź w oleju
    Solone płaty śledzia tylko kosztuj, tak dla smaku, bo zawarta w nich spora ilość soli zatrzymuje wodę w organizmie i może powodować obrzęki oraz nadciśnienie.
    - Makowiec
    Po pierwsze, ciężkostrawny. Po drugie, kaloryczny i wywołujący zaparcia. Po trzecie, bardzo silnie uspokajający. Jest to zasługa związków narkotycznych, które mimo wszystko w niewielkich ilościach, ale są w maku.
    - Karp
    Wszystko dobre, co do tej pory słyszałaś o rybach, dotyczyło tych morskich, a nie słodkowodnych (do których zalicza się karp). Oczywiście nie zaszkodzi ci kawałek, ale jeśli już masz skusić się na rybkę, lepiej wybierz tę z morza.
    - Sałatka jarzynowa
    Miks wygotowanych warzyw plus surowe jabłko i ogórek, nie wspominając o ciężkostawnym majonezie, to najlepszy sposób na wzdęcia. Nawet jeśli zrezygnujesz z groszku i słodkiej kukurydzy. Lepiej tego nie jedz!


    TO MOŻESZ JEŚĆ, BĘDĄC W CIĄŻY
    - Sernik
    Ten zrobiony z twarogu albo serka dostarczy ci białka, a także składników mineralnych pochodzących z bakalii. Niestety, ma też sporo cukru, więc skosztuj go odrobinę. Niech to będzie jeden kawałek. I najlepiej bez grubej warstwy słodkiego lukru lub czekolady.
    - Bakalie
    Jedna z wartościowych przegryzek, na które możesz połasić się w ciąży. Kilka orzechów laskowych, jeden włoski pomagają wygrać z wilczym apetytem. Zawierają one dobre tłuszcze oraz magnez, wapń. W suszonych owocach zaś kryje się prowitamina A, potas i błonnik.
    - Gotowany łosoś
    Na wigilijnym stole z powodzeniem zastąpi smażonego karpia. Może też być dorsz lub halibut. To morskie trio zawiera jod i nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, czyli zestaw niezbędny do prawidłowego rozwoju oczu i mózgu maleństwa. Przygotuj rybę na parze, a będzie bardziej aromatyczna i zasmakuje ci nawet bez ciężkiego sosu.
    - Kapusta
    Dla ciebie w wersji bez grzybów. Są ciężkostrawne i mogą mieć sporo zanieczyszczeń chemicznych. Sama kapusta ma wiele zalet: dostarcza kwasu foliowego, błonnika i kwasów organicznych sprzyjających rozwojowi dobrej flory bakteryjnej, a jeśli dodasz do duszenia oleju lnianego tłoczonego na zimno – kwasów omega-3. Zjedz małą porcję, bo kapusta wzdyma!
    - Kompot z suszu
    Idealny na ciążowe kłopoty, bo zawiera błonnik usprawniający pracę jelit oraz sprzyjający rozwojowi „dobrej flory bakteryjnej”. Pamiętaj, by używać do niego owoców suszonych, a nie wędzonych, jak np. śliwki. Najlepiej gotuj kompot bez przykrycia, aby odparować dwutlenek siarki.
    - Piernik tradycyjny
    Upieczony z mąki żytniej i miodu to mnóstwo dobrego błonnika oraz składników mineralnych. Zjedz bez marmolady i polewy czekoladowej.
    - Ryba po grecku
    Najlepiej, by był to dorsz lub mintaj (bo ryby morskie są bogate w potrzebne kwasy omega-3). Upiecz je w folii przed wymieszaniem z warzywami (będą mniej kaloryczne niż smażone filety). Dopraw sokiem pomidorowym. Pomidory to nie tylko potas i witaminy z grupy B, ale też likopen, który chroni organizm przed chorobami, m.in. układu krążenia. Duszone warzywa (lepiej gotowane na parze) dostarczą ci składników mineralnych.
    - Barszcz czerwony
    Najlepiej wybierz ten przygotowany na naturalnym zakwasie. Buraczki dostarczą kwasu foliowego potrzebnego do tworzenia czerwonych krwinek (erytrocyty). Ich brak powoduje anemię, tak częstą u ciężarnych. Barwniki z buraczków mają też działanie przeciwnowotworowe.
    - Zupa migdałowa
    Lekka, słodka, bogata w aminokwasy i białka pochodzące z mleka oraz lekkostrawne węglowodany z ryżu. Ma dużo potasu, dobrych kwasów tłuszczowych i witaminy E, pochodzących ze słodkich migdałów. Zajadaj, ile chcesz.


    Konsultacja: Iza Czajka, fizjolog żywienia
     
  7. honeypie

    honeypie Fanka BB :)

    Róża76 - zapowiada się ciężka wigilia. Jak ja wytłumaczę rodzinie, że nie jem rybki, pierogów ani kutii?

    Ale dzięki za informacje, nie wiedziałam, że grzyby nie są wskazane w ciąży. Bardzo często raczę się pieczarkami, więc postaram się je ograniczyć.

    Czy ktoś wie, jak to jest ze skrobią? Zawsze starałam się unikać nadmiaru mąki, makaronu, ziemniaków, ryżu itp, ale z książeczce, którą dostałam od lekarza, jest napisane, żeby jeść dużo produktów skrobiowych. To jak to jest?
     
  8. kangureksznurek

    kangureksznurek Zaangażowana w BB

    Róża też mam problem z herbatą...
    ale wyeliminowałam całkowicie kawę i colę wieć myślę, że jedna czy dwie słabe herbatki w ciągu dnia nie zaszkodzą ;-)

    W Twojej liście piszą o śledziach żeby nie jeść bo za dużo w nich soli, w necie znalazłam już opinię żeby nie jeść ze względu na listeriozę oraz żeby JEŚĆ ze względu na jod i kwasy omega
    tak więc zupełny bałagan
    zapytam się o te śledzie lekarza ale to będzie dopiero za dwa tygodnie :| no chyba, że pojutrze zaatakuje śledziami lekarza na usg :-D (mam odzielnie wizyty i oddzielnie usg...)
     
  9. hania_uk

    hania_uk Fanka BB :)

    A ja mam pytanie na temat serów: wiem że powinnyśmy unikać pleśniowych, a co z fetą i mozzarellą? Nie mogę znaleźć informacji na ten temat.

    W tym roku przygotowuję sama wigilię, więc potrawy przygotuję pod siebie :-D
     
  10. reklama
  11. Róża76

    Róża76 Fanka BB :)

    można wszystko, pod warunkiem, że z mleka pasteryzowanego
     
  12. wika8

    wika8 Mamusia Igusia i Wojtusia

    pierogi z kapustą i grzybami, nie wolno:szok::szok::szok::szok::szok::szok: ale to jest moje ulubione danie wigilijne:-:)-:)-:)-:)-:)-(

    Kawy sypanej nigdy nie piłam, rozpuszczalną czasami, a teraz w ciaży już nie pije, colę ograniczyłam baaardzo, ale czasami sobie pozwolę na łyczka:tak::tak: a herbaty piję bardzo mało, wiec oki:-)

    a tak wogóle to uważam, ze we wszystkim nnależy zachowac zdrowy rozsądek:tak::tak:
     
Status Tematu:
Zamknięty.

Poleć forum