reklama

zapytanie o urlop

Temat na forum 'Porady prawnika' rozpoczęty przez madzia.b, 22 Wrzesień 2010.

1. madzia.b

madzia.b Zaciekawiona BB

Witam!
    Jestem nauczycielką. Pracuję na 0,55 etatu. Mam zapytanie dotyczące urlopu wypoczynkowego po urlopie macierzyńskim.Na L4 przebywałam od 04.01.2010 aż do porodu. Ferie przypadły na 18.01. - 31.01.2010. Dziecko urodziłam 20 czerwca. Urlop macierzyński mam do 06 listopada, dodatkowy od 07.11 do 20.11.Po tym czasie chcę wykorzystać urlop wypoczynkowy. Czy jego początek liczyć od 21.11 - niedziela czy od 22.11? Wyliczyłam, że trwałby on do 04.02.2011 roku (56 dni). Czy dobrze to policzyłam?Czy dni ferii zimowych 2011 wliczać do urlopu? Czy liczyć jako urlop dni wolne w czasie przerwy świątecznej?
    Proszę o pomoc.
    Magda

2. E. Słotwińska-Rosłanowska

E. Słotwińska-Rosłanowska Ekspert BB. Prawniczka

1. We wniosku o urlop prosze zaznaczyć, że urlop ma być bezpośrednio po macierzyńskim. Co do samej zasady liczenia "zużytych dni" liczy Pani tylko robocze (nie liczy Pani sobót, niedziel i świąt państwowych)
    2. Co do ferii, nie są to dni ustawowo wolne, więc Pani dni te to dni przebywania na urlopie.

3. reklama
  4. madzia.b

madzia.b Zaciekawiona BB

Dziękuję za odpowiedź.
    Mam jeszcze zapytanie czy dwa dni opieki nad dzieckiem za 2010 rok mogę wykorzystać zaraz po urlopie macierzyńskim?

5. E. Słotwińska-Rosłanowska

Tak, ale jeśli po tych dwóch dniach będzie chciała Pani wykorzystać wypoczynkowy to pracodawca moze sę nie zgodzić. pracodawca musi udzielić urlopu bezpośrednio po macierzyńskim, a w takim przypadku warunek ten nie byłby spełniony.

6. madzia.b

madzia.b Zaciekawiona BB

Dziękuję.
    Pozdrawiam

7. madzia.b

madzia.b Zaciekawiona BB

Rozumiem, że obliczając 56 dni urlopu wypoczynkowego liczę tylko dni robocze. Jednak sekretarka twierdzi, że w urlopie nauczyciela liczy się też soboty, niedziele i święta. Zatem jak to jest z tym urlopem?

8. E. Słotwińska-Rosłanowska