reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

Wynagrodzenie i premia podczas i po ciąży

miśkaa

Aktywna w BB
Dołączył(a)
26 Wrzesień 2010
Postów
83
Miasto
Katowice
Witam,

Pracuję w firmie od ponad 3 lat na umowę na czas nieokreślony, w której wynagrodzenie opisane jest jako określona podstawa i nieokreślona premia uznaniowa. Zakwestionowałam tę sprawę przy podpisywaniu umowy ale dostałam informację zwrotną od szefa, że tak wszyscy mają i nie ma innych warunków.
i tak co miesiąć dostaję podstawę + ustalone słownie 50% podstawy premii. Gdy jestem na L4 również od tej całej sumy liczona jest wartość płacy.
1)Ale teraz tak sobie myślę, czy pracowadca może mi podczas długiej nieobecości na L4 w ciąży obciąć tę premię? mam przeczucie, że tak?
2)Czy w przypadku L4 powyżej 1-m-ca później ZUS wypłaca zasiłek i jeśli mam tak w umowie to będzie którą wartość wypłacał?
3)I jak bedzie liczony później macierzyński i ewentualnie wychowawczy?

Proszę o odpowiedź na te pytania, gdyż chcę sie przygotować do rozmowy. Co wogóle mogę zrobić aby poprawić swoją sytuację ? - to spory ubytek w moim budżecie domowym... Pracodawca nie zawsze był wobec pracowników w porządku, ale nie chcę w ciąży tułać sie po sądach i wyciągać brudów na wierzch, mam większe zmartwienia.
Czekam niecierpliwie na informację:) jakaby nie była...
 
reklama