reklama

Jak nauczyć dziecko pić z kubeczka?

Temat na forum 'Żywienie' rozpoczęty przez scales, 7 Lipiec 2008.

  1. scales

    scales Zaangażowana w BB

    Hej dziewczyny mam pytanie jak wy nauczyłyście dziecko pić z niekapka?chciałabym żeby moja mała nauczyła sie pić soczki z kubeczka,ale jakoś nie podoba jej się ten pomysł...:eek:
     
  2. Kyniol_73

    Kyniol_73 Zaangażowana w BB

    a nie za duzo wymagasz? Moja córka niedawno nauczyla sie dopiero pic ze zwykłej butelki ze smoczkiem wode...znaczy skumala ze jak przechyli to jej leci....bo zwykle to ciumkała smoczek tylko...wyluzuj przyjdzie czas na niekapki
     
  3. reklama
  4. majandra

    majandra Mamusia Maciusia 17/08/07

    Scales,Kyniol ma rację. Masz jeszcze czas. Ale jeśli koniecznie chcesz już uczyć pić z kubeczka to radzę zacząć od kubeczków treningowych, np. Canpol.
     
  5. Mia26

    Mia26 mamineczka lipcóweczka ;)

    hej hej
    5 miesiac to wsumie szybko na nauke picia z kubeczka.
    a jesli juz naprawde bardzo chcesz to proponuje zaczac od smokow o wiekszym przeplywie,a pozniej korzystac z ustnikow do butelek .najwazniejsze aby Twoje malenstwo nauczylo sie przelykac wieksze ilosci plynow. podczas calego tego procesu daj dziecku jakis kubeczek do zabawy,a jak zacznie siedziec to podrzucaj go do wanienki i baw sie z nim tym przedmiotem . po jakims czasie pokaz do czego tak naprawde sluzy kubek i ropocznij powazniejsza nauke picia z niego.
    powodzenia
     
  6. aga_wozniak

    aga_wozniak happy mommy... :o)

    A ja uwazam ze wcale nie jest za wczesnie... moja coreczka zaczela pic z kubka niekapka w wieku 6 m-cy... :tak::tak: w zasadzie nie musialam jej uczyc, poprostu dostala swoj nowy "pierwszy" kubeczek do raczki (z gumowym elastycznym ustnikiem), chwile sie nim pobawila, przekladala z raczki do raczki, turlala pa lozku... :-D:-D w koncu wziela ustnik do buzi, zaczela go gryzc, polecialo kilka kropelek picia, a potem to juz jakos sama sie zorientowala co ma robic... bardzo szybko zalapala jak z niego pic, moze dlatego, ze wczesniej byla karmiona wylacznie piersia, nie pila w zasadzie z butelki (moze kilka razy wode) i od razu dostala kubeczek... :tak::-)

    Jesli Twoja Coreczka nie chce pic z kubeczka to moze daj jej od niego "odpoczac" i sprobuj za kilka dni, albo sprobuj z innym kubeczkiem... moze ten ktory kupilas nie jest w jej guscie... ;-):-D

    Powodzenia!! :-)
     
    Ostatnia edycja: 7 Lipiec 2008
  7. masebi

    masebi Fanka BB :)

    moja nigdy nie piła z butelki :-)
    od piersi wprost do niekapka - miała ok 5 miesięcy
    Smoczka nienawidziła, więc przyzwyczajenie do niekapka to w sumie 2 dni.

    Po troszke mleczka - na początek niekapek z zabezpieczeniem takim ze się nie wylewa - dziecko musi pociągnąć. Po miesiącu już usunęliśmy bo się denerwowała że nie leci. Nie trzeba drogich niekapków - moja miała taki za 8 złotych u uwielbia do tej pory.
    Jak miała 8 miesięcy juz przesliśmy z wodą na butelki z rurką ( bidony).

    Troszkę cierpliwości. Załapie napewno.
     
  8. Owca28

    Owca28 Fanka BB :)

    witam
    no wlasnie ja tez mam ten problem synek ma juz 14 miesiecy i niechce pic z niekapka tylko z butelki...
    jak daje mu kubek to jest taki zly drze sie rzuca nim na podloge juz nie wiem jak go nauczyc narazie schowalam kubek do szafy i sprobuje za kilka dni ale ciagle tak robie i ciagle nie...
    mam kubek z aventu i on ma plastikowy dziubek i moze to mu nie pasuje moze powinnam zmienic na gumowy taki jak w butelce i wtedy bedzie chcial jak myslicie??
     
  9. kantadeska

    kantadeska Fanka BB :)

    Na pewno nic na siłę:) Maluchy, tak jak i my mają swoje upodobania... Mój Młody zanim "polubił" niekapek, wcześniej nauczył się pić przez słomkę i normalnie z kubeczka - oczywiście przy pomocy dorosłych... A i do butelki chętnie wraca... Teraz jest na etapie uporczywego mieszania wszystkiego w kubeczku, oczywiście raczej wylewania. Ale jest już duży!!!
     
  10. reklama
  11. ola652

    ola652 Mamusia Adrianka!

    u nas to wygladalo tak, iz najpierw kiedy mu probowalam podac niekapek dlawail sie wiec odstawailm, karmilam noca z nikapka poniewaz noca ciagnal kaszke i tak zalapal, pozniej trenowalismy i juz wie jak sie do tego zabra ma jeszcze problemy z przechylaniem do gory ale ladnie trzyma i ciagnie co najwazniejsze, Twoje malenstwo tez zalapie, nic na slie, malymi kroczkami a do celu :)
     
  12. scales

    scales Zaangażowana w BB

    Dzięki za wszystkie rady...takie mam ostatnio zamieszanie,że nawet nie miałam czasu odpisać...ale czytałam wszystko:-) czy za wcześnie no nie wiem?bo gdzieś przeczytałam,że lepiej nauczyć dziecko od razu picia z nie kapka,ale na razie problem mam z głowy bo moja mała nie chce pić soczków jedynie mleko lub herbatka i to tylko z butli...a jak potem podajecie mleczko w nie kapku?chciałabym żeby się nauczyła ale zmuszać jej nie będę na razie dałyśmy sobie spokój,za nie długo znowu spróbuje:-)
     

Poleć forum