moja szescio letnia córka uczęszcza od września do zerówki w naszej podstawówce i pojawiły sie problemy mała nie chce rysować szlaczków jak mamy je rysować to siada i zaczyna płakać i mówi ze ona nie u mi i nie będzie rysować nawet nie chce wźąc ołówka w rękę mówi ze mam jej rękę prowadzić to wtedy będzie rysować ale nie mogę tego cały czas robić bo to ja je rysuje a nie ona nauczycielka zabroniła takiej właśnie pomocy byłam w szkole i sie dowiedziałam ze malej na lekcjach koleżanki szlaczki rysują
prosiłam ją dostała szlaban na bajki i to nie pomogło teraz weszło gloskowanie i z tym tez jest problem ona jak by nie słuchała tego co mowie wyraz dom nie przegloskuje i jest to samo zaraz sie obraza i wpada w płacz nawet w formie zabawy nie chce sie uczyć gloskowania nauczycielka narzeka na nią a ja nie wiem już co robić pomóżcie błagam:-(
pedagog twierdzi ze ona jest uparta i mam z nią ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć ona nie widzi innego wyjścia tylko ze ja nie umiem do niej dotrzeć ona mnie nie słucha zatka uszy i koniec myślałam o jakiś zajęciach dodatkowych w szkole ale nic takiego nie maja dla zerówki .
Jestem peadgogiem i nie do końca zgadzam się z wypowiedzią ped. szkolnego.
Każdy upór dziecka ma jakieś źródło. Znaczy to tyle,że jest jakaś przyczyna.
Wyglada na to,że Twoja córeczka ma trudności w rysowaniu szlaczków, a może również sa dla niej nudne i kojarzą się nie z przyjemnością tylko z ciężka pracą. Podobnie jest z głoskowaniem: podejrzewam,że córeczka tego nie umie i boi się tego uczyć.
Dlatego uważam,że nie powinnaś stosować kar, zwłaszca typu: zero bajek (tylko nie wiem, czy masz na myśli bajki czytane czy telewizję...)
Przypatrz się córeczce jak radzi sobie z trzymaniem kredki, ołówka itd. Jeśli wychodzi to średnio dobrze warto bawić sie rozwijając motorykę rączek. Świetna będzie ciatolina, plastelina, ugniatanie, wałkowanie itd.
Spróbujcie pobawić się w MALOWANIE SZLACZKÓW palcami, duzym pędzlem.
Porozmawiaj z córeczką o jej uczuciach.
Nie oskarżaj, zapytaj, wesprzyj, ona ci powie w czym problem. (może nie lubi przegrywać? może jest bardzo ambitna i jesli nie ma pewności,że coś wyjdzie jej świetnie nie spróbuje, nie pokaże?)
Jak zacząć taką rozmowę?
Np. gdy córeczka będzie miała kłopot ze szlaczkami, możesz powiedzieć: te szlaczki mogą być trudne do narysowania...
zobacz co córeczka odpowie
Nie krytykuj, nie namawiaj, najpierw warto porozmawiac i zrozumieć czego boi się dziecko.
Ja jestem olbrzymia fanka ksiazki Jak mowic zeby nas sluchaly jak sluchac yeby do nas mowily
JAK MÓWIĆ, ŻEBY DZIECI NAS SŁUCHAŁY. JAK SŁUCHAĆ, ŻEBY DZIECI DO NAS MÓWIŁY Mazlish Elaine, Faber Adele
wiele razy ta ksiazka bardzo mi pomogla