reklama

OPIEKA NAD DZIDZIA

Temat na forum 'Dzieci urodzone w kwietniu 2006' rozpoczęty przez Anek@, 10 Kwiecień 2006.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. Anek@

    Anek@ Fanka BB :)

    Ok zakladam ten watek poniewaz jak wyszlo w praktyce opieka nad dzieckiem to jednak wyzwanie :) zachecam wszystkie mamy do dzielenia sie doswiadczeniem w tematach : kolek, czkawek (moj synek ma je po kazdym prawie jedzeniu), metod aby dzidzius poszedl spac, kapieli oraz innych codziennych czynnosci..razem latwiej no i pomyslow wiecej :)
     
  2. dori

    dori Fanka BB :)

    Moja niunia na szczęście kolek narazie nie ma ale czkawki to i owszem bardzo często. Pytałam pielęgniarek czym to może być spowodowane i kazały sprawdzać czy dzieciaczkom nie jest zimno. Bo często się zdarza, że własnie jak maja zimne rączki lub stópki to dostają czkawki. A najlepszy sposób na pozbycie się jej to dać cyca.
     
  3. reklama
  4. martap22

    martap22 Mama kwietniowa 2006

    hej,moja mala tez ma ciagle czkawki,przystawiam ja wtedy do cycusia i pomaga a jesli nie chce daje jej glukozki lub po prostu otulam glowke.poza tym jak je to pryka i robi kupke:) i ma potowki-za goraco jej.a dzis odpadl kikucik.
     
  5. dori

    dori Fanka BB :)

    Marta to szybciutko Wiktoria zgubiła kikucik.

    A powiedzcie mi jak i kiedy podaje się tą glukozę. Domyslam się, że się rozpuszcza w wodzie ale w jakich proporcjach i w jakim celu? tzn czy trzeba kiedy dziecku wystarcza mleczka z cyca.
     
  6. Anek@

    Anek@ Fanka BB :)

    Mi polozne powiedzialy zeby dawac cycka, rzeczywiscie czkawki sa tez od zimna, ale chyba u Kubuska to kwestia polykania powietrza przy jedzeniu...potowki tez mu sie chwilowo pojawily, niestety wygrzewanie sie pod lampa w temp.34 stopni ma skutki uboczne, no ale zoltaczka przynajmniej odpuscila.
     
  7. martap22

    martap22 Mama kwietniowa 2006

    karmionemu piersia dziecku nie trzeba dawac glukozy,pokarm mamy wystarcza,ale polozna mi zalecila zebym czasem dala malej choc odrobinke wtedy gdy mala sama nie wie czego chce,tzn.najadla sie,pupka czysta a ona ciagle grymasi i grymasi.wtedy daje jej tej glukozy i wystarcza doslownie kilka lyczkow. a rozrabia sie to w cieplej przegotowanej wodzie,pol lyzeczki na 50 ml wody. z tym ze ja przygotowuje tylko na 20ml bo Wiki tyle i tak nie wypija.wiec sie nie martw,nie musisz dawac swojej glukozy,chyba ze chce sie jej bardzo pic.
     
  8. martap22

    martap22 Mama kwietniowa 2006

    moze i rzeczywiscie czkawki sa od zimna bo mala moja je dostaje przewaznie przy przewijaniu albo po kapieli.
     
  9. martap22

    martap22 Mama kwietniowa 2006

    a znacie jakis sposob na potowki?oprocz zmiany temperatury?a jak wam wychodzi kąpiel?i często wasz maluchy wołają cyca?i ile kupek robią?
     
  10. reklama
  11. Anek@

    Anek@ Fanka BB :)

    Potowki zwalczylam lzejszym ubrankiem, sprawdzam czy ma cieple raczki, nozki ale tez staram sie nie przegrzewac malego. Kapiele spoko nawet sie zdziwilam ze mi tak gladko idzie a przyznam sie ze strasznie sie tego balam, ze zrobie krzywde naleci malemu wody do buzki albo zamocze kikuta. Co do kupek to np. wczoraj maly nie zrobil i caly czas czekam zeby dzisiaj mamusie uraczyl :) ale podobno dzidzia taka mala moze nawet trzy dni nie robic wiec jeszcze nie panikuje, bo Kubek caly czas puszcza baczki wiec mam nadzieje ze te baczki to zapowiedz kupki :) ale potrafi tez zrobic do pieciu dziennie.
     
  12. dori

    dori Fanka BB :)

    Ja tez byłam zdziwiona że kapiel mi tak gładko idzie. Wojtek mi pomaga ale myślę, że i sama dałabym radę.

    Z kupkami różnie bywa. Czasami raz dziennie a dzisiaj już 3 były z czego jedna kupa-gigant; wszystko do prania
     
Status Tematu:
Zamknięty.

Poleć forum