reklama
Forum BabyBoom.pl

Dzień dobry

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Kochani, umiera młoda mama. To koleżanka jednej z naszych moderatorek @89katia. Być może uda sie ocalić jej życie, ale (jak zawsze) potrzba na to pieniędzy. I to nie za miesiąc, nie za dwa, tylko teraz. Dorzuć się do zbiórki. Każda wpłata, nawet ta symboliczna daje jej większą nadzieję, że wróci do swoich maluszków. Dziękuję. aniaslu Poznaj Anię i jej dzieci. I podejmij decyzję.

reklama

Rejestracje maleństw w urzędach itp.

mimimu

Fanka BB :)
Dołączył(a)
8 Czerwiec 2006
Postów
187
Rozwiązania
0
Dziewczynki, jeśli się orientujecie napiszcie proszę jak wygląda sprawa z:

- rejestracją maleństwa w urzędzie - ile na to jest czasu i gdzie trzeba się udać
- zameldowanie w mieszkaniu
- odbiór becikowego (skoro już jest to trzeba odebrać ;-) )

Jak tu wygląda sprawa z dokumentami - czy wystarczy tylko akt urodzenia, wypis ze szpitala?

Wszystkim poinformowanym dziękuję za info i pozdrawiam cieplutko.
 
reklama

kasira

Fanka BB :)
Dołączył(a)
23 Listopad 2006
Postów
4 780
Rozwiązania
0
informacje z "rodzice"

Kiedy każde maleństwo trzeba zarejestrować nie póżniej niż 14 dni od narodzin

gdzie w urzędzie stanu cywilnego. W szpitalu otrzymasz zaświadczenie o urodzeniu dziecka.Znajdziesz tam informację, do którego urzędu masz się zgłosić.

kto może to zrobić Zgłosić dziecko może tata lub mama albo też inna pełnoletnia osoba upoważniona na pismie przez rodziców dziecka.W sytuacji gdy rodzice nie są małżeństwem powinni stawić się obydwoje, aby tata mógł oficjalnie uznać dziecko za swoje.

jakie dokumenty Trzeba mieć przy sobie dowody osobiste rodziców, zaświadczenie o narodzinach dziecka wydane przez szpital, odpis skrócony aktu małłżeństwa albo odpis skrócony aktu urodzenia narodzin matki(jeśli jest panną) albo odpis skrócony aktu małżeństawz adnotacją rozwodu(jeśli się rozwiedli)

ważne Zanim udasz się do urzędu stanu cywilnego, wybierz imię dla dziecka ( max 2 imiona)
Nie zapomnij później (około 1-3 miesiąceod zgłoszenia) odebrać z urzędu PESEL dziecka.

a tu jest o becikowym...
Becikowe - Krok po Kroku - Kliknij
 

Joanna P.

:))
Dołączył(a)
22 Marzec 2007
Postów
599
Rozwiązania
0
jA PO PESEL MUSIALAM ZGLASIC SIE DO URZEDU MIASTA UZUPELNIC FORMULASZ BYL MI POTRZEBNY MOJ DOWOD I AKT URODZENIA DZIECKA.PO 14-DNIACH MOGLAM ODEBRAC PESEL.

mOZNA ZAREJESTROWAC DZIECKO W SWOJEJ MIEJSCOWOSCI JEZELI SIE RODZILO W INNYM MIESCIE.jA O TYM NIE WIEDZIALAM I TERAZ PO AKT UR. MUSZE JEZDZIC 40 KM. DO kATOWIC.
 

Joanna P.

:))
Dołączył(a)
22 Marzec 2007
Postów
599
Rozwiązania
0
PO PESEL MOZNA SIE ZGLOSIC NAWET W TYM SAMYM DNIU KIEDY SIE ZAREJESTROWALO DZIECKO W URZEDZIE STANU CYWILNEGO.jA POSZLAM DO URZEDU MIASTA NA NASTEPNY DZIEN.
 

Joanna P.

:))
Dołączył(a)
22 Marzec 2007
Postów
599
Rozwiązania
0
W Urzedzie Stanu Cywilnego Potrzebne Wam Bedzie Jezeli Jestescie Malzenstwem Akt Malzenstwa A Jesli Nie To Swoj Akt Ur. I Swojego Partnera Oraz Dowod Osobisty.
 
M

m_ktosia

Gość
jak by ktos chcial wiedziec jak sie rejestruje dziecie w szwedzkiej ambasadzie to walcie jak w dym ;-)
 

majkam

mama Danielka i Karolinki
Dołączył(a)
4 Listopad 2006
Postów
3 292
Miasto
Frankfurt am Main
Rozwiązania
0
tutaj ponoc w kazdym szpitalu jest biuro , gdzie mozna sie udac po narodzinach dziecka i tam go zameldowac, potrzebne sa dokumenty takie jak do normalnego urzedu , oraz oboje rodzice i ...juz gotowe .Mozna tez tradycyjnie po wyjsciu ze szpitala isc do urzedu , ale mysle ze to dosc wygodne -jesli mozna zalatwic to od reki w szpitalu i nie trzeba latac zaraz po porodzie po urzedach
 

mimimu

Fanka BB :)
Dołączył(a)
8 Czerwiec 2006
Postów
187
Rozwiązania
0
Dziewczynki bardzo Wam dziekuję za informacje, bo w tych przepisach poruszam się jak ślepa kura ;-)
 

anula88

MAMY SIEBIE :0)
Dołączył(a)
20 Listopad 2006
Postów
8 951
Rozwiązania
0
A my jutro idziemy do urzędu zarejestrować Kubunia ...oczywiście jak kroczysko mi na to pozwoli ;-) ...wogóle byłam w szoku że w szpitalu nie dają aktu urodzenia tylko do urzędu idzie się z książeczką zdrowia maluszka a oni tam dają dopiero akt ... a ja myslałam że w szpitalu ale co tam ;-)
 
reklama

sami

Fanka BB :)
Dołączył(a)
24 Maj 2006
Postów
4 688
Rozwiązania
0
Mój synek już ma akt urodzenia od wtorku :-) musieliśmy jechac do UC razem z tatusiem i mamy już załatwione. Ja jako panna musiałam jechac i pokazac swój akt urodzenia a tatuś musiał uznac maleństwo i maluszek zwisko tatusiowe.
A imionka jakie wybraliśmy to:
Nikodem Jan :-)
 

Polecamy

null

Nowe wątki

reklama

Nowe pytania

Do góry