reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

Ciąża a umowa zlecenie.

Dołączył(a)
20 Marzec 2023
Postów
10
Dziewczyny powiedzcie mi jak to jest z umową zlecenia w ciąży. Dodam, że nie jestem w ciąży ale bardzo bym już chciała być mamą i planuję ją niedługim czasie. Dlatego też chce na początku doinformować w tym temacie.

Nie orientuje się aż tak w przepisach prawnych, jak to jest dokładnie. Jestem studentką, mam pracę na pełen etat - umowa zlecenie. Moje pytanie teraz brzmi, jak dokładnie to wygląda podczas ciąży? Nie mam na razie możliwość przejść na umowę o pracę ( w mojej obecnej pracy szukali osób tylko na umowę zlecenie). Czy jeśli zajdę w ciążę teraz to coś mi się należy, jakieś finansowe zabezpieczenie? Jak wygląda to finansowo? Jakie to są kwoty np miesieczne? Jeśli któraś z was miała taką sytuację to jak dawałyście radę? Czytałam też trochę o tym i 1000zł miesięcznie chorobowego jest trochę przerażające, jak z tego wyżyć?
 
reklama
Możesz opłacać dobrowolna składkę chorobowa i wtedy będzie ci się należało 100% płatne L4 do porodu, ale potem nic. Planując rodzinę i nie mając zabezpieczenia finansowego lepiej jest poszukac czegoś na umowę o pracę, idealnie na czas nieokreślony ale to wiadomo, długo schodzi :)
 
Od minimalnej to jest około 85 zł miesięcznie, 2,45% podstawy, no jeszcze ci się kosiniakowe należy i pracodawca może wypowiedzieć ci umowę chyba, a na pewno nie musi ci jej przedłużać do dnia porodu