reklama

Ciaza w Uk a poród i macierzyński w Polsce

Temat na forum 'Przyszłe mamy' rozpoczęty przez koronkaa, 19 Październik 2014.

  1. koronkaa

    koronkaa Fanka BB :)

    Witam,

    Chciałabym sie zapytac czy jest tutaj grupka kobiet, ktore były w ciazy w Anglii a następnie na porog i macierzyński pojechały do Polski. Chciałabym dowiedzieć sie o wasze doświadczenie porodu, opieki medycznej oraz czy to ubezpieczenie ktore placicie w Anglii jest ważne w Polsce. Czy musicie płacić za poród?
     
  2. Angel.

    Angel. Zwierzoholik;)

    Ja rodzilam w UK wiec nie mam porownania porodu ( jedynie opieki jako takiej bo bylam w ciazy w Polsce i niestety trafilam do szpitala na 8 dni, bylam traktowana strasznie, choc pod zwgledem medycznym wszystko ok). Porod w UK byl, pomimo tego, ze ogolem koszmarny, to wspaniale poprowadzony nie wyobrazam sobie bym migla rodzic w Polsce.
    Co do ubezpieczenia zdrowotnego nie przenosi sie. Ogolem kobiety w ciazy sa upowaznione do darmowej opieki zdrowotnej w Polsce ale NIKT ci o tym nie powie, bedziesz musiala wykupic ubezpieczenie.
     
  3. reklama
  4. Megami

    Megami Bóg jest szaleńcem ;)

    Ciężarnym posiadającym obywatelstwo polskie i zamieszkującym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przysługuje darmowa opieka medyczna w trakcie ciąży, porodu i połogu. Nie wiem jak z Twoim zamieszkaniem, czy masz zgłoszony wyjazd, czy na czas porodu będziesz już mieszkać w PL, ale jeśli spełniasz te warunki NIC nie musisz płacić. Warto znać swoje prawa i domagać się ich realizacji, gdyby przypadkiem w szpitalu chcieli Ci coś wmówić.

    Prawo do świadczeń zdrowotnych
     
    Ostatnia edycja: 21 Październik 2014
  5. koronkaa

    koronkaa Fanka BB :)

    Dziękuje dziewczyny za odpowiedzi :)
     
  6. Angel.

    Angel. Zwierzoholik;)

    No i uwierz mi chca wmowic.... Lezaca i konajaca z bolu ciezarna o polnocy po 5 godzinach nie zdiagnozowania bolu odeslali do domu. W sensie nie mialam ubezpieczenia bylam "na chwile". Powiedzialam o tym, to wzruszyli rekami i mowili moja decyzja. O 4 nad ranem kiedy wylam pol przytomna maz doszukal sie na stronie RP o tym, ze faktycznie jest takie prawo..Wrocilismy, przyjeli znowu wzruszajac rekami jak m zaczal sie awanturowac, ze jak moga nie wiedziec, ze jest takie prawo.. Potem jak mnie traktowali to juz inna bajka..
    Ale podsumowujac cos takiego jest i masz prawo do tej opieki zdrowotnej bez ubezpieczenia...Ale ja bym nie ryzykowala tej szarpaniny..
     
  7. Megami

    Megami Bóg jest szaleńcem ;)

    Dziwne rzeczy :no: Oni dobrze wiedzą jakie jest prawo, a naciągać to mogą wystawiając rachunek. Za takie akcje to co najmniej skarga się należy...
     

Poleć forum