reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

Amniopunkcja robić czy nie?

reklama
Cześć. I ja się dołączę. Przeczytałam cały wątek od deski do deski. Moje ryzyka skorygowane (w nawiasie wyjściowe). 32 lata druga ciaza, usg prenatalne idealne i każde inne usg wychodzi ok.

t21 - 1:874 (1:426)
T18 - 1:143 (1:969)
T13 - 1:233 (1:3057)

Beta 0,507
PAPP-a 0,229

Jestem 12 dni po amnio (lekarz z kliniki w której robiłam badanie odradził w przypadku takich wyników jak moje wszelkie Nifty nipt czy choćby rapid fish). Od wielkiego piątku (wtedy dostałam wyniki) żyje w innym świecie. Pociesza mnie to że każde usg wychodzi idealnie i lekarze nie mają się do czego przyczepić do malucha ("jak na te ryzyka tych wad które Pani wyszły to dzidzius wygląda naprawdę dobrze"). Z drugiej strony w tym wątku chyba nie widziałam takiej sytuacji jak moja (po PAPP-a zmniejszone ryzyko t21 a t13 i t18 wystrzelone w kosmos:().

Trzymam kciuki za wszystkie badania i wyniki.
Wiesz co, lekarze mają rację, za Nitfy czy Fish tylko zapłacisz i to sporo, a nie wykażą one choroby genetycznej, jaką jest triploidia. U mnie USG było idealne, zaś beta i pappa tragiczne, poniżej 0,5 MoM i nie robiłam amnio. Dopiero na połówkowych wyszło, co wyszło. Ale ryzyka miała kosmicznie większe od Twoich, także byłaby dobrej myśli :) Trzymam kciuki, aby te wartości były tylko Twoim urokiem, a maluszek był w pełni zdrów!