reklama

Wszystko o SZYJCE MACICY

Temat na forum 'Ciąża, poród, połóg' rozpoczęty przez skruszka, 26 Sierpień 2005.

  1. skruszka

    skruszka Początkująca w BB

    Co mam rozumiec przez to ze mam zbyt krotka szyjke macicy?? To jest moja pierwsza ciaza i boje sie by nic sie nie stalo. Pomozcie. Napiszcie co mam robic bybylo wszystko ok. Czekam :)
     
  2. Pycha

    Pycha mama Mai i Marty

  3. reklama
  4. zozanka

    zozanka Fanka BB :)

    ....dziwi mnie tylko to że nie spytałaś lekarza co to dokładnie oznacza :-[....jeżeli dobrze myśle to pewnie chodzi o to że szyjka się skraca i przygotowuje do porodu....lepiej idz do gina i dopytaj bo jeżeli to Ci dolega to niestety grozi Ci przedwczesny poród...powodzenia :) i nie denerwuj się bo to tylko zaszkodzi...lepiej dopytać się specjalisty bo jak każda na tym forum zacznie pisać o swoich doświadczeniach to pewnie się tylko zdenerwujesz a może wcale nie o to chodzi :) i tego Ci zycze
     
  5. żużaczek

    żużaczek Gość

    Ja cała ciążę przechodziłam z szyjka która miała tylko 2 cm ;).... zeby było zabawniej urodziłam przez CC bo szyjka była tak twarda, ze nie reagowała na skurcze.
     
  6. wodniczka22

    wodniczka22 Fanka BB :)

    Witam Forumeczki

    Wczoraj byłam na wizycie i jak się okazało...pojawiły się problemy z moją szyjką....w ciągu miesiąca skróciła sie z 35mm na 25mm....ginek mi powiedział ,że teraz najwazniejsze jest to aby dotrwała do końca stycznia...wtedy będzie to 36 tydzień i ciąża jest uznana za donoszoną....muszę na Siebie uważać, nic nie nosić, dźwigać itp....dużo odpoczywać, lezeć ale starać się funkcjonować normalnie...

    Kolejna wizytę mam na 19 stycznia i mam nadzieje ,że wszystko będzie dobrze

    Czy któraś z Was miała podobny problem ??
    Proszę o rady
     
  7. encja

    encja Zaciekawiona BB

    Nie wiem, czy Ci pomogę, ale przynajmniej postaram się wesprzeć. Ja mam od początku ciązy problem z bardzo nisko ułożonym dzieckiem. Szyjka też jest krótsza, ale niby jeszcze jakoś mieści się w normie. Lekarz też kazał mi w tej sytuacji jak najwięcej wypoczywać (leżeć), NIE DŹWIGAĆ i generalnie oszczędzać się na każdej linii. Myślę, że jeśli zastosujesz się do rad swojego lekarza będzie dobrze. Na pewno dasz radę. pozdrawiam :)
     
  8. marianeczka

    marianeczka persona non grata

    hmmmmmmmm... mnie sie szyjka na miesiac przed porodem skrocila do 2 cm, na dwa tygodnie przed porodem do 1,5 cm, na pare dni przed porodem - w ogole prawie zniknela. nie martw sie wiec - mnie zreszta nikt nie mowil, ze to problem...
     
  9. marianeczka

    marianeczka persona non grata

    ale rzeczywiscie - lepiej dbac o siebie, jak lekarz sie niepokoi, to warto odpoczywac i sie nie przemeczac.
    jeszcze ci na pocieche powiem, ze u mnie wszystko wskazywalo, ze urodze ze dwa tygodnie przed terminem, a urodzilam 8 dni po i jeszce musieli mi wywolac :)
     
  10. reklama
  11. wodniczka22

    wodniczka22 Fanka BB :)

    Dziewczyny dzięki za pocieszenie i za rady....czyli wychodzi na to ,że nie jest jeszcze aż tak źle....a to najwazniejsze ;D
     
  12. Kasia178

    Kasia178 Fanka BB :)

    hej!!

    Ja miałam i mam nadal taki problem, tylko teraz to już nie zagraża porodem przedwczesnym bo maluszek może już przychodzić na świat :) W 6 miesiącu szyjka zaczęła się skracać, miałam założony krążek na 2 miesiące, a po jego ściągnięciu okazało się, że szyjki już praktycznie nie ma, ale na szczęście rozwarcia też nie ma więc mam jak najwięcej leżeć i strać się, żeby dzidziuś jak najdłużej pomieszkał sobie we mnie. Ale jemu teraz już też chyba się nie spieszy ;) U Ciebie na pewno też będzie wszystko ok, bo stosunkowo późno szyjka Ci się zaczęła skracać i do "terminowego" dziecka niedużo już twojemu maluszkowi brakuje.
    Pozdrawiam!!!!
     

Poleć forum