reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

reklama

rok po roku

B

beciaa

Gość
Właśnie sie dowiedziałm , że jestem w ciąży... :shock: Zaskoczenie.... Mam synka, który dopiero coskończył 5 miesięcy. Poradzcie jak sobie radzić w takiej skomplkowanej acz miłej sytuacji :D
 
reklama

aniaslu

Administratorka czyli ja tu rządzę ;)
Członek załogi
Dołączył(a)
14 Czerwiec 2004
Postów
2 808
Miasto
Warszawa
Rozwiązania
37
A o co konkretnie pytasz? Moja przyjaciółka miala 6 miesięczną córeczkę, kiedy sie okazało, że jest ponownie w ciąży. Pierwszy rok był trudny i bardzo meczący, głównie z powodu niewyspania, ale teraz.... Dziewczynki mają 7 i 8 lat. Uwielbiaja się , kłócą , a ona ma z głowy jęki, pt: mamo nudze się :wink:
ania
 

mania

Fanka BB :)
Dołączył(a)
4 Listopad 2004
Postów
3 246
Rozwiązania
0
Hej Becia!
ja jestem w podobnej sytuacji :lol: jak moj synus skonczyl 9 miesiecy dowiedzialm sie ze drogie malenstwo szykuje sie na ten swiat :lol: oj wielkie byli nasze zaskoczenie wieeeelkie
teraz juz sie oswoilsmy z ta mysla i cieszymy sie ale w glebi duszy troszke mnie to przeraza i mam glupie mysli typu czy bede umiala tak samo mocno kochac jedno i drugie i czy zadne z maluchow nie poczuje sie odtracone czy ten starszy nie straci bo bedzie sie mu troszke mniej czasu poswiecalo ale zaraz potem moj maz mnie pociesza i mowi ze wszystko bedzie ok ze maluchy beda wychowywac sie razem itd...a mnie drecza pytania jak bedzie z jedzeniem jak ze spaniem jak ze spacerkami bo kiedy maz w pracy ja bede z dziecmi sama i nawet glupiego wozka sobie sama na dwor nie wyniose :roll: mam nadzieje ze w praktyce bedzie lepiej i ze jakos wszystko sie pouklada :) mam nadzieje
a tym czasem pozdrawiam i nie martw sie bo kto jak nie my musi dac sobie rade wiec glowa do gory damy rade!!! :lol:
 

alusia

Początkująca w BB
Dołączył(a)
15 Listopad 2004
Postów
28
Rozwiązania
0
U mnie pomiędzy chłopcami jest 18 m-cy różnicy. Córcia jest już po nieco dłuższej przerwie. I oczywiscie nie powiem, że było lekko, ale odkąd urodziłam drugie dziecko miałam więcej czasu. Dziwne, no nie? Możecie nie uwierzyć, ale to prawda. Przy dwójce dzieci trzeba być po prostu bardziej zorganizowanym i tyle.
 

Ma-dzik

Zaangażowana w BB
Dołączył(a)
21 Styczeń 2005
Postów
125
Rozwiązania
0
Witajcie mamusie :)

Miesiąc temu dowiedziałam się, że znowu zostanę mamą. Starszy synek ma obecnie 10 miesięcy, a maleństwo urodzi się we wrześniu, czyli będzie 17 miesięcy różnicy.
Zawsze chciałam od razu drugie dziecko, tym bardziej że latka lecą. Wiem że początki mogą być ciężkie, ale skoro moja mama i siostra dały radę z dziećmi w podobnym wieku, to czemu ja mam nie podołać. ;)

Przy okazji witam moją siostrzyczkę Alę. ;D
 

Magda

Aktywna w BB
Dołączył(a)
8 Czerwiec 2004
Postów
78
Rozwiązania
0
Moja przyjaciolka, mama trojki juz doroslych dzieci, uwaza, ze dzieci urodzone w niedalekim odstepie czasu od siebie sprawiaja mniej problemow. Chowaja sie jak bliznieta - ale latwiej, bo jedno jest starsze. Jak rosna, bawia sie ze soba, dajac mamie dluzsza chwile do odetchniecia. Gdybym mogla wybierac, tez chcialabym miec dziecki w malym odstepie czasu.

pozdrawiam, Magda
 

AgaMP

Zaangażowana w BB
Dołączył(a)
24 Styczeń 2005
Postów
137
Rozwiązania
0
Witaj beciaa! Jesteśmy w podobnej sytuacji, bo ja tydzień temu dowiedziałam się, ze spodziewamy się drugiego dzidziusia a mój synek skończył niedawno 5 miesięcy. Też byłam zaskoczona, ale bardzo sie cieszę. Z mężem baliśmy się trochę podjąć decyzję o tym by po jednym dziecku pojawiło się drugie, ale sprawa w jakiś sposób rozwiązała sie sama:). W rodzinie męża częste są przypdki pojawienia się rodzeństwa rok po roku, i na początku faktycznie z tego co widziałam to jest trudno, ale potem, SUPER! Dzieciaki uczą się od siebie, lepiej się rozwijają. Zapraszam do forum PAŹDZIERNIK 2005. Pozdrawiam
 

Mama Iwonki

Początkująca w BB
Dołączył(a)
11 Maj 2005
Postów
19
Rozwiązania
0
Bądź optymistką. Twoja sytuacja ma zalety. Nie martw się i pomyśl io korzyściach.
Po pierwsze masz wyprawkę - drugie dziecko jest po prostu "tańsze". Chyba, że uważasz - tak jak mój kolega - że nowe dziecko musi mieć wszystko nowe. Moja córcia korzysta ze spadku po bracie. Kupilam tylko to co się zniszczylo, kosmetyki, buteke jeden nowy kaftanik i spiszki do szpitala. Dokupilam parę pieluch.
Po drugie wszystko pójdzie ci dużo spraniej. Już wiesz jak przewinąć malucha, jak kąpać i pielęgnować. Juz choćby z tego powodu będziesz mogla sobie lepiej zorganizować czas. Wszystkie kolki, bóle brzuszka, wysypki, klopoty z karmieniem itp masz juz za sobą, wiesz jak ich uniknąć labo jak sobie z nimi radzić.
Po trzecie dziecko da ci dużo radości. Większy dzieciak potrtafi zmęczyć (ja mam dwulatka). Niemowlę, jesli jest spokojne ( a musisz wiierzyć, że twoje takie będzie), to sama radość. Jego spokój będzie ciebie uspokajal, a ty będziesz uspokajać starsze dzieciątko.
Mniejsze dzieci można nosić naraz na rekach - a to ważne. wiem cos o tym. Bywa, że nie ma innego wyjścia, bo mniejsze placze, a starsze nie odpuści. I w takich chwilach dziękuję Bogu, że mój syenek to chudzinka, bo jestem w stanie nosić go na jednej ręce, kiedy na drugiej trzymam miesięczną córeczkę.
TRudności to napewno sytuacje kiedy dwoje placze na raz. Ale pomyśl, że inni tez tak mają. Nawet jeśli róznica wieku jest większa, tak jak np. u mnie.
No i jeszcze jedna rzecz - juz na przyszlość. Twoje dzieci będą prawie w tym samym wieku i będa się bardzo dobrze rozumuieć. Wiem co mówię bo mam braci starszych o rok i trzy lata oraz mlodszą o osiem lat siostrę. Kiedy bylam nastolatką bilam się z braćmi, ale moglam się dzielić z nimi tajemnicami. Z siostra się bawilam, ale ona moje tajemnice raczej zdradzala.Między nanmi dlugo byla przepaść. Dlatego sama zdecydowalama, że między moimi dziecmi nie będzie więcej niż 3 lata róznicy.
 

Mariola

Zaciekawiona BB
Dołączył(a)
8 Listopad 2004
Postów
68
Rozwiązania
0
Beciaa!
Ja mam coreczke 5 lat i synka 16 m-cy ;
bralam tabletki antykoncepcyjne dla matek karmiacych a mimo to .................jestem w ciazy;
nie umiem sobie poradzic sama z soba ....... mam caly czas zagrozenie ciazy:krwawie plamie mam skurcze i sama nie wiem co bedzie dalej;
lekarze na wizycie mnie pocieszaja ale to co czuje matka tylko ona jedyna wie.................mowia ze w kazdej chwili moge poronic (termin mam na sierpnia..........ale czy donosze..........zobaczymy :()
Pozdrawiam Cie serdecznie
 
reklama

Mama Iwonki

Początkująca w BB
Dołączył(a)
11 Maj 2005
Postów
19
Rozwiązania
0
BeciaDD twoje dziecko jest już w takim wieku, że wiele zrozumie, nie to co kilkumiesięczne niemowlę. Zaznij mu mówic, że będzie rodzeństwo, ale nie o tym, że nie będziesz miala juz dla nieg tyle czasu. Mów, jak będzie fajnie razem, i jaki on będzie ci potrzebny żeby pomagać, że dzidzia będzie go kochać, że razem będziecie się bawić i takie tam bajery. Ja tak tlumaczylam synkowi. Gdy zaszlam w ciążę mial 1,5 roku. Nie wiem na ile on mogl pojąć to, że mam dzidziusia w brzuchu, ale jakość to widać sobie tlumaczyl, bo po kilku miesiącach kladl mi na brzuchu zabawki i mówil, że to dla dzidziusia, albo wciskal mi w pępek mandarynkę, bo chcial go nakarmić, no i często sie przytulal i calowal. Nie mam prawie żadnych problemów z zadrością (taka chwilowa, zwlaszcza gdy jest zmęczony, jest przecież normala u dzieci). Teraz pomaga mi opiekowac się siostrzyczką, chce ja nosić, wozi wózek, smaruje kremem, glaska, przytula, caluje, nakreca pozytywkę w lóżeczku. Ja za to staram się poświęcać mu jak najwięcjej czasu, albo przynajmniej zwracać na niego uwagę i mówić do niego, gdy zajmuje sie malą.
MOja bratowa gdy drugi raz zaszla w ciążę miala tak jak ty 14-miesięcznego synka. Robila to co ja i też nie ma żadnych problemów.
Myślę, że każde dziecko w końcu zrozumie, tylko trzeba go dlugo przygotowywać żeby go nie zaskoczyć nową sytuacją. I nie zrażajcie się jeśli na poczatku starszak trochę marudzi. Szybciutko sie przyzwyczai. Zwracajcie na niego uwagę, bądźcie czule, ale i stanowcze - nie pozwólcie żeby to on wami rządzil.
 
Podobne tematy
Autor Tytuł Forum Odpowiedzi Data
B wòzek rok po roku Potrzebuję porady 7
K ciąża rok po roku, a cesarka Ciąża, poród, połóg 10
aga6 Wózek dla dzieci rok po roku Dzieci rok po roku 3
karolyn1987 łóżeczko - dzieci rok po roku Potrzebuję porady 11
Olusja1987 Ciąża rok po roku Ciąża, poród, połóg 15
Rozpuszczalna Czy trudno jest się zajmować dziećmi rok po roku? Dzieci rok po roku 3
E 4 dzieci,jak sobie radziłyście? Dzieci rok po roku 6
B Dziecko rok po roku jak przetrwać ciążę Potrzebuję porady 3
B May dzieci rok po roku jak radziłyście sobie z dziećmi i z rosnącymi brzuszkami?? Dzieci rok po roku 5
Fifka Mamy dzieci "rok po roku" i z nieco wieksza roznica. Dzieci rok po roku 107
M wózki rok po roku Dzieci rok po roku 9
poziomki Gwiazdka-potrawy,prezenty ... rok po roku ;-) Dzieci urodzone w maju 2011 540
Aniaanka Czy Wasze dzieci majac rok pija jeszcze mleko? Wit d Potrzebuję porady 18
N Pierwszy rok Przedszkola 3
O Dzieci urodzone w Lipcu 2015 rok Przedszkolaki 3
papilon1515 Umowa na rok a trzy Potrzebuję porady 3
M Ile miesięcznie kosztuje dziecko przez pierwszy rok życia. Potrzebuję porady 16
K Nowy rok - nadal bez dziecka. Pomóżcie Potrzebuję porady 4
martini6 Staraczki ze stażem ponad rok Staramy się 1901
K Staram się już rok... Potrzebuję porady 2
Berbec Próby inseminacji 2018 rok Ciąża po inseminacji 33
natala95 Ciążą rok po cc Ciąża, poród, połóg 14
M Mama i studentka dietetyki ostatni rok. Diety, diety 10
I Ząbkowanie. Rok i brak zębów. Zdrowie 5
A Staraczki na 2016 rok :) Staramy się 20211
I Rok temu tranfruzji krwi a teraz chce planować ponowie zajścia ciaza Potrzebuję porady 0
czar_dzieci Przedszkole "czar dzieci" ogłasza nabór na rok 2015/16 Bydgoszcz 0
M czy k fis można składać cały rok Potrzebuję porady 0
K Nowy rok nowy krok Zdrowe zęby - porady dentysty 0
Robrojka O rok młodsze pierwszaki: rocznik 2008. Początek szkoły 3
S PROGRAM TERAPEUTYCZNO-PRZEDSZKOLNY MAGICZNA BUSOLA - ZAPISY na rok 2014/2015 Ogłoszenia tylko tutaj 0
Z To bedzie nasz rok! starania od wiosny 2014 Staramy się 4
A BALET DLA DZIECI - DODATKOWY NABÓR DO GRUP- rok szkolny 2013 - 2014 Wrocław 0
A Balet dla dzieci - 5-9 lat rok szkolny 2013 - 2014 Wrocław 0
S Programy Terapeutyczno - Przedszkolne MAGICZNA BUSOLA - Zapisy na rok 2013/2014 Dzieci kochane bardzo 0
ewusia34 Ubranka dla dziewczynki na pierwszy rok Ogłoszenia- Białystok 0
K Nowy Rok z Klubem Mamy, Taty i Malucha " MammaMia" w Dąbrowie Górniczej Ogłoszenia - Śląsk 0
olis23 Bliźniaki niemowlaczki - pierwszy rok życia naszych dzieciaczków. Mamusie bliźniat, trojaczków i... 15374
D Nasze pociechy 2 rok w przedszkoli :) Dzieci urodzone w październiku 2007 0
malutk_a skoki rozwojowe -1 rok życia Dzieci urodzone w styczniu 2011 18
Joanna P. Krok Po Kroku ...czyli Pierwszy Rok Z Zycia Naszych Pociech Dzieci urodzone w kwietniu 2007 160
A postanowienia na 2007 rok :) Dzieci urodzone w marcu 2006r. 50
A 2,5 roku różnicy między dziećmi Potrzebuję porady 19
M Starania po lyzeczkowaniu... I po 39 roku życia. Staramy się 8
Celia89 Staraczki - II połowa 2020 roku Staramy się 29387
Amur Ciąża do roku czasu po porodzie u mamy KP Staramy się 50
Paulina_1982 Staraczki - I połowa 2020 roku Staramy się 36723
sunshine83 Plan: piekna i szczupla w nowym roku :-) Diety, diety 29
N Ciąza po 35 roku. Potrzebuję porady 0

Podobne tematy

Do góry