reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

Wątek główny

nie znam się za bardzo na diagnozowaniu autyzmu ale wydaje mi się,że neurolodzy nie za wiele tu mogą - podejrzewam,ze to jednak domena psychologów i pedagogów :baffled:

ale mogę się mylić...
 
reklama
neurologa nie było, ale tak jak napisała iwosz to raczej domena psychologów i pedagodów
na konsultacji bya psycholog dziecięcy i pedagog
 
a wykluczenie epi - kiedyś czytałam, że epi może pojawiać się u dzieci autystycznych. a u Jago stanęło na spektrum czy na całościowym zaburzeniu rozwoju?
 
do epi to robią eeg - ale to też wcześnie

może sie też za ok 2 lata okazać ze to nie autyzm w czystej postaci

Maga - nie myśl w kategorii upośledzenia -
dobrze prowadzone dzieci (zwłaszcza tak wcześnie zdiagnozowane) świetnie sobie radzą w życiu - niestety nakład pracy jest ogromny i to nie tylko terapeutek w przedszkolu czy w szkole.

oby Jagódka trafiła na wspaniałych ludzi na swojej edukacyjno terapeutycznej drodze i żeby tobie nie zabrakło sił

nie pracowałam dłużej z dziećmi autystycznymi, jedynie w sprzężeniach - a to już inna bajka.
to trudne wejść do tego świata, ale na pewno trafisz na ludzi którzy przeprowadza Cię i nauczą wszystkiego.
 
może za dużo na raz, wiem ze u nas tez powolutku, sukcesywnie pogłębiają diagnozę, najpierw rozmowa i "krótka" obserwacja, potem zajęcia z terapeutami, poznanie dziecka.

jeżeli nie ma objawów w kierunku epi - to nie męczą dziecka na raz
epi tylko współistnieje ale nie jest koniecznym dodatkiem

brutalnej prawy i tak za dużo jak na jeden raz
 
Próby stworzenia narzędzia do diagnozowania autyzmu u małych dzieci podjął się zespół naukowców pod kierunkiem profesora Simona Baron-Cohena. Opracowany przez nich kwestionariusz CHAT (Checklist for Autism in Todllers) został pomyślany jako pomoc przy przeprowadzaniu bilansu zdrowia u 18-miesięcznych dzieci [1]. Oznaczało to, że musiał być krótki i łatwy w zastosowaniu. Przeprowadzenie badania przy pomocy kwestionariusza CHAT zajmuje ok. 15 minut. Prowadzenie badania nie wymaga szczególnych umiejętności, ani długiego szkolenia. Kwestionariusz może być stosowany przez lekarzy, pielęgniarki, psychologów, pracowników opieki społecznej oraz rodziców.
Kwestionariusz CHAT składa się z dwóch części.
Część pierwsza (A) zawiera skierowane do rodzica pytania zamknięte dotyczące funkcjonowania dziecka w 9 obszarach.
Są to: 1. zabawy w bliskości fizycznej z opiekunem np. huśtanie, podrzucanie na kolanach, 2. zainteresowania społeczne, 3. rozwój motoryczny, 4. zabawy społeczne, 5. zabawy "na niby", 6. wskazywanie preżądające, 7. wskazywanie preinformujace, 8. zabawy funkcjonalne, 9. wspólna uwaga.
Część druga (B), składająca się z pięciu punktów, ma charakter eksperymentalny i polega na ocenie przez osobę prowadzącą badanie sposobu wykonania przez dziecko kilku prostych zadań wymagających od dziecka zaprezentowania zdolności do wspólnej uwagi, wskazywania preinformującego oraz zabawy "na niby". Część B umożliwia więc porównanie informacji uzyskanych od rodziców z faktycznymi umiejętnościami dziecka (Baron-Cohen S., Allen J., Gillberg Ch., 1992).
 
reklama
Do góry