reklama

Gry, zabawy i pomyslowe spedzanie czasu z naszymi Pociechami

Temat na forum 'dzieci urodzone w lipcu'09' rozpoczęty przez annie22, 12 Styczeń 2010.

  1. annie22

    annie22 Fanka BB :)

    Jednak mysle ze ten watek sie przyda. Prosze o wasze pomysly i opinie, jak sie nie podoba to usuwamy :-)
     
  2. annie22

    annie22 Fanka BB :)

    To ja zaczne (zeby nie bylo) ;-)

    My lubimy takie wyliczanki:
    - 'Kosi kosi lapci'
    - 'Sroczka kaszke warzyla'
    - 'Puk puk kto tam?'
    - 'Idzie rak nieborak'
     
  3. reklama
  4. Ewa85

    Ewa85 Fanka BB :)

    Może zamieszczajmy dokładne instrukcje, żeby było wiadomo o co chodzi :tak:
    annie22 jak się bawisz w "Puk puk! Kto tam?"

    SROCZKA KASZKĘ WAŻYŁA

    Bierzemy rączkę maluszka. Chwytając po kolei każdy paluszek mówimy wierszyk. W internecie można znaleźć różne wersje (mniej lub bardziej drastyczne z przypalaniem i ukręcaniem łebka). Ja mówię tak:

    Sroczka kaszkę ważyła /Kręce swoim wskazującym palcem po śródręczu Adasia/Tomka
    Temu dała na łyżeczkę, /Chwytam kolejno za paluszki zaczynając od najmniejszego
    Temu dała na miseczkę,
    Temu dała do kubeczka,
    A temu do dziubeczka,
    A temu najgrubszemu nic nie dała...
    i poleciała!!! Frrrrr....
    /Podnoszę rękę wysoko, jakby ptaszek odlatywał
    i tu się schowała :-D /Gilam pod pachą


    GDZIE JEST 'imię dziecka' ?


    Bierzemy pieluszkę tetrową lub flanelową (nie jednorazową :-p). Łapiemy za dwa rogi i nakładamy na twarz dziecka mówiąc "Gdzie jest 'imię dziecka'?".
    Z wielkim zaskoczeniem odkrywamy dziecko mówiąc "A tu jest 'imię dziecka'!". Możemy też dać buziaka lub zrobić pierdzioszka :tak: Wg. własnego uznania.

    Dziecko uczy się swojego imienia, oraz uczy się rozumieć, że jak mama znika z oczu to nei znaczy, że znika na zawsze, tylko, że się za jakiś czas znowu pojawi :tak:
     
    Ostatnia edycja: 12 Styczeń 2010
  5. annie22

    annie22 Fanka BB :)

    Instrukcja do: 'Puk puk kto tam?

    Stukamy w jakis mebel i mowimy np.:
    Puk puk. Kto tam? To ja hipopotam.
    Puk puk kto tam? To ja kurka kokoko.
    Puk puk kto tam? To ja kotek miau miau.
    Puk puk kto tam? To ja piesek hau hau. itd itp

    Kosi, kosi lapci. Sadzamy dziecko na kolanach, klaszczemy delikatnie jego raczkami i mowimy wierszyk:
    Kosi, kosi łapci,
    Pojedziem do babci,
    Babcia da nam serka,
    A dziadek cukierka,
    Od babci do mamy,
    Mama da śmietany,
    Od mamy do taty,
    Jest tam pies kudłaty,
    Leży pod lóżkiem,
    Przykryty kożuszkiem.​
     
  6. adudz82

    adudz82 Lipcowa mamusia :)

    no to twoja wersja jest bogatsza, ja znałam o połowę krótszą i też trochę zmienianą, więc teraz będę musiałą się nauczyć twojej, zawsze to coś nowego.
    Nasz brzmi tak:
    Kosi, kosi łapci,
    Pojedziem do babci,
    Babcia da nam mleczka,
    A dziadek ciasteczka,


    A co do zabawy w "Gdzie jest ..." to Monia też ją bardzo lubi, ja narzycam jej pieluszkę na twarz i czekam aż sama sobie ściągnie, i wtedy ona z uśmiechem na ustach krzyczy a raczej piszczy z radości, jak już kogoś zobaczy​
     
  7. annie22

    annie22 Fanka BB :)

    Wygrzebane z FORUM BB (niestety nie wiem gdzie jest ten link)

    co robić z dzieckiem ok.12 tygodniowym:
    śpiewaj rytmiczne piosenki z powtarzającymi się słowami
    odgrywaj scenki przy śpiewaniu piosenek
    wykonuj proste ćwiczenia (zginać kolanka, podnosić rączki)
    dawaj zabawki o różnej fakturze i ciężarze, polewaj je wodą
    przesadnie chwal
    umieszczaj nad nim przedmioty (miękkie), do których będzie mógł sięgać
    zaglądaj w oczy i mów akuku
    baw się jego paluszkami tak by to widział
    powieś nad łóżeczkiem ruchomą zabawkę, a w wózku rozwieś zabawki do pacanie rączką
    baw się w "sroczka kaszkę warzyła" otwierając i rozdzielając paluszki
    masuj dłonie i palce
    baw się trzymając go w pionie, to zwiększy jego poczucie równowagi


    cd. pomysłów na zajmowanie się 4-miesięczniakami
    wzmacniaj jego poczucie humoru, żartuj,śmiej sieę
    dawaj zabawki o różnych kolorach, kształtach, fakturach,przeznaczeniu, niech niektóre wydają dźwięki!
    opowiadaj dokładnie co robisz, co widzisz, o każdym przedmiocie i czynności
    urządzaj zabawy zmuszające do obracania na boki np. "a ku ku" wołaj z boku, by musiało się obrócić
    miekkie zabawki umieść tak, by dziecko musialło po nie sięgać
    śmiej się z dzieckiem gdy zdobędzie upragniony przedmiot
    nasladuj odgłosy jakie wydaje w sposob wyolbrzymiony
    jak najczęsciej nawiązuj kontakt wzrokowy-mimika i gesty powinne być przesadne


    miesiąc piąty czyli ok.20 tyg.
    reaguj, gdy próbuje zwrócic twoją uwagę( mówiąc, odwracając się w kierunku, zbliżając się)
    przedstawiaj wszystkie obce osoby, by przyzwyczaic go do obcych
    jak najczęściej wymawiaj JEGO IMIĘ
    Baw się w a ku ku, sroczka kaszkę warzyła
    kołysz nim często, tańcz, co pomoże stabilizować główkę
    baw się w dawanie i zabieranie
    zachęcaj do prostowanie palców
    rozwijaj świadomość palców u nóg wkładając mu je do buzi (tak,tak )
    dawaj mu do zabawy bibułkę, papier do gniecenia
    naśladuj odgłosy wydawane przez dziecko, modeluj natężenie i wysokośc dźwięków
    zainteresuj cichymi dźwiekami: muzyką, dzwoneczkami


    dla nieco starszych czyli 24 tyg.
    baw się w upuszczanie i podnoszenie
    baw się w dawanie i zbieranie
    często powtarzaj jego imię
    pokazuj czynności i ich skutki (np. potocz piłke i powiedz ,że się toczy)
    gdy daje znać ,że chce bys przyszła podejdź do niego wyciągając ręce, zawołaj po imieniu
    baw się w podskakiwanie
    baw się w samoloty
    kładź go obok siebie i odrywajcie od podłoża tułów i ramiona
    wynagradzaj go za pwyciąganie rączek podnoszeniem do góry
    baw się w patataj
    rozwijaj precyzje palców dając mu rozmaite pokarmy, które może jeść rękoma
    zacznij je uczyć samodzielnie łyżką
    pokaż jak przekładac przedmioty z ręki do ręki
    mocno gestykuluj prowokuj by cie naśladowało, ucz go nowych gestów
    nadal przeds5tawiaj mu obcych

    specjalnie dla 28 tyg.
    pokaż dziecku jego odbicie w lustrze i wymów jego imię. Mów: "to jest …………….., to ty"
    używaj NIE do wyrażania sprzeciwu
    powtarzaj wszystkie dźwięki wydawane przez dziecko "ba", "ma", da
    zachęcaj do samodzielnego jedzenia np. chrupki
    rozijaj niezależność pozwalkając jeść samemu: zostawiaj je samo zmiseczką niech je palcami, potem dokarm go łyżeczką rozijaj niezależność pozwalkając jeść samemu
    podawaj dużo pokarmów do ręki
    rozwijaj zdolność chwytania przez dawanie mu coraz mniejszych kawałków jedzenia-tak małe jak tylko jestw stanie uchwycić
    aby zachęcic do podnoszenia główki w leżeniu na plecach układaj zabawki TUŻ poza zasięgiem ręki
    wprowadzaj jak najwięcej zabaw na stojąco
    przy każdej okazji dotykaj je i pozwalaj się dotykać
    organizuj zabawy angażujące dotyk:kasi,kosi; Sroczka kaszkę warzyła
    naśladuj odmienne intonacje gaworzenia
    wprowadzaj nowe dźwięki i czekaj na odpowiedź
    ćwicz ssanie, lizanie, dmuchanie
    śpiewaj, powtarzaj rymowanki
    śmiej się często i chichocz
    mów powoli i wyraźnie, gestami, mimiką, gestykulacją pokazuj, co dane słowo znaczy
    odpowiadaj gaworzeniem na gaworzenie, • gdy wymówi cos, co przypomina słowo powtórz je, a dziecko pochwal, powiedz "ma", roześmiej się i je przytul



    32 tyg.:
    wprowadź zabawki z użyciem wody: daj mu garnuszki, dzbanki, by mógł nalewać, wylewać napełniać
    kładź zabawki TUŻ poza zasięgiem ręki
    podnoś mu upuszczone, gdy o to prosi
    wprowadzaj gry angażujące ciało jak "kosi, kosi '
    zachęcaj do samodzielnego jedzenia
    zaczyna rozumieć, co znaczy nie, przejawiać opór
    zachęcaj do przesuwania się na pośladkach: siadaj z dala i wyciągnij ręce
    przygotuj nóżki do chodzenia przez zabawy w stawanie i podskakiwanie na twoich kolanach, na łóżku, w wannie
    zaspokajaj zamiłowanie do hałasu: dawaj łyżki, pokrywki, bębenek
    naucz podnosić klocek i ustawiać na drugim

    36 tyg.
    zachęcaj do stawania przy stabilnych meblach
    pokazuj jak trzymać rączki by utrzymać równowagę
    naucz je przechylać się do tylu i na boki tak by nie tracił równowagi: układaj zabawki tuz poza zasięgiem z boków i z przodu
    pokaż jak siadać z pozycji stojącej: zginaj mu kolana i stawy biodrowe
    Pokaż mu,że dwa klocki są tej samej wielkości i objętości ustawiając je na sobie i obok
    baw3 się we wskazywanie różnych rzeczy
    daj mu do zabawy drobne przedmioty ( pod kontrolę) jak kasztany, żołędzie, groch, rodzynki.
    Przynajmniej raz dziennie daj do jedzenia drobno pokrojone, ( ale kawałki) pożywienia, które może podnosić i wkładać do buzi.
    Naśladuj odmienne intonacje
    mów wolno, wyraźnie i poprawnie
    zachowaniem, mimiką gestem pokazuj, co znaczą słowa
    gaworz z dzieckiem, • ale mów też dużo normalnym tonem

    wprowadź dźwięk i poczekaj na odpowiedź
    NIE mów wyraźnie i dobitnie, stanowczo, by rozumiało, że to negowanie
    dotykaj i pozwalaj się dotykać

    non stop do 36 tyg.:
    odnoś się do dziecka pozytywnie
    wyrażaj otwarcie, co czujesz
    Uśmiechaj się
    używaj tonów łagodnych i wysokich
    dotykaj i fizycznie okazuj uczucia
    zachęcaj bez końca
    nagradzaj często
    chwal stale
    ZAWSZE wymawiaj jego imię z miłością
    jak najczęściej mów,że go kochasz
    zawsze reaguj, gdy dziecko chce byś się nim zajęła ( w Przeciwnym razie uzna, że nie jest dla ciebie ważne i przestanie cię prosić)
    nawiązuj kontakt wzrokowy, obracaj się przodem, używaj gestów i dotyku
    nie zwracaj się do niego w sposób negatywny, odwracaj jego uwagę


    Po tym czasie dziecko nabrało juz indywidualnych cech charakteru. Ok. roku zacznie przejawiać szczególny upór i niezależność. Stanie się niecierpliwe, trudne do prowadzenia, łatwo będzie się złościć, buntować. Będzie drażliwe, nie grzeczne i niekochające 8O

    Na szczęście ok. 15 miesiąca pojawi się nowa faza: dziecko stanie się troskliwe, uczynne, będzie chciało sprawiać przyjemność. Będzie starach się uzyskać aprobatę. Co robić?
    Zachowaj we wszystkim elastyczność
    nic nie rób na siłę
    nie krytykuj, nie przejawiaj wrogości
    NIGDY nie doprowadzaj do tego by dziecko się ciebie bało
    ucz cierpliwości przez tolerancję
    nie ośmieszaj, nie zawstydzaj
    nie dawaj powodu do zazdrości
    nie dawaj mu powodu do poczucia winy

    przyjmij dziecko takim, jakim jest
    chwal je, ono to doceni, • jeśli wyrazisz Aprobatę- polubi siebie, • gdy docenisz jego wysiłek- zacznie formułować swoje cele
    bądź sprawiedliwa
    zapewnij mu poczucie bezpieczeństwa
     
  8. Ewa85

    Ewa85 Fanka BB :)

    Moja wersja Kosi kosi łapci brzmi:

    Kosi kosi łapci,
    pojedziem do babci.
    Babcia da nam mączki,
    upieczemy pączki.
    A od babci do taty,
    tam jest piesek kudłaty.
    A od taty do cioci,
    Ciocia da nam łakoci :tak:

    Moja prywatna modyfikacja, którą Adaś bardzo lubi polega na tym, że łapię go za nóżki, i 'śpiewam':
    Kosi kosi nózi,
    pojedziem do Zuzi.
    Zuzia da nam mączki,
    upieczemy pączki.
    reszta jak wyżej :tak:
     
  9. willsonka

    willsonka Szczęśliwa mama:)

    A mój mąż bawi się z Małgosią w "nie ma taty..."

    Chowa się za kocyk (zasłania twarz) i powtarza...nie ma taty, nie ma taty, nie ma taty..(odsłania twarz) i mówi :"a kuku - jest tata"

    Mała JEST ZACHWYCONA
     
  10. reklama
  11. niuta3

    niuta3 MAMA STASIA I MAKSA

    A my bawimy się w zegareczek
    Sadzam małego na kolanach twarza do mnie trzymając go pod pachami i mówie kołysząc go raz w prawo raz w lewo
    Tik tak, tik tak
    zegareczkiem jestem ja
    tik tak, tik tak teraz (wymieniam godzinę) np2 wybiła
    bim bam , bim bam (podnoszę go w górę. W przypadku godziny 2 dwa razy bim bam i dwa razy w górę) i tak aż do 4 , bo potem mi już ręce odpadają
     
  12. olcia85

    olcia85 Fanka BB :)

    Nasza wersja Kosi kosi łapki brzmi tak:
    Kosi kosi łapki
    pojedziemy do babci,
    a od babci do lasu,
    narobimy hałasu.

    Uwielbiamy śpiewać piosenkę Była sobie żabka mała.

    Śpiewamy Szła dzieweczka do laseczka- i tańczymy przy tym po całym pokoju:-)
     

Poleć forum