reklama

Pielęgnacja niemowlaczka

Temat na forum 'Dzieci urodzone w listopadzie 2008' rozpoczęty przez Hanus78, 20 Wrzesień 2008.

1. Hanus78

Hanus78 Zawierzyłam Św Dominikowi

Dziewczyny, chciałam założyć dla nas nowy wątek :)

Sama jestem zielona w tych sprawach dlatego postanowiłam popytać o różne rzeczy.

Na pierwszy plan nasuwa mi się pytanie - jak pielęgnować pępuszek w pierwszych dniach życia? Ponieważ nie chodziłam na szkołę rodzenia proszę o pomoc :)

2. Kiriam

Kiriam Zadomowiona(y)

Hanuś - w pielęgnacji pępuszka są dwie opcje (a przynajmniej były 4 lata temu:-D - bo może teraz coś się zmieniło i ulepszyło)
    Opcja 1 - to waciki Lako są już nawilżane spirytusem i przykłada się je do pępuszka dopóki nie odpadnie ( fajnie ale waciki są dość suche i podobno dobrze nie wysuszają pępuszka wzwiązku z tym dłużej zasycha)
    Opcja 2 - spirytus rozcieńczny 70% którym kilka razy dziennie przemywa się ranę pępkową ( 4 lata temu polecali do tego patyczki higieniczne, ale słyszałam że teraz jednak watka). Ja korzystałam z tej drugiej opcji .
    Kikut pępowiny teoretycznie odpada w ciągu 6- 14 dni. Do tego momentu nie należy moczyć okolicy pępka podczas kąpieli. (mojemu Mikołajkowi odpadł chyba po 3 tygodniach!!!) Warto też wietrzyć ranę pępkową (ale w listopadzie to będzie trudne :-p)
    Pozdrawiam

3. reklama
  4. nik_i

nik_i Entuzjast(k)a

Mi na szkole rodzenia zalecano przemywanie wacikami z roztworem 70% spyrytusu (można kupić gotowe w aptece płaciłam chyba 80 groszy za sztukę) nie powinno się moczyć nie unikać powietrza oraz pilnować jak pojaw i się zaczerwienienie wokół kikuta wówczas należy zasięgnąć porady lekarza...

5. dombar

dombar Fanka BB :)

U mnie w szkole rodzenia położna zdecydowanie odradzała te już nasączone gaziki, są za sztywne. 70% spirytus + gazik kilka razy dziennie, mówiła że spokojnie po każdym przewijaniu można przecierać tylko ostrożnie sam kikutek żeby nie potraktować tym zdrowej skóry.

6. Lucyann