reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

Autyzm

Iwee to dla Ciebie info o eye q
eye q to innowacyjne podejście do problemów w uczeniu się. Badania kliniczne dowiodły, że eye q może być skutecznym, a przede wszystkim bezpiecznym, środkiem pomocnym w terapii ta¬kich zaburzeń jak dysleksja, dyspraksja, ADHD czy choroby autystyczne. Wspomaga prawidłowe funkcjonowanie oczu i mózgu. eye q – pro¬dukt o wysokiej zawartości omega-3 EPA a także innych nienasyconych kwasów omega-3 i omega-6.

eye q to unikalna kombinacja wysokiej jakości oleju z ryb morskich i oleju z wiesiołka, wspomagająca funkcjonowanie oczu i mózgu. Jest jedynym całkowicie naturalnym preparatem, którego skuteczność – w terapii dysleksji i ADHD – została potwierdzona niezależnymi badaniami klinicznymi.


Podstawowe składniki eye q to kwasy tłuszczowe

 omega-3 EPA
 omega-3 DHA
 omega-6 GLA

Podawane w odpowiedniej proporcji usprawniają one przekazywanie sygnałów w komórkach mózgowych. Dzięki wyjątkowej formule eye q stał się wiodącym preparatem, podawanym dzieciom mającym trudności w uczeniu się. Wspomaga terapię takich zaburzeń, jak dysleksja, dysgrafia, dyspraksja, ADHD czy choroby autystyczne. Ma też dobroczynny wpływ na funkcjonowanie wzroku i komórek mózgowych u osób dorosłych.

 Wyniki tego badania naukowego zostały opublikowane przez prestiżowy periodyk medyczny "Pediatrics" (Richardson AJ, Montgomery P. The Oxford Durham study: a randomised, controlled trial of dietary supplementation with fatty acids in children with developmental coordination disorder. Pediatrics 2005; 115:1360-1366).


Badania, prowadzone nad preparatem przez brytyjskich naukowców, wykazały, że efektem jego oddziaływania jest:

 zmniejszenie nadpobudliwości u dzieci
 poprawa koncentracji
 ustąpienie trudności z uczeniem się, zapamiętywaniem, czytaniem i pisaniem

eye q jest preparatem bogatym w kwas omega-3 EPA. Pochodzi on ze specjalnie wyselekcjonowanego oleju z sardynek i sardeli. Ryby są łowione w szczególnym okresie roku, kiedy zawierają bardzo duży poziom EPA – ze względu na konsumpcję planktonu. Połowy prowadzone są w nieskażonych oceanach południowej półkuli, co gwarantuje, że olej w eye q jest naturalnie wolny od toksyn.

Kwas omega-6 GLA w preparacie eye q pochodzi z oleju z nasion wiesiołka, który rośnie w uprawie organicznej. Nie zawiera jakichkolwiek sztucznych środków chemicznych i pestycydów.

eye q™ – kapsułki. Skład: olej z ryb morskich o wysokiej zawartości EPA, olej z wiesiołka, naturalna witamina E
60 kapsułek, cena ok. 65 zł
180 kapsułek, cena ok. 130 zł

eye q™ – płyn. Skład: olej z ryb morskich o wysokiej zawartości EPA, olej z wiesiołka, olej słonecznikowy, witamina E, aromat (naturalna wanilia)
pojemność: 200 ml, cena ok. 69 zł

Suplement diety dostępny w aptece bez recepty i sklepie internetowym: www.qpharma.pl/sklep.



Terapia polroczna naprawde przynosi efekty!
Dawkowanie pierwsza trzy miesiace dwa razy dziennie (rano i wieczorem w czasie posilku),a pozniej trzy miesiace raz dziennie przy sniadaniu.
Ale Syrop jest straszny w smaku:baffled:Wiec lepiej przygotowac duzo do popicia.
W Anglii kosztuje 10£ butelka.
Ale powaga polecam!!!!!!!
 
reklama
Anabuba tu masz fajny artykul o IS

TEORIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ została zapoczątkowana przez Dr. A. Jean Ayres, która zainteresowała się tym, w jaki sposób procesy integracji sensorycznej oraz zaburzenia planowania ruchu wpływają na codzienne życie. Teoria ta była doskonalona i rozbudowywana w miarę przeprowadzanych badań przez samą Dr. Ayres jak i inne osoby. Korzystano również z literatury z zakresu neuropsychologii, neurologii, fizjologii, rozwoju dziecka oraz psychologii.
Jako stosunkowo nowa, teoria Integracji Sensorycznej nie jest powszechnie znana wśród lekarzy, nauczycieli czy opinii publicznej. Uzyskanie bardziej szczegółowych informacji na temat teorii i terapii integracji sensorycznej powinno być pomocne w zrozumieniu dziecka przez rodziców i inne osoby.

INTEGRACJA SENSORYCZNA, czyli przetwarzanie bodźców sensorycznych to skomplikowany proces, podczas którego układ nerwowy człowieka odbiera informacje z receptorów wszystkich zmysłów (dotyk; układ przedsionkowy odbierający ruch; czucie ciała, czyli propriocepcja, węch, smak, wzrok i słuch), następnie organizuje je i interpretuje tak, aby mogły być wykorzystane w celowym i efektywnym działaniu.
Wszyscy jesteśmy świadomi występowania i działania zmysłu smaku, węchu, wzroku oraz słuchu. Ale większość z nas nie zdaje sobie sprawy, że nasz układ nerwowy odbiera i rejestruje informacje płynące z dotyku, ruchu, siły grawitacji oraz pozycji ciała. Tak jak oczy rejestrują informacje wzrokowe i przekazują je do mózgu w celu ich zinterpretowania, tak wszystkie pozostałe zmysły posiadają receptory odbierające bodźce i przekazujące je do mózgu. Komórki znajdujące się w skórze przekazują informacje dotyczące lekkiego dotyku, bólu, temperatury oraz nacisku. Struktury w uchu wewnętrznym rejestrują ruch oraz zmiany pozycji głowy. Odpowiednie struktury mięśni, stawów oraz więzadeł warunkują świadomość pozycji ciała. Te trzy podstawowe zmysły leżą u podstaw rozwoju psychoruchowego dziecka.

DOTYK
Jest jednym z najwcześniej rozwijających się zmysłów. Dotyk pierwotny (protopatyczny) odpowiada za świadomość dotknięcia i chroni nas przed niebezpiecznym bodźcem dotykowym. Dominuje w okresie niemowlęcym. Dotyk różnicujący (epikrytyczny) odbiera precyzyjne informacje dotykowe np. różnicę w fakturze, kształcie. Rozwija się stopniowo i w okresie kilku lat jego znaczenie znacznie wzrasta. Obydwa rodzaje doznań dotykowych muszą się znajdować w swoistej równowadze zależnej od wieku dziecka i poziomu jego funkcjonowania.

Poza funkcją ochronną, zmysł dotyku dostarcza nam informacji niezbędnych do nabycia różnorodnych umiejętności:
- percepcja dotykowa
- schemat ciała
- planowanie ruchu
- percepcja wzrokowa
- umiejętności szkolne
- stabilność emocjonalna
- funkcjonowanie społeczne



UKŁAD PRZEDSIONKOWY
Narząd przedsionkowy znajduje się w uchu wewnętrznym i dostarcza nam informacji na temat siły grawitacji oraz ruchu. Układ przedsionkowy jest dla naszego organizmu jak busola na statku. Pomaga nam w nawigacji naszego ciała w przestrzeni, informuje nas gdzie jest góra a gdzie dół.

Poprzez zróżnicowany system połączeń nerwowych wpływa na:
- Bezpieczeństwo grawitacyjne
- Napięcie mięśniowe
- Ruch i równowagę
- Koordynację ruchową
- Przetwarzanie wzrokowo-przestrzenne
- Przetwarzanie słuchowo-językowe
- Planowanie ruchu
- Bezpieczeństwo emocjonalne
- Funkcjonowanie społeczne



PROPRIOCEPCJA
Dostarcza nam informacji z mięśni, stawów, więzadeł o pozycji części ciała oraz ich ruchach (zwana również kinsestezją). Na przykład czytając teraz ten rozdział znajdujecie się Państwo w określonej pozycji. Skąd wiecie Państwo jaka ona jest nie patrząc na ułożenia ciała? To dzięki impulsom proprioceptywnym zdajemy sobie sprawę z pozycji naszego ciała bez konieczności patrzenia. Jest to niezbędne do płynnego i efektywnego wykonywania różnorodnych ruchów, z czego zdawać sobie możemy sprawę w ciemnościach.
Zmysł propriocepcji jest ściśle związany ze zmysłem dotyku i układem przedsionkowym. Z tego powodu często mówi się o przetwarzaniu dotykowo-proprioceptywnym lub przedsionkowo-proprioceptywnym.

Zmysł propriocepcji wpływa na:
- Świadomość ciała
- Postawę
- Kontrolę i płynność ruchów
- Stopniowanie ruchu
- Planowanie ruchu
- Bezpieczeństwo emocjonalne
- Funkcjonowanie społeczne


U większości osób proces integracji sensorycznej przebiega automatycznie umożliwiając odpowiednie reakcje do wymogów otoczenia i warunkuje prawidłowy rozwój sensomotoryczny.
U osób, które mają Zaburzenia Przetwarzania Sensorycznego proces ten przebiega inaczej. Zaburzenia Integracji Sensorycznej zaburzają sposób, w jaki mózg tych osób interpretuje odbierane informacje, jak również ich reakcje na nie; emocjonalne, ruchowe, koncentrację i inne.


ZABURZENIA PRZETWARZANIA SENSORYCZNEGO
zwane również Zaburzeniami Integracji Sensorycznej to złożona dysfunkcja układu nerwowego, zaburzająca rozwój dzieci i dorosłych. Osoby z Zaburzeniami Przetwarzania Sensorycznego nieprawidłowo interpretują odbierane codziennie informacje sensoryczne, takie jak dotyk, dźwięk, czy ruch. Jedni mogą czuć się nadmiernie bombardowani ilością bodźców, inni poszukiwać intensywnych doznań sensorycznych, a jeszcze inni mogą prezentować odmienne symptomy.
Wyróżnia się kilka rodzajów Zaburzeń Przetwarzania Sensorycznego. Każdy z nich może powodować różnorodne, złożone zachowania. Poniżej w ogólny sposób przedstawiono najczęściej występujące wzorce zachowań.


DZIECI UNIKAJĄCE WRAŻEŃ SENSORYCZNYCH
Niektóre dzieci/osoby z Zaburzeniami Przetwarzania Sensorycznego nadmiernie reagują na stymulację. Ich układ nerwowy odczuwa zwykłe doznania sensoryczne jako bardzo intensywne, w efekcie czego czują się stale bombardowane przez odbierane bodźce.
Stan taki nazywa się 'obronnością sensoryczną'. Najczęstszą wówczas reakcją na bodźce jest reakcja „walki lub ucieczki" mająca na celu uniknięcie lub znaczne ograniczenie ilości bodźców. W efekcie „przeciążenia" układu nerwowego dzieci mogą również reagować agresją. Zaburzenie to może występować w obrębie każdego ze zmysłów.
Dzieci takie mogą;
Reagować na dotyk agresją lub wycofaniem się
Bać się wysokości i ruchu, lub odczuwać mdłości w wyniku niewielkiego ruchu bądź wysokości
Niechętnie ryzykować oraz próbować nowych rzeczy
Czuć duży dyskomfort w zatłoczonych miejscach
Jeść mało zróżnicowane jedzenie i/lub mieć dużą wrażliwość na zapachy
Być nadmiernie pobudzone i aktywne

Dzieci te mogą mieć zdiagnozowaną nadwrażliwość sensoryczną.

DZIECI POSZUKUJĄCE WRAŻEŃ SENSORYCZNYCH
Niektóre dzieci mają obniżoną reaktywność na bodźce. Ich układ nerwowy nie zawsze rejestruje lub rozpoznaje informację sensoryczną do niego docierającą. W efekcie wydawać się może, że dzieci te mają 'nienasycony apetyt' na stymulację sensoryczną, co może przejawiać się nieodpartą chęcią ruchu lub ciągłym poszukiwaniem innych, intensywnych doznań sensorycznych.
Dzieci te mogą:
Prezentować nadmierną aktywnością ruchową będącej efektem jak i źródłem wrażeń sensorycznych 'odżywiających mózg'
Nie reagować na ból i nie zauważać innych bodźców dotykowych; często i zbyt mocno dotykać inne osoby (co może wyglądać jak zachowanie agresywne)
Uczestniczyć w niebezpiecznych zabawach np. zbyt wysokie wspinanie się
Preferować intensywne, długo trwające zabawy typu huśtanie, kręcenie, często bez objawów dyskomfortu
Lubić bardzo głośne dźwięki np. głośno grająca muzyka, telewizor
Mieć opóźnioną mowę
Dzieci te mogą mieć zdiagnozowaną podwrażliwość/niedowrażliwość sensoryczną.

DZIECI MAJĄCE OBNIŻONE UMIEJĘTNOŚCI RUCHOWE
Niektóre dzieci z Zaburzeniami Przetwarzania Sensorycznego w efekcie tych zaburzeń mogą mieć trudności z planowaniem i wykonywaniem nowych ruchów i aktywności ruchowych. Często dzieci te są niezdarne, nieskoordynowane, przewracają się, mają problem z nauczeniem się wielu zabaw ruchowych.
Dzieci te mogą;
Mieć trudności z aktywnościami manualnymi, pisaniem, zapinaniem guzików itp.
Mieć słabe umiejętności z zakresu dużej motoryki np. kopanie, łapanie, rzucanie piłki
Mieć trudności z naśladowaniem ruchów np. w zabawie „Ojciec Wergiliusz"
Mieć trudności z utrzymaniem równowagi, wykonaniem sekwencji ruchów lub obustronną koordynacją
Preferować znane aktywności i zabawy
Preferować aktywności statyczne, siedzące np. oglądanie telewizji, czytanie książki
Mieć trudności z wymową


Dzieci te łatwo ulegają frustracji i mogą próbować manipulować i kontrolować otoczenie. Niektóre z tych dzieci mogą uciekać w świat fantazji. Mogą również próbować ukrywać swoje problemy planowania ruchowego pajacując i popisując się przed innymi lub unikając nowych aktywności wykonywanych w grupie.

Dzieci te mogą mieć zdiagnozowaną dyspraksję opartą na zaburzeniach sensorycznych, czyli zaburzenie planowania ruchu.
Ogólnie rzecz ujmując efektem Zaburzeń Przetwarzania Sensorycznego (zaburzeń SI) może być:
Podwyższony poziom pobudzenia i aktywności
Obniżony poziom aktywności, ociężałość
Trudności z koncentracją
Opóźniony rozwój ruchowy
Trudności z utrzymaniem równowagi
Trudności z koordynacją wzrokowo-ruchową
Trudności z percepcją słuchową
Opóźniony rozwój mowy
Trudności z nauką: czytaniem, pisaniem, matematyką
Niskie poczucie wartości
Zaburzone relacje społeczne
Problemy emocjonalne


Jak widzimy deficyty przetwarzania sensorycznego mogą być przyczyną wielu trudności opóźniających prawidłowy rozwój dziecka, zaburzających proces uczenia oraz powodujących problemy emocjonalne.
Nie u wszystkich dzieci przyczyną problemów w nauce, rozwoju lub zachowania jest zaburzona integracja sensoryczna. Są jednak wyraźne czynniki wskazujące na dysfunkcje integracji sensorycznej.
Deficyty integracji sensorycznej często współwystępują z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej, zespołem Aspergera, autyzmem, mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołem Downa, zespołem FAS, zespołem kruchego X, rozszczepem kręgosłupa oraz innymi.
 
Iwee bedzie mi bardzo milo telefonicznie wymienic sie z Toba doswiadczeniami:-)Albo wiedziec,ze jest ktos, tu na miejscu,kto mnie zrozumie i z kim bede moge sie podzielic swymi obawami lub radosciami:-)Bo wiadomo kto zrozumie czlowieka:-Dczlowiek,ktory przezyl to samo:-)
Jak moge podac Ci numer,bo ze zrozumialych wzgledow nie chce tego robic na forum.
A co do autostymulacji,to wydaje mi sie,ze Smyk tego nie ma.


A tu prosze Anabuba taka prosta definicja DYSPRAKSJI:
Dyspraksja

Krótki opis dyspraksji

Dyspraksja to szczególna trudność w uczeniu się, która wpływa na zdolność mózgu do planowania sekwencji ruchu. Zaburzenie to jest często związane z problemami percepcji, języka i myśli. Wpływy dyspraksji na zdolności funkcjonowania w codziennym środowisku, jak również w procesie uczenia się, mogą ulegać zmianie w zależności od stopnia trudności zadań.

Szczegółowy opis dyspraksji

Niektóre osoby z dyspraksją wykształciły czuciowe mechanizmy obronne; są nadzwyczaj czułe na dotyk. Inni mogą mieć dyspraksję mowy, która powoduje dysfunkcję mówienia. Osoby z dyspraksją zwykle mają niską samoocenę, częściej wpadają w depresję, mają problemy ze zdrowiem psychicznym, doświadczają także trudności natury emocjonalnej i zachowawczej.

Dyspraksja wynika z zaburzenia zmysłu równowagi i ruchu z powodu dezorientacji lub ciągłego nieprecyzyjnego odbioru wrażeń, co skutkuje niezręcznym i niezgrabnym zachowaniem się.

Wszystkie osoby z dysleksją doznają czasem dyspraksji przejawiającej się brakiem orientacji, u około 10-15% osób z dysleksją występuje dyspraksja chroniczna.



Co to jest Dyspraksja?

Dyspraksja jest zwykle postrzegana jako ograniczenie lub niedorozwój organizacji/ koordynacji ruchu. Związane z nim mogą być problemy z wypowiadaniem się, percepcją lub myśleniem. Inne nazwy objawów dyspraksyjnych, to Syndrom Niezdarnego Dziecka (Clumsy Child Syndrome), Rozwojowe Zaburzenie Koordynacji (Developmental Co-ordination Disorder (DCD); Minimalna Dysfunkcja Mózgowa (Minimal Brain Dysfunction), Trudności w uczeniu się motoryki (Motor learning Difficulty) oraz Dysfunkcja Percepcyjno-motoryczna (Pereceptuo-motor Dysfunction).


Co jest przyczyną Dyspraksji?

Dla większości osób z tym schorzeniem, jego przyczyna jest nieznana. Obecne badania sugerują, że występuje ono raczej z powodu niedorozwoju [mechanizmu] wzrostu neuronów w mózgu, a nie z powodu uszkodzenia mózgu. Osoby z dyspraksią nie posiadają żadnej wady neurologicznej, która wyjaśniałaby ich stan.


Jak rozpoznam dziecko z Dyspraksją?

Dziecko do wieku szkolnego

» Z opóźnieniem dochodzi do kolejnych etapów rozwojowych,
np. turlania się z pleców na brzuszek, siadania, chodzenia i mówienia
» Może nie być w stanie biegać, skakać, podskakiwać, łapać lub kopać piłki,
choć jego rówieśnicy są w stanie to zrobić
» Ma problemy z utrzymywaniem przyjaźni lub ocenianiem jak zachować się
w towarzystwie innych
» Ma niewielkie zrozumienie koncepcji takich jak, "w", "na", "przed", itd.
» Ma problemy z wchodzeniem i schodzeniem ze schodów
» Ma trudności z ubieraniem się
» Jest powolne i nieśmiałe w wykonywaniu większości czynności
» Wydaje się nie być w stanie nauczyć się czegokolwiek instynktownie,
musi być uczone danej umiejętności
» Często się przewraca
» Słabo trzyma w rękach kredkę
» Nie potrafi układać układanek, ani bawić się w rozpoznawanie i sortowanie figur
» Bardzo niedojrzały poziom prac artystycznych
» Zwykle jest podenerwowane i łatwo się rozprasza
» Opóźniona mowa lub problemy z wymowaDziecko w wieku szkolnym

» Prawdopodobnie ma wszystkie trudności, które miało młodsze dziecko z dyspraksją
- bez poprawy lub jedynie z niewielką poprawą
» Unika lekcji WF i zabaw
» Ma złe wyniki w klasie, lecz o wiele lepsze, gdy uczy się indywidualnie z nauczycielem
» Reaguje na wszystkie stymulanty bez ich różnicowania,
ma duże trudności ze skupieniem się
» Może mieć problemy z matematyką i pisaniem opowiadań na podstawie planu
» Ma duże trudności ze spisywaniem z tablicy
» Pisze z trudnością i w sposób niedojrzały
» Nie jest w stanie zapamiętać ani wykonywać poleceń
» Zwykle jest źle zorganizowane
 
Anabuba to super ze twoje dziewczyny tak sie lubia. U mnie Daniel i Natalia tez sie bardzo lubia i nie odstepuja na krok. Generalnie potrafia bardzo ladnie sie bawic razem i wspolpracowac az nadchodzi moment kiedy Daniel sie zezlosci no tak jak piszesz to jest silniejsze od niego.
A czy Patrycja zdaje sobie sprawe co jej dolega? Ja mysle ze u Daniela przyjdzie kiedys taki czas kiedy zacznie zauwazac swoja innosc i zadawac pytania o tym. Moze jak bedzie nastolatkiem...??

Paulina nie patrycja:-)
spoko;)
poki co nie pyta,chyba jeszcze tego nie rozumie

Anabuba tu masz fajny artykul o IS



A tu prosze Anabuba taka prosta definicja DYSPRAKSJI:
Dyspraksja

dzieki.akurat SI znam:tak::-DPaulina tez miala.
o dsypraksji poczyatlam:tak:
aprobowaliscie terapii sluchowej?-metoda Tomatisa chyba sie nzaywa
 
Witam wszystkie mamusie :)
Jestem mama dwojki zabulkow prawie 3 letniego urwiska i 5 letniej panny z mokra glowa. Od 4 lat mieszkamy w Szkocji. Coreczka ma zdiagnozowane spectrum autystyczne. Wlasciwie walczylismy z lekarzami od prawie 3 lat, ale w koncu wszystko sie udalo :) Teraz zaczela szkole i wlasciwie w pierwszym miesiacu zostala zawieszona w prawach ucznia... cale szczescie przprowadzilismy sie i zmienilismy szkole na inna, w pierwszej szkole nawet nie zapoznali sie z raportami.
W sierpniu przeszla operacje bo takze nie slyszala, usuneli 3 migdalki i wlozyli kanaliki - rurki do uszu. Rozinka zaczela wreszcie mowic, tzn zawsze mowila ale od kiedy pamietam tylko "bleblala" wlasnym jezykiem.
Jak narazie jestesmy na poczatku drogi, czyli wdrazamy program przygotowany przez klinike dla dzieci autystycznych.
Mialam tyle chwil zalaman, ale nareszcie slonce dla nas zaswiecilo, chyba minal ten najgorszy okres, kiedy sama zamykalam sie z dziecmi w domu, bo nie dawalam rady z dwojka nawet na prostym spacerze. Nareszcie Rozia ma nowych przyjaiol ktorzy ja w pelni toleruja, wczesniej dzieci ja odrzucaly, a wlasciwie ona odrzucala .
Jest super i bedzie super.
Przepraszam za balagan w poscie, ale juz taka jestem ;) trudno mi przelac wszystko to co sie dzialo przez ostatnie lata.
Testy genetyczne z krwi wyszly w porzadku. Prawdopodobnie infekcja i terapia antybiotykowa w ciazy byla przyczyna, takich nastepstw.

Dobrze, ze jestescie, dobrze ze juz nie jestem sama. pozdrawiam i caluje
:-)
 
Ostatnia edycja:
mam prosbe, jakby ktoas z mam mieszkajacych w uk, miala chwilke czasu i odezwala sie , byloby super. u mnie dopiero wszystko sie zaczyna i potrzebuje oswiecenia w niektorych sprawach.
ewentualnie moje gg,ktore chodzi praktycznie caly czas, tylko nie zawsze odrazu moge odpowiedziec 5093819. dziekuje.
 
:eek::eek::eek:JEST TU KTOS ZYWY?!?!:eek::eek::eek:
co sie dzieje?forum umarlo smiercia naturalna!!!!!a my rodzice odeszlismy w zapomnienie jak DINOZAURY:szok:

:-D:-D:-D
ja jestem
krece sie tu i tam
moja panna juz duza i jej probley staly sie mniejsze
nadal jest agresja ale juzniew takim stopniu
w skzole radzi sobie doskonale na 4 i 5 jedzie i idzie normlanym trybem i programem i sobieradzi
wlasciwie poza zachowaniem glowny problem nadal stanowi mowa-jej rozumienie i problem z poprawnym mowieniem.i rozumienie czytanego tekstu,bo czyta bardzo plynnie,pieknie liczy,zna caly pacierz bo w tym roku do komunii.

i jakos leci dzin za dniem.

a kalmie nieraz jak najeta:-D:rofl2:
doskonale wie co to znaczy kogos oszukac,a w grach to juz nagminnie kreci zebytylko wygrac:-D
no i wlasnie jeszcze ta obsesja zeby byc 1 i najlepsza we wszytskim.oby ta ambicja jej d konca szkoly zostala:tak::tak::tak:
 
reklama
Witam jestem nowo zalogowanym członkiem tej społeczności:) a prywatnie jestem studentką ostatniego roku pedagogiki specjalnej, pracuje z dziećmi autystycznymi jeżeli będę mogła pomóc jakiejś mamie - przybliżyc problem dziecka służę pomocą :)
 
Do góry