Poćwiczmy mamo. Ćwiczenia od piątego miesiąca życia.

Poćwiczmy mamo. Ćwiczenia od piątego miesiąca życia.

 Ostatnia modyfikacja: 2/04/2015 , artykuł powstał: 26/04/2007

Jeżeli macie ochotę wspomóc rozwój dziecka, polecamy ćwiczenia zaproponowane przez lekarza pediatrę (mamę jednej z forumowiczek i babcię naszej małej modelki - Julki). Pamiętajcie, że na początku maluchom ćwiczenia mogą się nie podobać, ale to przejściowa sytuacja. I najważniejsze: ćwiczcie maksymalnie 10 minut.

Julka ma zdecydowanie silniejsze  nóżki a rączki słabiutkie, więc to jest przyczyna, że nie bardzo kwapi się do raczkowania i tak jest u większości dzieci. Wygląda to tak, że po kilku minutach leżenia i próby pełzania na brzuszku i próby podnoszenia pupci do góry  -lądujemy na nosie, bo rączki są zbyt słabe.
A na zdjęciach wygląda to tak:



 
Żeby te rączki wzmocnić można robić następujące ćwiczonka:

reklama

ćwiczenia opisy



 

1) grabki - bierzemy dziecko pod pupcie i pod barki, w powietrze i raczkami "grabimy" podłogę - do przodu i do tylu. Kolanka powinny być w powietrzu





2) taczuszki - opieramy dziecko na kolankach i na rączkach i "jeździmy" do przodu i do tyłu

reklama

3) nauka przenoszenia ciężaru na rączki - cały ciężar ciała na rączkach oraz rozłożenie ciężaru ciała:

4) piesek - nóżki złączone między naszymi kolanami, rączki podparte na ziemi, trzymamy dziecko pod bioderka, można znów poruszać dziecko w przód i w tył.

5) inne sposoby wzmacniania raczek - u nas najlepsza jest pozycja "na telewizor" włączam jej bajkę na 5 minut i zapomina, że leży na brzuchu. Przy tym żółwiu pod brzuszkiem (może być wałek albo cos podobnego) trzeba czasami pupcie przytrzymywać do dołu albo tez i nóżki.
Mama stanowczo metody "na telewizor" nie pochwala ale powiem w tajemnicy ze jest najskuteczniejsza

6) przy metodzie "na telewizor" można ładnie ćwiczyć postawę "na pieska" czyli do raczkowania - nasze ręce pod bioderkami

7) ponieważ mała spina się trochę w barkach i często leżąc na brzuszku robi taki samolocik (rączki w bok i ciężar ciała na klatce piersiowej) warto spróbować ćwiczenia, które rozluźnią mięśnie grzbietu. Należy dziecko nosić w takim "koszyczku" - nasze łokcie powinny trzymać raczki dziecka do przodu

reklama

8) a tak mniej więcej ma wyglądać siadanie z boku. Można pomoc trochę (jak na zdjęciu), ale właściwie dziecko samo opanowuje to boczne siadanie jak zaczyna raczkować i z takiego bocznego siadania dopiero siada samo

9) i na koniec ostatnie - ćwiczenie zgiętych kolanek i podparcia na raczkach
Do dzieła:)

Ocena: 4.45 z 5. Ocen: 165

Kliknij, żeby dodać swój głos

Czy ta strona może się przydać komuś z Twoich znajomych? Poleć ją:

Zobacz także

Masaż brzuszka

Masaż brzuszka

Ponieważ nie zawsze można znaleźć czas, aby wykonać masaż całego ciała, poniżej przestawiono sekwencje...   Więcej

Masaż kończyn górnych

Masaż kończyn górnych

Ponieważ nie zawsze można znaleźć czas, aby wykonać masaż całego ciała, poniżej przestawiono sekwencje...   Więcej

Zabawy z niemowlakiem - pomysłów nigdy dość

Zabawy z niemowlakiem - pomysłów nigdy dość

 To mama i tata są dla niemowlęcia najwspanialszymi „zabawkami”. Dlatego warto sobie czasem uświadomić,...   Więcej

Raczkowanie jest fajne!

Raczkowanie jest fajne!

Przygotowania do raczkowania zaczynają się właściwie tuż po urodzeniu, bo dziecko ma rozwój ruchowy...   Więcej

Bezpiecznie na czworaka

Bezpiecznie na czworaka

Raczkowanie to ważna umiejętność dziecka, która otwiera przed nim nowe horyzonty: nareszcie może się samo...   Więcej

Już potrafię... trzymać głowę!

Już potrafię... trzymać głowę!

Trzymanie główki to pierwszy „kamień milowy” w rozwoju ruchowym dziecka. Nic więc dziwnego, że ta z...   Więcej

reklama

Niezbędniki w dziale niemowlęta