reklama

Dieta karmiącej mamy

Na jakie produkty uważać gdy karmisz piersią?

 4 lutego 2016

Istnieje wiele produktów, które choć zdrowe, smaczne czy pożywne, powinny zwracać twoją uwagę, jeśli karmisz dziecko piersią. Niektóre powinny być wyłączone z diety, inne ograniczane bądź wprowadzane do menu...   Więcej

Jaką dietę powinna stosować mama karmiąca?

 4 lutego 2016

Niedożywienie powoduje u mamy szybką utratę pokarmu (już w 2. - 3. tygodniu), co jest krzywdą nie tylko dla dziecka, ale również szkodą dla niej samej (nie mówiąc już o konieczności przygotowywania sztucznego...   Więcej

Dieta dla mam karmiących piersią

 4 lutego 2016

Karmienie piersią to nie lada wysiłek dla organizmu, aby wyprodukować odpowiednią ilość mleka organizm zużywa ok. 500 Kcal na dobę. Nie oznacza to jednak, że Ty o tyle samo musisz zwiększyć kaloryczność...   Więcej

Czy mogę jeść ser pleśniowy i żółty, kiedy karmię piersią?

 22 stycznia 2016

Wydawać by się mogło, że skoro karmiąca piersią kobieta potrzebuje wapnia, białka, minerałów i witamin, a sery są ich cennym źródłem, powinna je jeść bez ograniczeń. Czy tak jest naprawdę? Okazuje się, że nie....   Więcej

Czy mogę jeść pomidory, kiedy karmię piersią?

 22 stycznia 2016

Świeże pomidory, sos pomidorowy, ketchup – kochamy je za wyrazisty smak i wiele dobrodziejstwa. Czy jednak można spożywać je, karmiąc piersią, bez obaw i bez ograniczeń? Pomidory nie są częstym alergenem....   Więcej

Czy mogę jeść jajka, kiedy karmię piersią?

 22 stycznia 2016

Jajka to źródło wielu cennych składników odżywczych. Są niskokaloryczne, dają uczucie sytości, stabilizują poziom cukru we krwi. Zjadanie jednego jajka dziennie jest świetnym sposobem na uzupełnienie diety. J...   Więcej

Czy mogę jeść pikantne potrawy, kiedy karmię piersią?

 22 stycznia 2016

Kiedy karmisz dziecko piersią, musisz uważać na to, co jesz. Specjaliści zalecają wykluczenie zaledwie kilku składników i potraw - należą do nich między innymi te, które są pikantne. Dlaczego należy unikać...   Więcej

Czy mogę jeść miód, kiedy karmię piersią?

 22 stycznia 2016

Miód jest smacznym źródłem energii i wielu cennych składników odżywczych, między innymi: potasu, cynku, fosforu, żelaza, wapnia, witaminy B i C czy magnezu. Tylko czy jest on polecany dla kobiet, które karmią...   Więcej

Czy mogę jeść arbuzy, kiedy karmię piersią?

 22 stycznia 2016

Arbuz to smaczny owoc, który w 80% składa się z... wody. Świetnie (i w smaczny sposób) nawadnia, a przy okazji dostarcza organizmowi wielu cennych składników: witamin i minerałów. Jest też źródłem witamin z...   Więcej

Czy mogę jeść banany, kiedy karmię piersią?

 22 stycznia 2016

Banany są bardzo pożywne i bogate w składniki odżywcze. Dostarczają energii, witamin, minerałów i naturalnego błonnika. Są dobre dla twojego serca, oczu, układu nerwowego i trawiennego. Banany są zalecane...   Więcej

Czy mogę pić miętę, kiedy karmię piersią?

 3 lutego 2016

Mięta, aromatyczne ziele, to nie tylko smaczny napój, ale i roślina o cudownych właściwościach leczniczych. Łagodzi dolegliwości żołądkowe, uspokaja, dezynfekuje, odświeża, inhaluje. Zawiera garbniki,...   Więcej

Czy mogę jeść czekoladę, kiedy karmię piersią?

 22 stycznia 2016

Czekolada - nieważne czy mleczna, gorzka, z orzechami czy bakaliami -  poprawia nastrój, dodaje energii, a także dostarcza wielu cennych składników, takich jak witaminy A, B i E, magnez czy wapń. Zresztą… do...   Więcej

Czy mogę jeść cytrusy, kiedy karmię piersią?

 22 stycznia 2016

Pomarańcze, mandarynki, cytryny, limonki i grejpfruty – smaczne, zdrowe, bogate w witaminy i minerały. Chociaż dla karmiących matek ważne jest, aby ich dieta była racjonalna i dostarczała niezbędnych...   Więcej

Czy mogę pić kawę, kiedy karmię piersią?

 22 stycznia 2016

Mama, która karmi swoje dziecko piersią, nie powinna zbyt często i zbyt szczodrze raczyć się kawą ze względu na zawartą w niej kofeinę. Może ona – przedostając się do układu trawiennego malucha wraz mlekiem -...   Więcej

Czy mogę jeść ananasy, kiedy karmię piersią?

 22 stycznia 2016

Owoce i warzywa są ważnym elementem diety mamy karmiącej. Dostarczają wielu cennych składników odżywczych. Ananas to bogate źródło błonnika, wapnia, żelaza, cynku oraz witamin: C i B. Świetnie oczyszcza,...   Więcej

Czy mogę jeść czosnek, kiedy karmię piersią?

 22 stycznia 2016

Czosnek to wiele korzyści dla zdrowia - zawiera witaminy, składniki mineralne, aminokwasy. Zwalcza bakterie, wirusy, grzyby, leczy zakażenia przeziębienia, bezsenność czy astmę, łagodzi dolegliwości trawienne....   Więcej

Czy mogę jeść jabłka, kiedy karmię piersią?

 22 stycznia 2016

Specjaliści twierdzą, że jabłka, obok bananów, to pewniaki – owoce, które są – dla mam i ich karmionych piersią maluszków - całkowicie bezpieczne już od pierwszych dni. Jabłka nie uczulają, są szalenie zdrowe...   Więcej

Czy mogę jeść soję, kiedy karmię piersią?

 22 stycznia 2016

Soja to świetne źródło białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych, potasu, żelaza, wapnia, magnezu oraz witamin z grupy B. Niestety jest też częstą przyczyną alergii.  Jeśli nie jesteś na nią uczulona, karmiąc...   Więcej

Czy mogę jeść cebulę, kiedy karmię piersią?

 22 stycznia 2016

Na takie pytanie niemal każda karmiąca mama odpowie jednoznacznie: nie. Ale czy naprawdę zasadne jest wykluczenie cebuli z diety karmiącej? Takie stanowisko wynika stąd, ze cebula należy do warzyw...   Więcej

Czy mogę pić napoje gazowane, kiedy karmię piersią?

 23 stycznia 2016

Mamom, które karmią swoje dzieci piersią, zaleca się unikania picia napojów gazowanych i zaleca picie wody mineralnej niegazowanej. Choć napoje gazowane nie przyczyniają się bezpośrednio do wzdęć u niemowląt i...   Więcej

Niezbędniki w dziale niemowlęta