reklama

Ćwiczenia w ciąży

Ćwicz w ciąży! Wstęp

Ćwicz w ciąży! Wstęp

 15 lipca 2016

Dobrze jest, gdy kobieta i jej najbliżsi podchodzą do ciąży, porodu i połogu w sposób aktywny. Wówczas wszystkie te etapy przebiegają bardziej naturalnie i bezproblemowo. Ciąża wywołuje w ustroju kobiety wiele zmian adaptacyjnych...   Więcej

Ćwicz w ciąży! Ćwiczenia mięśni brzucha i dna miednicy - równocześnie

Ćwicz w ciąży! Ćwiczenia mięśni brzucha i dna miednicy - równocześnie

 15 lipca 2016

Pozycja wyjściowa: połóż się na plecach, pod głowę podłóż płaską poduszeczkę, ugnij kolana, stopy rozstaw na macie na szerokość bioder (lub nieco szerzej) z palcami skierowanymi lekko na zewnątrz. Ręce wyciągnij wzdłuż ciała. Napnij...   Więcej

Ćwicz w ciąży! Mięśnie grzbietu i pośladków

Ćwicz w ciąży! Mięśnie grzbietu i pośladków

 15 lipca 2016

Ćwiczyć należy systematycznie przez cały okres ciąży. Najlepiej jest to robić codziennie w domu - zajęcia w szkole rodzenia (średnio 1 raz w tygodniu) to stanowczo za mało. Jeżeli lekarz prowadzący nie widzi żadnych przeciwwskazań -...   Więcej

Ćwicz z Maluchem!

Ćwicz z Maluchem!

 15 lipca 2016

Chyba każda mama po porodzie tęskni za dawną figurą, a nie każda z nas automatycznie do niej wraca. Jednocześnie opieka nad dzieckiem zajmuje tyle czasu, że trudno znaleźć choć kwadrans tylko dla siebie. A jeśli jest jeszcze w domu...   Więcej

Ćwicz w ciąży! Wzmacnianie i poprawa elastyczności klatki piersiowej

 15 lipca 2016

Ćwiczenia tej części ciała usprawniają krążenie krwi obrębie tułowia i ramion. Wpływa to korzystnie na czynność gruczołów piersiowych. Wzmacniane są ramiona ( dzięki temu pielęgnacja i karmienie dziecka nie...   Więcej

Ćwicz w ciąży! Ćwiczenia mięśni brzucha

 15 lipca 2016

Pozycja wyjściowa: połóż się na plecach, pod głowę podłóż płaską poduszeczkę, ugnij kolana, stopy rozstaw na macie na szerokość bioder (lub nieco szerzej) z palcami skierowanymi lekko na zewnątrz. Ćwiczenie...   Więcej

Ćwicz w ciąży! Ćwiczenia mięśni dna miednicy

 15 lipca 2016

Badania naukowe oraz doświadczenie wykazały korzystny wpływ gimnastyki uprawianej w czasie ciąży. Wpływa ona na poprawę funkcji podstawowych układów w ustroju kobiety ciężarnej, wzrost sprawności fizycznej,...   Więcej

Ćwiczenia dla kobiet w połogu

 15 lipca 2016

Ciąża i poród powodują wiele zmian w organizmie kobiety. Połóg jest to okres od momentu urodzenia dziecka aż do ustąpienia tych zmian i trwa on zazwyczaj około 6 tygodni. W tym okresie macica stopniowo...   Więcej

Czy można robić przysiady i brzuszki w czasie ciąży?

 25 kwietnia 2016

Aktywność fizyczna w ciąży jest bardzo ważna, bo niesie ze sobą wiele korzyści, które przekładają się na dobrostan tak przyszłej mamy, jak i malucha. Niestety nie każda forma ruchu, a i nie każde – nawet...   Więcej

Fakty i mity o aktywności fizycznej w ciąży

 5 grudnia 2014

Dziś większość przyszłych mam wie, że ćwiczenia w czasie ciąży, tych niezwykłych dziewięciu miesięcy, są bezpieczne. Mimo to wciąż pokutuje wiele mitów dotyczących aktywności fizycznej w ciąży, a część...   Więcej

Joga w ciąży

 15 lipca 2016

W krzyżu łupie, nogi puchną, a przez głowę przelatują setki niepokojących myśli. O nie, nie tak wyobrażałaś sobie ciążę. Jesteś zestresowana i zmęczona.  Możesz naturalnie wszystko zrzucić na hormony i -...   Więcej

Bądź aktywna w ciąży

 16 października 2013

Jesteś w ciąży, a zdrowie - zarówno twoje, jak i rosnącego pod twoim sercem maluszka, jest dla ciebie niezwykle ważne. Wiesz już, jak się odżywiać – ku czemu się skłaniać, a czego unikać, by zapewnić wam...   Więcej

Nauka oddychania

 15 lipca 2016

Sposób oddychania podczas porodu ściśle wiąże się z określonym rytmem skurczów macicy, które niczym fale morskie wzbierają, kulminują tworząc grzbiet i opadają. Jeśli kobiecie uda się zsynchronizować z nimi...   Więcej

Ćwiczenia w pierwszych dobach po porodzie

 27 września 2017

1 i 2 doba po porodzie Na tym etapie ćwiczenia mają na celu: usunięcie zmęczenia jakie powstało w czasie porodu profilaktykę przeciwzakrzepową (nagły spadek ciśnienia wewnątrzbrzusznego i zwolnienie prądu...   Więcej

Nauka relaksu

 15 lipca 2016

Świadome odprężenie jest niezwykle istotne podczas porodu, dlatego należy je ćwiczyć od początku ciąży. Relaksacja dla potrzeb porodu różni się od tej w popularnym rozumieniu (pojmowanej jako pełne...   Więcej

Aktywność fizyczna w ciąży

 12 lutego 2014

Aktywność fizyczna w trakcie ciąży wiąże się z wieloma korzyściami zarówno dla ciała, jak i ducha przyszłej mamy. To nie tylko świetne przygotowanie do całej ciąży, porodu i macierzyństwa, lecz także sposób na...   Więcej

Niezbędniki w dziale ciąża