reklama
Dieta w ciąży bliźniaczej

Dieta w ciąży bliźniaczej

Zapewne niejedna kobieta w ciąży usłyszała od jakiejś troskliwej staruszki, że powinna jeść za dwoje. Czy to oznaczałoby, że będąc w ciąży z bliźniakami, należałoby jeść za troje? Żartujemy, ale racjonalne odżywianie w ciąży jest bardzo ważne. Czy wiesz, jak powinna wyglądać dieta w ciąży bliźniaczej?

Dlaczego dieta w ciąży bliźniaczej jest taka ważna?

Odkąd wiesz, że zostaniesz mamą dwóch szkrabów, odczuwasz podwójną radość, podwójne obawy, ale i podwójną odpowiedzialność. Każda mama, która spodziewa się bliźniaków, ma na uwadze fakt, że jest w sytuacji szczególnej – podczas porodu powita dwa szczęścia, ale jej ciąża jest ciążą wysokiego ryzyka. Oznacza to, że musi bardzo o siebie dbać, by czuć się dobrze i stworzyć maluszkom optymalne środowisko do rozwoju i wzrostu.

Jak powinna wyglądać dieta w ciąży bliźniaczej?

Ciąża bliźniacza ma to do siebie, że najczęściej poród następuje przed czasem, a maluszki rodzą się z niższą niż dzieci z ciąży pojedynczej, masą urodzeniową. To często pokusa, by jeść dużo, więcej.

Tymczasem w ciąży bliźniaczej nie ma potrzeby zwiększania ilości kalorii ponad normę zalecaną dla ciąży pojedynczej. Możesz sobie pozwolić na nieco większe porcje - maksymalnie 500 kcal dziennie więcej niż przed ciążą.

Niemniej powinnaś:

  • jeść warzywa, owoce, chude mięso i nabiał, ryby oraz pełnoziarniste pieczywo, makaron i kasze z pełnego przemiału, ryż.
  • zwiększyć dawkę składników mineralnych, witamin oraz białka,
  • pamiętać o suplementacji – zapytaj lekarza o preparaty witaminowe, żelazo i kwas foliowy,
  • zrezygnować ze słodyczy i tłustych, ciężkostrawnych potraw,
  • zadbać też o jakość spożywanych pokarmów.

Dieta, jaką stosuje przyszła mama, musi dostarczać jej organizmowi wszelkich niezbędnych substancji odżywczych, witamin i minerałów, dlatego musi być racjonalna, dobrze zbilansowana i różnorodna.

Dlaczego nie powinnaś jeść więcej?

Uważaj na to, co i jak jesz, nie folguj sobie i nie objadaj się. Zwiększenie ilości dostarczanych kalorii może prowadzić do otyłości. Ta utrudnia życie, ale i nasila ciążowe dolegliwości.

Jeśli jesteś w ciąży z bliźniakami, z pewności dolegliwości towarzyszące ciąży odczuwasz ze wzmożoną (żeby nie powiedzieć „zdwojoną”) intensywnością. Ponieważ twoja macica wpłynęła na pojemność żołądka, a także naciska na żyły i ważne organy wewnętrzne, jesteś bardziej narażona na dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Dlatego jedz mniej, a częściej. Unikaj pustych kalorii. Pij dużo wody.

Uważasz, że ten tekst jest wart przeczytania? Poleć go znajomym:

Oceń:

Wysyłam Twój głos!
Ocena: 0,00 z 5. Głosów: 0
Kliknij w gwiazdki, żeby dodać swój głos.
reklama