reklama

Dieta w ciąży – co wolno jeść, a czego nie

Co wolno jeść w ciąży, a czego nie? Czy ochota na słodkie oznacza, że będzie chłopiec? Zdania są podzielone – każda babcia, matka, przyjaciółka może powiedzieć Ci coś zupełnie innego. Pamiętaj, że organizm każdej kobiety jest inny i w czasie ciąży, na różne rzeczy ma się ochotę.

Ten dział pokazuje, że dieta w ciąży to nie restrykcyjne, a zdrowe podejście do odżywiania, które nie zaszkodzi Tobie, ani Twojemu dziecku. Podpowiadamy również, jak powinno wyglądać dieta po porodzie, zwłaszcza, jeśli karmisz piersią.

Zachęcamy Cię również, abyś zajrzała na nasze forum o ciąży – znajdziesz tam porady i opinie na temat odżywiania w ciąży od innych kobiet.

Dieta w ciąży – co wolno jeść, a czego nie
Miesiąc pierwszy. Kwas foliowy koniecznie

Miesiąc pierwszy. Kwas foliowy koniecznie

 19 sierpnia 2015

Jeśli wydaje Ci się, że jeszcze nie musisz zwracać uwagi na to co jesz, to jesteś w błędzie. Właśnie teraz, czyli w pierwszych tygodniach ciąży, dzieją się najważniejsze rzeczy, które warunkują zdrowie Twojego dziecka. Przede wszystkim...   Więcej

Miesiąc drugi. Pozbądź sie porannych mdłości

Miesiąc drugi. Pozbądź sie porannych mdłości

 19 sierpnia 2015

Drugi miesiąc ciąży to, kiedy mamy zaczynają odczuwać mdłości lub dokuczają im wymioty. Warto wiedzieć, jak sobie pomóc. Pij wodę z imbiremZeskrobane drobne wiórki dodawaj do wody, którą pijesz (np. rano), a także do potraw: zupy, sosu do...   Więcej

Miesiąc trzeci. Tego w ciąży jeść nie powinnaś

Miesiąc trzeci. Tego w ciąży jeść nie powinnaś

 21 września 2016

W tym okresie organizm Twojego dziecka jest podatny na wszelkie czynniki, w tym patogenne, które mogą wywoływać choroby. Należą do nich: bakteria Listeria monocytogenes, Salmonella enteriditis i pierwotniak Toxoplazmoza gondii, które mogą...   Więcej

Miesiąc czwarty. Więcej kalorii

Miesiąc czwarty. Więcej kalorii

 19 sierpnia 2015

Rozpoczął się właśnie drugi trymestr Twojej ciąży. Rosnące dziecko potrzebuje coraz więcej energii i składników mineralnych - stąd konieczność zwiększenia porcji lub częstości jedzenia posiłków. Twoje zapotrzebowanie na energię wynosi teraz...   Więcej

Miesiąc piąty. Wapń dla niezbędny dla zdrowia

Miesiąc piąty. Wapń dla niezbędny dla zdrowia

 19 sierpnia 2015

W ciąży wzrasta zapotrzebowanie na wapń - potrzebuje go kształtujący się układ kostny dziecka. Jeśli w tym czasie w Twojej diecie zabraknie tego pierwiastka, organizm sięgnie po zapasy z kości. W drugim trymestrze ciąży zapotrzebowanie na...   Więcej

Miesiąc szósty. Walka z anemią

Miesiąc szósty. Walka z anemią

 19 sierpnia 2015

W szóstym miesiącu ciąży dziecko ma już wykształcone wszystkie organy, teraz nadszedł czas ich doskonalenia i dalszego rozwoju. Dieta mamy nadal powinna być urozmaicona, bogata w wapń orazfoliany - one wciąż są niezbędne.Koniecznie pamiętaj...   Więcej

Miesiąc siódmy. Dolegliwości trzeciego trymestru

Miesiąc siódmy. Dolegliwości trzeciego trymestru

 21 września 2016

W trzecim trymestrze ciąży dziecko intensywnie przybiera na wadze, rośnie i zaczyna mu być ciasno, co odbija się to na Twoim samopoczuciu. Jak sobie poradzić z tymi niedogodnościami? Większość z nich jesteś w stanie zmniejszyć lub...   Więcej

Miesiąc ósmy. Dobra woda

Miesiąc ósmy. Dobra woda

 19 sierpnia 2015

Pod koniec ciąży Twój organizm jest już zmęczony, przez ostatnich kilka miesięcy wykonywał podwójną pracę. Aby oszczędzić sobie nieprzyjemnych dolegliwości, powinnaś pamiętać o dostarczeniu mu odpowiedniej ilości płynów. Jedną z...   Więcej

Miesiąc dziewiąty. Nauka preferencji żywieniowych

Miesiąc dziewiąty. Nauka preferencji żywieniowych

 19 sierpnia 2015

Dziewiąty miesiąc ciąży - już niedługo poród. Już nie możesz się doczekać, kiedy zobaczysz swoje maleństwo! Czy wiesz, że właśnie teraz możesz dziecku zaszczepić preferencje do określonych smaków? A to pomoże Ci we wprowadzaniu do diety...   Więcej

Dlaczego warto jeść w ciąży imbir?

 21 czerwca 2017

Właściwości imbiru doceniały już nasze babcie – stosowały go głównie na przeziębienie, ale i na mdłości, gdy były przy nadziei. Ale to nie wszystko. Czy wiesz, dlaczego jeszcze warto jeść imbir będąc w ciąży? ...   Więcej

Nakarm swoją radość

artykuł sponsorowany (*)

 31 maja 2017

Jak cieszyć się życiem i czerpać prawdziwą satysfakcję w domu czy pracy? Naukowcy udowodnili, że świadoma koncentracja na kolorowych stronach życia zwiększa poziom odczuwanej satysfakcji, ale żeby prawdziwie...   Więcej

Wegetarianka w ciąży

 24 lipca 2015

Większość mam w czasie ciąży boi się o zdrowie swojego dziecka. Pytanie „czy dobrze się rozwija?” stawia sobie każda przyszła mama. U weganek i wegetarianek te lęki dodatkowo podsyca otoczenie,...   Więcej

Dlaczego warto jeść owoce i warzywa sezonowe w ciąży

 22 grudnia 2014

To, że winogrona najlepiej smakują  wczesną jesienią, a zimowe truskawki niewiele mają wspólnego ze smakiem prawdziwych owoców – wiadomo. Czy wiesz jednak, że pospolity, czerwony burak jest dla ciebie zdrowszy...   Więcej

Czego nie jeść w ciąży

 25 czerwca 2015

Ciąża często stanowi impuls do przyjrzenia się temu, co mamy na talerzu. Przyszła mama odżywia przecież nie tylko siebie, ale pośrednio i dziecko. Co można w ciąży jeść, a co jest zdecydowanie przeciwwskazane?...   Więcej

Dieta i kilogramy w ciąży

 25 czerwca 2015

Dieta kobiety ciężarnej nie różni się znacząco od racjonalnego odżywiania każdego z nas. Oczywiście, w związku z nowopowstałym życiem wzrasta zapotrzebowanie na witaminy, składniki mineralne i białko a co za...   Więcej

Cukrzyca w ciąży. Zadbaj o dietę

 28 maja 2015

Cukrzycą nazywamy grupę zaburzeń metabolicznych, których wspólną cechą jest podwyższony poziom glukozy we krwi czyli tzw. hiperglikemia. Czym jest cukrzyca w ciąży? Cukrzyca  ciężarnych jest zaburzeniem...   Więcej

Niezbędniki w dziale ciąża